Mobil

Ingyenes és korlátlan lett a Viber a Telenornál

Horváth Balázs
Horváth Balázs

újságíró. 2016. 11. 22. 13:45

Plusz érkezett egy új, cuki matrica csomag is, azaz még jobban felpörög a chat szolgáltatás.
Korábban a témában:

A mobilnet és a csevegő appok terjedésével teljességgel átalakultak a kommunikációs szokásaink. Volt olyan időszak, amikor mindenki az SMS halálát jósolta, de szerencsére gyorsan kiderült, hogy az ezért nem ilyen egyszerű. A chat appok ennek ellenére egyre erősebbek, amit a szolgáltatók is kezdenek felismerni, akik közül egyértelműen a Telenor a legaktívabb ezen a téren.

Magyarország, a Viber nagyhatalom

A cég a Facebook Messengeren már hónapokkal ezelőtt beindította a chat bot szolgáltatását, azaz az eddigieken felül nyitott egy újabb ügyfélszolgálati csatornát. A mai bejelentés szerint a Viber a következő meghódítandó felület, ami fél év alatt össze is jött, és aminek több érdekes következménye lesz a mi, azaz a felhasználók szempontjából.

Mielőtt ezeket részleteznénk, jöjjön pár érdekes adat a Viber hazai szerepéről, amit egyébként Momchil Elenkov, a szolgáltató képviselőjétől tudtunk meg. Az első nem lesz annyira meglepő: a magyarok imádják a Vibert. Ez számokban úgy néz ki, hogy:

  • eddig 5 millió magyar telepítette az alkalmazást,
  • közülük 2,8 millióan használják rendszeresen (aktív havi felhasználók),
  • 40 millió matricát küldünk havonta,
  • és 890 millió üzenetet indítunk útjára szintén havonta.

Ennek ellenére az SMS-t is legalább ennyire becsben tartjuk, de azt a Telenor szakértője is elismerte, hogy egy ideje már megállt a szöveges üzenetek fejlődése. Úgy néz ki, hogy a magyarok tartják a lépést a haladó dolgokkal, szívesen kipróbálnak minden újat, de közben a hanghívást továbbra is az egyik legfontosabb közlési formának tartják, amivel a Telenor országaiban mi mutatjuk a legkiegyensúlyozottabb képet.

Hogy jön ide egy bagoly?

A 2,8 milliós szám már van olyan mennyiség, amivel érdemes foglalkozni, ezért a Telenor próbálja a Vibert még jobban az előfizetőkhöz közelíteni. Ennek az egyik módszerével nem lehet hibázni:

a Blue és a MyTarif csomagok előfizetői korlátlan adatforgalom mellett csetelhetnek, azaz a Viberrel összefüggő adat nem számít bele a havi keretbe.

A másik egy egyedi, ingyenes matrica csomag kiadása, ami Hugó a bagoly néven fut, aminek telepítésével a felhasználó automatikusan követni fogja a szolgáltató publikus chat csatornáját.

A cég képviselői többször hangsúlyozták, hogy semmit nem szeretnének erőltetni, sőt, aki nem kívánja ezt, az a matrica letöltése után ki kis követheti a Telenort. Ez a módszer nem titkoltan a Viber követői tábor gyors építésére szolgál, aminek sikerességét jelzi, hogy rövid idő alatt 90 ezren töltötték le Hugót és lettek ezzel párhuzamosan követői az operátornak.

Hugó a bagoly: az első mobilszolgáltató által “szponzorált” matrica

Mindez egy teljesen új világot, kommunikációs szokásokat vetít előre, ami már abból is érezhető, hogy a fiatalok nem a Facebookot, hanem a különböző chat appokat tekintik a kommunikációs csomópontoknak, így ha valaki el akarja érni őket, akkor oda kell menni és ott kell velük beszélgetni.

Ez az egész lehetőség egyébként nem csak a szolgáltatók, hanem bárki számára nyitva áll: a Viber teljes erővel fejleszti ezt az egyébként Viber Bot névre hallgató eszközt, amit a cégek értékesítési, ügyfélszolgálati, vagy márkaépítési célokra vethetnek be.

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.