Mobil

Jobb hangot kap a Google papírból készült VR-szemüvege

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2016. 01. 15. 09:30

Minden eddiginél élethűbb lehet a kartonból készült virtuális valóság most, hogy a Google Cardboard hangzásban is szintet lépett.

A Google egyik érdekes kezdeményezése a Google Cardboard VR, ami annak ellenére, hogy olyan, mintha egy költözködés után készítette volna valaki egy felszabaduló dobozból, mégis képes elénk tárni a virtuális valóságot. Most már ráadásul támogatja a YouTube 360 fokos videóit, a mesék új megközelítését nyújtó Spotlight Stories-t, valamint egy oktatási célú programot, ami az Expeditions nevet viseli.

Ám a Cardboard mit sem érne normális hang nélkül, és a Google azt szeretné, ha a fülünknek is legalább olyan élményben lenne része, mint a szemünknek. Ennek mostantól semmi akadálya, köszönhetően a térbeli hangzásnak, mely pontosan azt jelenti, mint aminek tűnik. A kartondobozzal a fejünkön immár sokkal kifinomultabb és realisztikusabb élményben lesz részünk, mert nem csak a bal vagy jobb fülünkben véljük hallani az eseményeket, hanem konkrétan abból az irányból, ahol az történik, és ez a tér minden pontjára igaz. Amennyiben egy telefon a hátunk mögött csörren meg, úgy onnan halljuk, ha pedig egy madárka a fejünk felett csicsereg, akkor fentről, és ezzel még mindig nincs vége.

Szignifikáns különbség lesz akkor is, ha ugyanaz a dialógus két eltérő környezetben történik, ergo más lesz a hangzása egy erdőben, és más egy űrhajón, mellyel kapcsolatban Nathan Martz, a Google VR termékmenedzsere konkrétan úgy fogalmazott, hogy “alapvetően különböző”. Mindez elég tág teret ad a fejlesztőknek, akik meghatározhatják a szemünk előtt megjelenő virtuális valóságban lévő helyek méreteit, illetve az anyagokat, melyek az ottani környezetben vannak, ami egészen távolba mutató lehetőségeket biztosít a játékfejlesztésben.

Ez a változtatás magát a hardvert nem érinti, tehát a kartondoboz kinézet továbbra is megmarad, ugyanakkor mégis fontos mérföldkő a Google Cardboard életében, hiszen az Oculus Rift esetében is fontos volt, hogy a látványhoz megfelelő hangzás párosuljon, tehát nem csak a Google találta ezt ki. “Annak ellenére, hogy a virtuális valóságban az emberek inkább a látványra fókuszálnak, most majd elkezdhetnek nagyobb figyelmet fordítani a hangra is”, mondta Nathan Martz, és igazat kell adni neki, hiszen ha egy nem létező valóságot nézünk, akkor sokkal hamarabb érezhetjük igazinak, ha a hangok is stimmelnek.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.