Média

Nagyot változik a tévés csatornakínálat

tévé tv fotó: Thinkstock
tévé tv fotó: Thinkstock

Jelentősen megváltozott mától a hazai tévés csatornakínálat. Megérkezett ugyanis a Comedy Central Family, a Sony Max és a Sony Movie Channel. Eltűnt viszont a VIVA TV, a Comedy Central Extra, valamint az AXN White és az AXN Black. És már csak pár napig érhető el a Disney Junior (Disney Jr).

A Comedy Central Family egy új, a teljes műsoridőben magyar nyelvű és az itthoni piac igényeihez igazított, a család minden tagját célzó szitkomokkal jelentkező humorcsatorna. Az új csatornán az örök klasszikusok és premier vígjátékok egyaránt szerepelnek. Többek között olyan ismerős címek mellett mint az Így jártam anyátokkal, az Új csaj, a Melissa és Joey, a Kertvárosba száműzve vagy az Anyám borogass. Az új csatorna új, országos premierekkel is jelentkezik, így látható lesz majd a Hallatlan (Speechless) című sorozat és a Baby Daddy új évadai is, és a Simon macskája (Simon’s Cat) animációs sorozat gegjei is láthatók lesznek.

Az új magyar nyelvű Comedy Central Family indításával egyidejűleg a nemzetközi, feliratos Comedy Central Extrát a tulajdonos Viacom televíziós médiavállalat kivezette a hazai piacról. A Viacommal függ össze az is, hogy a tévés médiavállalat a MTV márka alatt megújítja zenetévés kínálatát. Októbertől a legfrissebb magyar zeneszámok a VIVA-ról az MTV megnövelt zenei tartalmú hazai változatára, a Magyar MTV-re költöznek, a nemzetközi MTV Hits csatorna pedig eközben még több háztartás számára válik elérhetővé. A VIVA TV-vel a mostani változásokat követően már nem találkozhatnak a nézők, a csatorna – melynek elődje, a Z+ 1997. június 27-én kezdte meg adását – megszűnik.

Ma vált elérhetővé a Sony Max és a Sony Movie Channel is. Ezeket a csatornákat a tulajdonos Sony Pictures Television Networks (SPTN) az AXN White és AXN Black csatornák helyén kezdte el terjeszteni.

Jövő hétig közepéig, október 12-ig érhető el már csak a Disney Jr nevű gyerekcsatorna. A The Walt Disney Company kisgyermekeket célzó csatornájának megszűnése viszonylag keveseket fog érinteni, ez ugyanis csak néhány szolgáltató kínálatában volt elérhető: a műholdas szolgáltatók közül például csak a DIGI szatellites rendszerében, ám például a kábeles DIGI kínálatában már nem. Kábelen egyébként jelentősebb szolgáltatók között a UPC digitális kábelrendszerén volt elérhető.

Az új csatornák közül a Magyar MTV és a Comedy Central Family reklámidejét az RTL Magyarország televíziós reklámértékesítő háza, az R-time sales house értékesíti. Az új Sony-csatornákon lévő reklámblokkok tartalmát pedig Habony Árpád hitelezőjének, Tombor Andrásnak a cége, az Atmedia fogja feltölteni hirdetéssel, a kormányközeli üzletember reklámértékesítő háza így már 40 tévé reklámidejét árulhatja.

tv2 njw
Változnak a TV2-s műsorok kezdési időpontjai
Az október közepén életbe lépő új műsorrendet az induló Ninja Warrior Hungary című műsorral magyarázzák. Fischer Gábor programigazgató egyébként elégedetten nyilatkozott a TV2 nézettségéről.

Kiemelt kép: Thinkstock

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik