Média

Új főszerkesztővel újul meg a Praktika

Az éppen 20. születésnapját ünneplő női DIY (do it yourself, azaz csináld magad) magazin, a Praktika kiadója bejelentette, hogy a lap évfordulójára megújult a magazin. A magazin megújulásával egyidejűleg az eddigi főszerkesztő, Boda Ildikó, aki a Praktikát 15 évig egészen mostanáig vezette, leköszön, mivel az IQ Press kiadón belül új munkát kapott: ő lett a médiacég dinamikusan növekvő, jövőre új magazinokkal is bővülő home&garden portfóliójának az irányítója. A helyét a Praktika magazin élén Palcsek Zsuzsanna vette át szeptembertől. Palcsek a Mediaworks kiadótól érkezik, ahol mostanáig a mindmegette.hu felelős szerkesztője volt.

Palcsek elsődleges célja a kinevezése után a magazin tartalmának és az arculatának frissítése volt.

A Praktika egyedi prémium tartalma mellett a még több ötletet kapok -érzés kialakítása volt a cél a megújításnál. Az egyszerűen, kevés alapanyagból is előállítható DIY-anyagok felé fordultunk, hogy egyre több fogyasztót ösztönözzük a kreatív kikapcsolódásra.
A print mellett kiemelten fontos az év végére tervezett praktika.hu megújítása, valamint a social media-kommunikáció gyökeres megváltoztatása is, de tavasszal más, egyedülálló újítás is várható a Praktikától, ezért érdemes fókuszálni erre a rangidős és igazán kreatív magazinra

– számolt be a Praktika új főszerkesztője.

A lap mostani megújulásával kapcsolatban a legszembeötlőbb az új rovatszerkezet és az, hogy többfotós lett a címlap.  A Praktika fókuszába kerül a homedekor, valamint a fonalak, a textilek és a festékek használata. Megmutatja a legdivatosabb és legegyszerűbb kézműves megoldásokat: például hogyan alkothatunk hobbibetonból lenyűgöző dekorációt, vagy épp miként alkossunk egyedi ékszert pólófonalból. A női DIY magazin azt is ígéri, hogy mostantól még több saját kezűleg elkészíthető tartalommal jelentkezik, modernebb és praktikusabb alkotások elkészítésre csábítva az olvasókat.

A Praktika 20. születésnapja alkalmából a kiadó felidézte: az eredetileg Házi Praktika című magazinból mostanra 240 lapszám jelent, a magazinban több mint 15 ezer egyedi csináld magad ötletet közöltek és több mint 1500 olvasói alkotást. A Praktika magazin születésnapját egy komplex kommunikációs kampány kíséri, amelyben helyet kapott rádió, print és online felület, social media és játékos formában egy online kvízjáték is a kiadó ügyfeleinek.

A magyar tulajdonban lévő, a Bőcs-családhoz tartozó IQ Press Lapkiadó adja ki az Otthon magazint, az Ötlet Mozaikot, valamint a 60 éves Füles rejtvénylapot, és több más kapcsolódó rejtvénylapot. A kiadó a tavalyi évben – ekkor került a céghez az Otthon Magazin és a Praktika – 1,062 milliárd forint nettó értékesítési árbevételt el, nyeresége adózás után 59,2 millió forint volt.

Matolcsyékhoz kerül az Evomedia is
A Népszava online-tól Bálint Gazda reklámfelületéig szinte mindent a jegybankelnök fiának cége, az Evomediával egyesülő New Wave Media Group (a volt Origo Media) árulhat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik