Mobil

Minden titok, amit tudni akartál az új Mario játékról

Most, hogy minden iPhone-tulajdonos rácsapott az új Mario játékra, néhány fontos háttérinfót osztunk meg a Nintendo ikonikus fejlesztőjétől.

Történelmi napokat élünk, hiszen eljött az idő, hogy Super Mario már okostelefonon is mindenből kiugrálja a lelket, ami pontosan így igaz, hiszen az iPhone-os játékban a világ legnépszerűbb vízvezeték szerelője automatikusan halad balról jobbra, és a játékosnak csak annyi a dolga, hogy  megfelelő pillanatokban ugrándozzon.

Ennek apropóján a Wired elcsípte a Nintendo egyik nagy tudású szakiját, Shigeru Miyamotót, ő pedig elárult néhány olyan dolgot, amit magunktól talán nem is gondoltunk volna.

Egygombos Mario, már 10 éve

Habár most találkozhatunk először az automatikus futással, maga az ötlet nem új keletű, mert a cég már Wii-re is próbálkozott hasonlóval, amikor csak az “A” gombot kellett nyomni, és ezzel ugrott a figura, ám végül elvetették az elképzelést.

…nem volt szükségünk arra, hogy egygombos játékra kényszerítsünk bárkit. Ezzel együtt megvizsgáltuk egy ritmusjáték lehetőségét, amikor Mariót ritmusra kellett volna ugráltatni, és úgy éreztük, hogy igen, ez szórakoztató lenne, de nincs rá szükség egy Mario játékban.

Ötlet a YouTube-ról

Miyamoto arról is beszélt, hogy elég sok olyan szuperjátékossal találkozni, akik elképesztő tempóban haladnak végig egy-egy játékon, akár a történet teljes ignorálása mellett, őket hívja a szleng speedrunnereknek. Ez adta az ihletet ahhoz, hogy olyan játékmenetet készítsenek, ahol Mario automatikusan fut, és nekünk csak az ugrásra kell figyelni. Ez is próbára teszi a játékost, ugyanakkor olyan érzése lehet, minta ő is igazi szuperjátékos lenne. Plusz a kezdők néha elég félénken mennek előre, így azonban rá vannak valamilyen szinten kényszerítve a haladásra, ugyanakkor nem túl megerőltető számukra, hogy sikereket érjenek el.

Ez a megközelítés lehetőséget nyújt a képzetlenebb játékosok számára arra, hogy megtapasztalják, miért is szórakoztató a Mario a profik számára.

Elmúlt kilenc év

Habár Miyamoto 2007 óta nem igazán volt közelebbi kapcsolatban a Mario játékokkal, ráadásul öt évvel ezelőtt úgy gondolta, hogy visszavonul, most mégis aktívan közreműködött, amit azzal magyaráz, hogy ha Mario mérföldkőhöz ér, akkor neki is ott kell lennie, mint anno a Super Mario Galaxy-nál. Ez a játék Wii-re jött ki, és teljesen új megközelítésből dolgozta fel a bajszos fickó kalandjait, most pedig, hogy iPhone-on is megjelenik a kis ember, Miyamoto egyértelműen úgy érezte, hogy részt kell vennie a fejlesztésben.

mario-run

Ne nevezd kicsinek!

Attól, hogy Miyamoto a háttérbe húzódott, és kisebb játékokkal foglalkozott, nem jelenti azt, hogy a Mario Run is kicsi lenne.

Kezdettől fogva részt vettem a projektben, és elmondhatom, hogy ehhez egy igen nagy csapat kellett.

Három fejlesztői brigád dolgozott párhuzamosan a játék három különböző funkcióján, melyekből az egyik az alapjáték, a másik a multiplayer Toad Rally, a harmadik pedig a Farmville jellegű Kingdom Builder, szóval ez egy igazán nagy projekt.

Super Mario Run és az Universal Studios

Azzal együtt, hogy Mario mobilra költözik, a Nintendo mind szorosabb együttműködésbe kezdett az Universal Studiosszal is, aminek leginkább az az oka, hogy az Universal három vidámparkjában is lesz Mario témájú részleg.

Ez egy hatalmas projekt, óriási költségvetéssel

hiszen a Nintendo szerint össze kell kötni azt a korosztályt, aki gyerekként a cég klasszikus konzoljain játszott, és a mostanit, akik már mobilon ismerkednek a cég univerzumával.

Változtak a szokások

A cég mindig is azt gondolta, hogy a rendszer a nappaliban teljesít a legjobban, de mára a világ megváltozott, és az emberek akár a parkban is játszani szeretnék a Zeldát, így alkalmazkodni kell a megváltozott szokásokhoz.

Super Mario nem lesz telefonos

Végezetül már csak annyi maradt, hogy Miyamoto tisztázza, a klasszikusnak számító Super Mario Brost nem szeretnék mobilra portolni, és azt is elmondta, miért.

Számomra kreatív szempontból nem lenne túl izgalmas egy kontrollert emulálni, és nem szeretnék semmi olyat, ami unalmas. A Mario játékokat már elég régen készítettük, és számos platformra megjelent. Sokkal fontosabb, hogy miként lehetünk kreatívak egy adott eszközön, és hogyan tudjuk annak egyediségét kihasználni. Amennyiben mégis megjelenne a Super Mario Bros iPhone-ra, az emberek azt mondanák, hogy ó, ez jól sikerült, de tényleg pénzt vártok érte? Miért nem ingyenes? Olyan termékeket próbálunk készíteni, melyek rendelkeznek annyi értékkel, hogy a felhasználók akár fizessenek is érte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik