Média
Pécs, 2013. január 1. A ködből kiemelkedő Misina tetői tévétorony Pécsen 2013. január 1-jén. MTI Fotó: Sóki Tamás

Pécsi rádiós balhé: Fodi anyósának épp „megváltozik” az anyja neve

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 10. 17. 11:54

Az Andy Vajnával szövetséges pécsi Mambó Rádió Kft. és a P1 Rádió közötti összefonódásokról és valótlan adatközlésről szóló cikkünk után a P1 Rádió a tulajdonosának valótlan adatainak kijavítását kezdeményezte a cégbíróságon.
Korábban a témában:

Mint a múlt héten beszámoltunk róla, a médiatörvény tiltó rendelkezése ellenére szerezne a meglévő Pécs 90,6 MHz rádiós frekvenciája mellé még egy másik pécsi rádiós frekvenciát (101,7 MHz) a Fodor-Uhrin család, Andy Vajna filmügyi kormánybiztos budapesti központú Rádió 1 hálózatának pécsi szövetségesei Pécsett. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa pedig annak ellenére tekintette alakilag megfelelőnek a P1 Rádió Kft. pályázatát a 101,7 MHz-es pályázaton, hogy annak pályázata több ponton sem felelt meg a pályázati kiírásnak. A P1 Rádió tulajdonosaként bejegyzett Uhrin Györgyné ugyanis édesanyja annak a Fodor-Uhrin Beátának, aki társtulajdonosa a Mambó Rádió Kft.-nek, az Andy Vajna-féle budapesti központú Rádió 1-gyel hálózatban működő pécsi Rádió 1-et a 90,6 MHz-es frekvencián üzemeltető cégnek, melynek többségi tulajdonosa Fodor József (Fodi), Uhrin Györgyné lányának férje. A két cég közötti összefonódásokra utalt az is, hogy a p1radio.hu domaint a Mambó Rádió Kft. regisztrálta be. Ráadásul Uhrin Györgyné adatai között édesanyja neveként valótlanul a saját születési nevét jelölték meg a cégbíróságon, ezért a cég ellen cégbírósági törvényességi felügyeleti eljárást is kezdeményezett valaki. Az ezzel foglalkozó cikkünkre a médiahatóságtól az a válaszreakció érkezett, hogy a Médiatanács a médiatörvény előírásainak megfelelően végezte el az alaki vizsgálatot – beleértve a tulajdonosi szerkezet, az összeférhetetlenség vizsgálatát is, és csak ezután vették pályázati nyilvántartásba a P1 Rádió Kft.-t.

Köd Pécs felett, háttérben a tévétorony a Makártetőről fotózva 2015. december 27-én. MTI Fotó: Sóki Tamás
Újabb gyanús pályázat a Médiatanácsnál
Mi köze Uhrin Györgynének „Fodi”-hoz, az Andy Vajna rádiójával hálózatba kapcsolódó Rádió 1 Pécs vezetőjéhez, és miért nem érvénytelenítette a 101,7 MHz-es pécsi helyi frekvenciáért induló P1 Rádió pályázatát a Médiatanács?

Az ügyben azóta újabb fejlemény van: a P1 Rádió cikkünk megjelenése után néhány nappal maga is kezdeményezte a cégbíróságon a tulajdonosként bejegyzett Uhrin Györgyné valótlan adatainak kijavítását. A cégbírósági adatbázisban immáron – egyelőre függőben lévő bejegyzésként – ott szerepel Uhrin Györgyné nem valótlan személyes adatokkal is, azaz édesanyja neveként nem Uhrin Györgyné leánykori nevét (Toronyi Erzsébetet), hanem Szerencsi Erzsébetet megjelölve.

Ki kellett volna zárni a pályázót, mégsem tették

Mivel a pécsi 101,7 MHz-es kereskedelmi rádiós frekvencia pályázati kiírásában – csakúgy mint más rádiós pályázatok esetében – több ponton is kötelező tartalmi mellékletként jelölték meg a harminc napnál nem régebbi hitelesítésű dokumentumok (cégkivonat, alapító okirat) becsatolását annak érdekében, hogy a tényleges tulajdonosokig visszavezethető legyen a pályázók tulajdonosi összetétele, és a P1 Rádió Kft. a pályázati ajánlatának jogerős elbírálása alatt cégnyilvántartásba bejegyzett adatainak változásbejegyzési eljárással történő módosítását kezdeményezte, meglehetősen erős ellentmondás mutatkozik a benyújtott pályázat és cégbírósági okiratok, illetve a jelenlegi állapot között, ráadásul a pályázó elhallgatta, hogy a tulajdonosi összetétele alapján szoros összefonódás állapítható meg a Mambó Rádióval, melynek már aktív frekvenciája van Pécsett, így a Médiatanácsnak ki kellene zárnia az egyedüliként bent maradt pályázót a tenderből.

Az ügyben egyébként az NMHH kommunikációs osztályán korábban azt állították portálunknak, hogy ők bizony megfelelően ellenőrizték a pályázatokat, és hogy még bírósági ítélet is alátámasztja a Médiatanács eljárásának megfelelő mivoltát. Ezek azonban félrevezető állítások voltak a médiahatóságtól, mely – hiába kértük – máig nem tudott ilyen bírósági ítéletet bemutatni.

rádió keverőpult
Rádiós balhé: Félrevezető állítások a médiahatóságtól
A médiahatóságnak a pécsi rádiós frekvenciabotrányban tett szerdai kijelentései nincsenek köszönőviszonyban a valósággal. A bíróság ugyanis még nem foglalkozott „Fodi” és anyósának ügyével.

Kiemelt kép: A ködből kiemelkedő Misina tetői tévétorony Pécsen. MTI Fotó: Sóki Tamás 

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Akasztó, 1999. augusztus 2.
Stadler József akasztói vállalkozó áll stadionja gyepén szabadlábra helyezése után. A vállalkozó szabadulása óta üzleti ügyeinek újraindításával és a stadion gazdaságos működtetési feltételeinek megteremtésével tölti az idejét.
MTI Fotó: Újvári Sándor
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.