Média

Nem a G-nap miatt „simicskátlanították” az euroAWK-t?

plakátpiac out-of-home
plakátpiac out-of-home

Mint arról beszámoltunk, nemrég Adboard Kft.-re változtatta nevét a 2015 februárjában, nem sokkal Simicska Lajos és Orbán Viktor több évtizedes barátságának látványos megromlását, az úgynevezett G-napot követően létrehozott, Simicska üzlettársától, Fonyó Károlytól már független másik magyarországi euroAWK-cég, az euroAWK Outdoor Kft.

A vállalat német tulajdonosa most a névváltás kapcsán is megjelent sajtóhírekkel összefüggésben egy állásfoglalást juttatott el hozzánk, melyben fontosnak tartja leszögezni, hogy az Adboard tulajdonosa, az euroAWK GmbH ugyan valóban 2015. február 16-án jegyeztette be az euroAWK Outdoor Kft.-t, amely 2017 októberétől Adboard néven működik tovább, de nincs összefüggés a cég bejegyzésének dátuma és a közéleti események, Orbán Viktor miniszterelnök és Simicska Lajos közötti konfliktus februári kirobbanása, magyarán az emlékezetes G-nap között.

Nem kívánták tulajdonosaik között tudni Fonyó Károlyt

A német tulajdonos ma azt közölte: az euroAWK Outdoor Kft.-t nem az említett közéleti események miatt hozta létre, ők ugyanis az új vállalat létrehozását már a cégbejegyzés előtt hónapokkal előkészítették. A tulajdonos tájékoztatása alapján az 1993 óta Magyarországon is jelen lévő német cégtulajdonos azért látta szükségét, hogy új vállalkozást hozzon létre, mert a megelőző évek tapasztalatai alapján nem kívánta üzleti partnerei között tudni az EURO-AWK Budapest Kft.-ben – eredetileg 15 százalékos, mára már 0,79 százalékosra csökkent – tulajdonrésszel rendelkező Fonyó Károlyt. (Fonyó Károly Simicska Lajos üzlettársaként ismert – a szerk.) Az új céggel továbbá egy 100 százalékos tulajdonában álló céggel és saját reklámfelületeivel kívánta folytatni tevékenységét a magyar közterületi reklámpiacon az euroAWK, mely ezért döntött úgy hónapokkal korábban, hogy euroAWK Outdoor Kft. néven új céget hoz létre és reklámtevékenységét ebbe a cégbe szervezi át.

A mostani névváltásról azt írják még: az Adboard márka bevezetésével egy friss, modern arculatú céggel kívánnak jelen lenni a magyar piacon. Továbbá a mostantól új márkanév alatt megjelenő, százszázalékos német tulajdonban álló cégen keresztül kívánják több mint 2500 köztéri reklámfelületből álló eszközportfólióját ügyfeleinek, hirdetőinek rendelkezésére bocsátani. Azt is írják, hogy az 1993-ban alapított EURO-AWK Budapest Kft. a továbbiakban már nem értékesít reklámfelületeket. Ez az a cég, amiben még érintett Simicska üzlettársa.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik