Média

Távozik az Origo tartalomigazgatója

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 09. 21. 13:26

Korábban a témában:

György Bence tartalomigazgató a mai nappal közös megegyezéssel elhagyja a Matolcsy György fiának, Matolcsy Ádámnak az érdekeltségébe került New Wave Media Group Zrt.-t – derül ki az origo.hu-t, a vs.hu-t és több más portált működtető NWM szűkszavú sajtóközleményéből.

A közleményben azt írták, György Bence munkáját az eddigi hírfőszerkesztő, Gábor László mint az Origo főszerkesztője veszi át a továbbiakban.

AppleMark
György Bence

A közleményben felidézték: György Bence másfél éven át vezette a tartalmi részleget. A közlemény állítja: ez alatt a cégcsoport Magyarország egyik legsikeresebb online médiahálózata lett.

Végignézte a hírmanipulációkat

A távozást bejelentő közlemény ugyan nem említi, sőt kifejezetten méltatja György Bencét, de az ő tartalomigazgatói időszakában több hírhamisítás is történt az Origónál, melyek közül az egyik legemlékezetesebb az volt, amikor a civilek Hősök terén zajlott demonstrációjáról közöltek manipulált anyagot. Egy másik alkalommal egy ellenzéki aktivistát, Gulyás Mártont igyekeztek lejáratni, ami miatt épp a napokban vesztettek jogerősen is pert.

Budapest, 2015. február 16.
Gulyás Márton, a Humán Platform aktivistája beszél a Humán Platform Putyin: nyet! - Európa: igen! elnevezésű tüntetésen Budapesten, a Bajcsy-Zsilinszky úton 2015. február 16-án, Vlagyimir Putyin orosz elnök budapesti látogatásának előestéjén.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Gulyás Márton pert nyert az Origo és a Ripost ellen
Több mint 4 millió forint kártérítést kell fizetnie a két lapnak.

György Bence távozását hosszú ideje rebesgették az iparágban, miután jelentős távozási hullám zajlott az Origónál, ami szinte valamennyi rovatot érintett, illetve több vezető is távozott, beleértve felelős szerkesztőt és címlapszerkesztőt is is. A távozók között volt, aki részletesen be is számolt, milyen erős cenzúra működött az Origónál: még orosz webmetszőkről se jelenhetett meg írás.

György Bence az Origóhoz történő tavaly márciusi átigazolása előtt a faktor.hu oldalt működtető cégnek  az ügyvezetője, azt megelőzően a TV2-nél dolgozott mint program- és hírigazgató. Arról, hogy karrierjét hol folytatja, egyelőre nem közöltek információt.

Az Origót működtető New Wave Media Grouppal összefüggő hír az is, hogy az NWM megvette az Evomedia nevű reklámértékesítő házat. Így a Népszava internetes kiadásának reklámfelületeitől egészen Bálint Gazda weboldalának hirdetési helyéiig a Matolcsy Ádám tulajdonában lévő cég fogja árulni a hirdetési helyeket.

Matolcsyékhoz kerül az Evomedia is
A Népszava online-tól Bálint Gazda reklámfelületéig szinte mindent a jegybankelnök fiának cége, az Evomediával egyesülő New Wave Media Group (a volt Origo Media) árulhat.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.