Mobil

A Google egymilliárdért lehetett az iPhone-ok keresője

Még a legnagyobb ellenfelek is egy ágyba fekszenek néha, csak kell hozzá pénz. Sok, sok pénz.

Ön belegondolt már, hogy az Androidot (is) fejlesztő Google hogy lehet az alapértelmezett keresőszolgáltatás a legnagyobb riválisnak számító Apple telefonjaiban? Persze, mindenki sejtette, hogy a rivalizálás ellenére nem virágos mezőn ugráló barátságból engedte be az Apple a nagy ellenfelet az iOS rendszerbe, most azonban már azt is lehet tudni, pontosan mi áll a döntés mögött.

Egy egymilliárd dolláros szerződés

A dolog ráadásul teljesen más ügyből kifolyólag derült ki. A Google már vagy két éve járkál a bíróságokra azért, mert az Oracle beperelte őket, amiért állítólag jogtalanul használják a Java technológiát az Android rendszerek fejlesztésében. Ehhez kapcsolódóan persze hegynyi dokumentumot kell bemutatniuk a jogi döntéshozók előtt, ezek között bukkant fel egy 2014-ben aláírt szerződés is, amelyet a Google és az Apple kötött.

A Bloomberg által megszellőztetett dokumentumok szerint az egymilliárd dollár nem valamilyen egyösszegű kifizetést jelent, hanem azt, hogy a két vállalat ebben az értékben osztja meg egymással a keresőben felbukkanó hirdetések bevételeit. Természetesen mindkét érintett fél igyekezett kérvényekkel és egyéb módokon megakadályozni, hogy a bíróság az üzlettel kapcsolatos részleteket nyilvánossá tegye, de a törvény az törvény, a bíróság szerint az üggyel kapcsolatos részletek fontosabbak, mint a résztvevők üzleti titkai.

Persze máris elindult a botránygépezet és a kommentháború, amelyben mindenki a Google módszereit ekézi: leginkább azt kifogásolják, hogy a vállalat lehengerlő pénzügyi manőverekkel vásárol magának piaci részesedést. Mondjuk az is tény, hogy ugyanezek a kommentelők valószínűleg teljesen egyértelműnek veszik, hogy kereséshez nem Binget vagy valami egyéb módszert használnak, hanem “kiguglizzák”, ami érdekli őket, ilyen ez a kettős mérce ugyebár.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik