Mobil

Döntögeti a rekordokat a mobilos Super Mario

A Nintendo közzétette az első négy nap letöltési eredményeit.

Eddig csak a sötétben tapogatóztunk és találgattunk, amikor a Super Mario Run eredményeiről volt szó. Egy elemzői adat szerint az első napon 2,85 millió letöltést kapott a játék, de most, a hivatalos számokból látszik, hogy milyen hatalmasat tévedett (vagy csak rosszul kalkulált) az a bizonyos elemző cég.

A Nintendo kiadta az első hivatalos letöltési számokat, amelyek szerint négy nap alatt 40 millió alkalommal töltötték le a Super Mario Runt.

Ez egészen elképesztő szám, ami úgy jött össze, hogy egyelőre kizárólag iPhone-on érhető el az alkalmazás. Az elsöprő siker másik eleme, hogy ez első naptól kezdve globálisan, 140 országban tölthető el, ami azért elég sokat segíti egy ilyen eredmény elérését.

Összehasonlításképpen érdemes a Pokémon Go adatait megnézni egy kicsit, ami eddig rekordernek számított. A Niantic játékát az első napokban 10 millióan töltötték le, ami július 13-ra elérte a 15 milliót (július 6-án jelent meg). Itt az a körülmény volt érdekes, hogy a játék csak néhány nagyobb országban volt eleinte elérhető, viszont ott mindkét nagy platformon.

A Super Mario Run ingyenes játék, ennek ellenére a legtöbb bevételt hozó játékok 10-es toplistájában is megjelent közel 100 országban. Ez úgy lehetséges, hogy az összes funkció feloldásáért egy egyszeri, 10 dolláros összeget kell kifizetni, amit a játékosok ezek szerint elég nagy számban tettek meg.

Minden siker jó hír a cégeknek és a fejlesztőknek, de ez a Nintendo számára maga a kincsesbánya. A cég sosem titkolta, hogy a mobil felé nyitással az az elsődleges cél, hogy a játékosokat visszatereljék a hagyományos konzolok, platformok felé, amire a Super Mario Runnal elég nagy esély van.

A vállalat nemrég mutatta be a Switch elnevezésű konzolját, ami a televízió előtt, és menetközben is ugyanazt a játékélményt biztosítja.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik