Mobil

Milliókat áldozott rá a Snapchat, hogy felhasználóit kövesse

Elképesztő összegért vásárolt fel egy startupot a Snap. A technológiát már be is építették a Snapchatbe, mostantól egy térképen követhetjük, merre járnak barátaink. Mindezt azzal bővítette ki a cég, hogy helyszíni sztorikat is megoszthatunk.

A Snap Inc. nemrég nyélbe ütötte valószínűleg eddigi legnagyobb üzletét, 250-350 millió dollárért vásárolta fel a Zenly nevű appfejlesztő céget a TechCrunch információ szerint. Hogy pontosan mikor ment végbe a felvásárlás, azt nem tudni, azt viszont igen, hogy a cég már be is építette a Snapchatbe a Zenly követési technológiáját.

A francia Zenly lokációs alkalmazásáról ismert, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy valós időben értesüljenek ismerőseik tartózkodási helyéről. A fejlesztés különlegessége, hogy a többi helykövető szolgáltatással ellenben nem terheli túlságosan az akkumulátort, a kínálatból az energiahatékonyságával tűnik ki.

Az Európában népszerű cég appja a tinédzserek azon igényét elégíti ki, hogy ne maradjanak le semmilyen történésről: az aktív felhasználóik folyamatosan visszatérnek az alkalmazásba, hogy láthassák, hol buliznak a haverjaik, vagy éppen merre járnak.

A Snap Inc. szerdán bejelentette a Snap Maps nevű új funkciót, ami éppen ezt tudja: az appon belül egy világtérképen követhetjük, merre járnak a snapchates barátok – természetesen amennyiben a másik fél engedélyezte azt. A láthatóságunkat korlátozhatjuk csak megadott ismerősökre is, ezután a térképen egy úgynevezett Actionmoji-nak nevezett avatarként jelenünk meg.

A Snap Mapset beharangozó videóban két fiatal lány mutatja meg a térképet böngészve, mire jó a funkció. Nemcsak, hogy mások mozgását követhetjük, de sztorikat is nézhetünk egy adott helyszínről, ha arra rábökünk a térképen.

Emellett magunk is megoszthatunk olyan helyszíni felvételeket, amiket bárki megnézhet, ezek természetesen 24 óra múlva eltűnnek.

Ez valószínűleg a breaking események idején lesz hasznos, nemcsak akkor, ha kíváncsiak vagyunk arra, mi zajlik egy koncerthelyszínen vagy fesztiválon. A funkció már az iOS-es és androidos mobilappban is használható.

Az eddigi legnagyobb felvásárlásuk

Miután a Snapchat bemutatta az újítást, a TechCrunchnak és más tech portáloknak is feltűnt, hogy az mennyire hasonlít a Zenly térképes appjára, ami a felvásárlás miatt nem lehet véletlen egybeesés, bár a Snap Inc. és a Zenly eddig nem kommentálta a hírt, és nem erősítette meg a felvásárlás összegét sem.

Annyit tudni, hogy a Zenly továbbra is működik majd önálló appként, illetve már a Snap Maps alatt is.

A TechCrunch forrásai által említett 250-350 millió dolláros akvizíció a Snap Inc. eddigi legnagyobb üzlete lehet. A cég bizalmasan kezeli ezeket az információkat, legutóbb arról lehetett hallani, hogy mintegy 200 milliót csengettek ki a Placed nevű hirdetési technológiákkal foglalkozó startupért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik