Mobil

Jobb hangot kap a Google papírból készült VR-szemüvege

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2016. 01. 15. 09:30

Minden eddiginél élethűbb lehet a kartonból készült virtuális valóság most, hogy a Google Cardboard hangzásban is szintet lépett.

A Google egyik érdekes kezdeményezése a Google Cardboard VR, ami annak ellenére, hogy olyan, mintha egy költözködés után készítette volna valaki egy felszabaduló dobozból, mégis képes elénk tárni a virtuális valóságot. Most már ráadásul támogatja a YouTube 360 fokos videóit, a mesék új megközelítését nyújtó Spotlight Stories-t, valamint egy oktatási célú programot, ami az Expeditions nevet viseli.

Ám a Cardboard mit sem érne normális hang nélkül, és a Google azt szeretné, ha a fülünknek is legalább olyan élményben lenne része, mint a szemünknek. Ennek mostantól semmi akadálya, köszönhetően a térbeli hangzásnak, mely pontosan azt jelenti, mint aminek tűnik. A kartondobozzal a fejünkön immár sokkal kifinomultabb és realisztikusabb élményben lesz részünk, mert nem csak a bal vagy jobb fülünkben véljük hallani az eseményeket, hanem konkrétan abból az irányból, ahol az történik, és ez a tér minden pontjára igaz. Amennyiben egy telefon a hátunk mögött csörren meg, úgy onnan halljuk, ha pedig egy madárka a fejünk felett csicsereg, akkor fentről, és ezzel még mindig nincs vége.

Szignifikáns különbség lesz akkor is, ha ugyanaz a dialógus két eltérő környezetben történik, ergo más lesz a hangzása egy erdőben, és más egy űrhajón, mellyel kapcsolatban Nathan Martz, a Google VR termékmenedzsere konkrétan úgy fogalmazott, hogy “alapvetően különböző”. Mindez elég tág teret ad a fejlesztőknek, akik meghatározhatják a szemünk előtt megjelenő virtuális valóságban lévő helyek méreteit, illetve az anyagokat, melyek az ottani környezetben vannak, ami egészen távolba mutató lehetőségeket biztosít a játékfejlesztésben.

Ez a változtatás magát a hardvert nem érinti, tehát a kartondoboz kinézet továbbra is megmarad, ugyanakkor mégis fontos mérföldkő a Google Cardboard életében, hiszen az Oculus Rift esetében is fontos volt, hogy a látványhoz megfelelő hangzás párosuljon, tehát nem csak a Google találta ezt ki. “Annak ellenére, hogy a virtuális valóságban az emberek inkább a látványra fókuszálnak, most majd elkezdhetnek nagyobb figyelmet fordítani a hangra is”, mondta Nathan Martz, és igazat kell adni neki, hiszen ha egy nem létező valóságot nézünk, akkor sokkal hamarabb érezhetjük igazinak, ha a hangok is stimmelnek.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.