Mobil

Ezért nem működik a mobilja szombat reggeltől

Pintér Mónika
Pintér Mónika

techtud rovvez. 2017. 07. 01. 08:00

Június 30-án lejárt az adategyeztetés határideje, azok a feltöltőkártyások, akik nem intézkedtek időben, szombat reggel arra ébredtek, hogy elnémult a mobiljuk. Az előzetes becslések szerint akár másfél millióan is lehetnek, akiket ez érint. Összeszedtük, hogy meddig és hogyan lehet visszaszerezni a telefonszámot és egyenleget.
Korábban a témában:

Az ország lakosságának majdnem ötöde ébredt arra szombat reggel, hogy a telefonja elnémult, nem tud telefonálni. Nagyjából 1,6 millió ember nem végezte el az adategyeztetést az előzetes becslések szerint, a határidő pedig pénteken lejárt.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) beérkezett adatok szerint három nappal a határidő előtt mindössze a feltöltőkártyás SIM-kártyák 60 százaléka esett át az adategyeztetésen. Mivel az érintettek száma nagyjából négymillió, ez azt jelenti, hogy több mint másfél millió ember SIM-kártyáját deaktiválták a határidő lejártával. Sokan csak szombat reggel döbbentek rá: nem tudnak telefonálni, a számuk és az egyenlegük elveszett.

Az országgyűlés döntése alapján mindenkinek megszűnt a szerződése, aki 2017 előtt vette a SIM-kártyáját, és június végéig nem egyeztette adatait. A kötelezettség csak a beszélgetésre alkalmas kártyákra vonatkozik.

A szolgáltatók a nem egyeztetett SIM-kártyákat kötelesek lekapcsolni július 1-jén, ekkor az érintett ügyfeleknek nem lesz lehetősége bejövő, kimenő hívásra, SMS és adathasználatra (csak a 112-es segélyhívószám hívható).

A leginkább érintettek a médiahatóság szerint az idősek és a gyerekek.

A mobilozó gyerekek (0-17 év) 68 százalékának, az idős (60+ éves) mobilhasználók 67 százalékának van prepaid SIM-kártyája, míg a 18-59 éves korosztály mindössze 38 százaléka választja ezt a szerződési formát

mondta el a 24.hu-nak az NMHH.

Mint a hatóság közölte: a helyzet értékelésénél figyelembe kell venni, hogy a rég nem aktív, feleslegessé vált SIM-kártyák adatait sokan vélhetően szándékosan nem egyeztették, mert már nem kívánják tovább használni.

Annak se kell búsulnia, aki kicsúszott a határidőből, de továbbra is használná a kártyáját, az NMHH álláspontja szerint ugyanis nincs jogi akadálya a megszűnt szerződések újrakötésének, így bizonyos ideig a hívószámot és egyenleget vissza lehet szerezni.

Fotó: 24.hu

MUTATJUK, HOGYAN!

Telekom – kóddal online, telefonon, személyesen

A Telekomnál a határidőre nem regisztrált Domino ügyfelek június 30. után is visszakaphatják hívószámukat és egyenlegüket. Ezt elősegítendő a szolgálató péntekig minden érintett SIM-kártyára kiküld egy kódot SMS-ben. A kóddal 2017. szeptember 30-ig lehet új szerződést kötni a régi hívószámra.

  • Az online felületen július 5-től lehet új szerződést kötni egészen szeptember 30-ig.
  • A segélyhívások mellett a Telekom +36-80-630-045-ös telefonszámát is díjmentesen tudják hívni az érintettek, így telefonos ügyfélszolgálaton is lehet intézni az utólagos adategyeztetést és szerződéskötést.
  • Személyesen is lehetőség van új szerződés megkötésére bármely Telekom üzletben.

Mint írták: a korábban választott szolgáltatások, kiegészítő opciók (pl. adatcsomag, Domino MOST) nem kerülnek rá automatikusan az új előfizetésre, de a korábbi egyenleg felhasználható az új előfizetés keretében is. Az új előfizetéssel a SIM kártya 72 órán belül lesz aktív a régi hívószámon.

További információ: https://www.telekom.hu/adategyeztetes

Telenor – kóddal online és személyesen

A Telenor többféle megoldást is kínál a hívószám és az egyenleg visszaállítására.

Június 30-án minden SIM kártyára, amelynek adategyeztetése nem történt meg, egy egyedi azonosító kódot tartalmazó SMS érkezik. Ezzel a kóddal az ügyfelek a június 30-i határidő után is tudnak új szerződést kötni.

  • Az online felület július 6-tól elérhető az ügyfelek számára.
  • Személyesen is lehetőség van új szerződés megkötésére bármely Telenor üzletben.

Az új szerződéssel 2017. augusztus 31-ig a hívószám és az egyenleg is visszaállítható, ezt követően 2018. február 28-ig már csak a hívószámot kaphatják vissza az ügyfelek.

További információ: https://www.telenor.hu/adategyeztetes

Vodafone – telefonon és személyesen

A Vodafone érintett feltöltőkártyás ügyfelei többféleképp is el tudnak járni a határidő lejártát követően.

  • A segélyhívó mellett a 1270-es telefonszámot is díjmentesen hívhatják, s a telefonos ügyfélszolgálaton új szerződést köthetnek telefonszámuk és egyenlegük megtartásáva.
  • Személyesen is lehetőség van új szerződés megkötésére bármely Vodafone üzletben.

További információ: https://www.vodafone.hu/adategyeztetes

ÉVENTE ISMÉTLÉS

Aki fellélegzett, hogy már túl van a regisztráción, annak sem árt tudni: ez az egész évente megismétlődik majd. Az NMHH tájékoztatása szerint ugyanis ha az adategyeztetés sikeres, akkor az előfizetőnek legközelebb a nyilatkozattételhez képest egy év múlva kell majd ismét egyeztetnie adatait a szolgáltatóval.

internet-bankolas(430x286)(1).jpg (internet bank, mobiltelefon, átutalás, )
Egyszer nem elég, évente kell adatot egyeztetni a feltöltős mobiloknál
Aki már fellélegzett, hogy túl van az egészen, az jó ha tudja: jövőre ismét végig kell csinálnia a procedúrát, ahhoz, hogy megmaradjon a száma.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.