Média
Németh Forgács Bernadett, a Russmedia új tartalomfejlesztési vezetője és lapcsoport főszerkesztője.

Rehabilitálták a meghekkelt Orbán-interjú után kirúgott főszerkesztőt

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 09. 11. 14:27

Fontos vezető lett a Russmediánál Németh F. Bernadett, a veszprémi Napló korábbi főszerkesztője, akit a meghekkelt Orbán-interjút követően rúgtak ki a laptól. Most azonban a főszerkesztők fölé helyezték őt a Hajdú-bihari Naplót, az Észak-Magyarországot és a Kelet-Magyarországot kiadó cégnél.
Korábban a témában:

A 24.hu információi szerint tartalomfejlesztési vezető és lapcsoport főszerkesztő lett az osztrák Henrich Pecina által idén július végén megszerzett, a Hajdú-bihari Napló, az Észak-Magyarország és a Kelet-Magyarország című megyei napilapot kiadó Russmediánál Forgács Bernadett. Az új vezető korábban (2014-től) a Fejér Megyei Hírlapban tavaly decemberben megjelent, meghekkelt Orbán-interjút követő kirúgási hullámig a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester-nagyvállalkozó által bekebelezett, Veszprém megyében megjelenő Naplónak volt a főszerkesztője, akkor még Németh F. Bernadett néven.

Budapest, 2012. március 30.
Orbán Viktor miniszterelnök újságot olvas, mielõtt élõ adásban interjút ad a Magyar Rádió stúdiójában, az MR1-Kossuth Rádió 180 perc címû mûsorában.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Megtorolták az Orbán elleni trollkodást: szerkesztőket rúgtak ki
Utolérte a Pannon Lapok pallosa a szerkesztőségeket a botrány után, amiben meghekkelték a kormányfővel készített interjút.

A főszerkesztők fölé helyezték

A ma már Forgács Bernadett nevet használó médiavezető a Kelet-Magyarország esetében Nyéki Zsolt főszerkesztő fölé került a hierarchiában, míg az Észak-Magyarország esetében Kiss László főszerkesztő fölé került. A Hajdú-bihari Napló esetében Forgács Bernadett főszerkesztői feladatokat is ellát, a főszerkesztői pozíció ugyanis betöltetlen és csak főszerkesztő-helyettes van.

Sokakkal együtt rúgták ki Mészáros Lőrinc cégétől

Forgács Bernadettet korábban – több munkatárssal együtt – azért rúgták ki az Orbán Viktor közeli barátjának, Mészáros Lőrinc felcsúti polgármesternek az érdekeltségében lévő Mediaworks-csoporthoz tartozó Pannon Lapok Társaságától (PLT), ahol a Veszprém megyei Naplónak volt a főszerkesztője, mert a PLT vezetőségének feltételezése szerint ebben a városban nyúlhattak bele az ominózus Orbán-interjúba. Belső forrásaink azonban már akkor biztosra vették, hogy előbb-utóbb rehabilitálni fogják a hölgyet. Az Orbán-interjú miatti cégen belüli megtorláskor a kirúgottak közül többen bírósági pert is fontolgattak a Mediaworks-PLT ellen, illetve azt mondták, valamilyen provokáció történhetett ellenük. Iparági forrásaink szerint egyébként Forgács Bernadett erős kapcsolatokkal rendelkezett jobboldali körökhöz, ezért is tartották meglepőnek, hogy őt is kirúgták a Mediaworkstől, illetve ezért sem tartják most meglepetésnek, hogy most a Pecina-féle Russmedia újra vezetőt csinál belőle. Forrásaink azt viszont meglehetősen pikánsnak találják, hogy Forgács Bernadettet épp az a Kálmán Erika vette fel a Russmediához, aki a főszerkesztő kirúgásakor a PLT anyavállalatának, a Mediaworksnek volt az egyik kulcsfigurája, hr-igazgatóként a Mediaworks-csoportnál is Forgács Bernadett fölött helyezkedett el a vállalati hierarchiában. Kálmán Erika egyébként Heinrich Pecinának – a Népszabadság nemrégiben gazdasági bűncselekményekért társtettesként elítélt bezárójának – a magyarországi helytartója évek óta, aki nemrég önálló aláírási jogosultságot is kapott a Russmediánál, Fodor István ügyvezető mellett.

Heinrich Pecina
A Népszabi elítélt hóhérja és Pecina magyar bizalmasa a legnagyobb kelet-magyarországi lapkiadónál
A napokban fiktív számlázási ügyben bűnsegédként elítélt Heinrich Pecina egyik magyar helytartója, Kálmán Erika ügyvezető lett a Russmediánál, míg Pecina felügyelőbizottsági tag.
Kálmán Erika, a BorsodChemnél, a Vienna Capital Partnersnél és a Mediaworksnél is dolgozott Heinrich Pecinának. Fotó: Mediaworks
Kálmán Erika, a BorsodChemnél, a Vienna Capital Partnersnél és a Mediaworksnél is dolgozott Heinrich Pecinának. Fotó: Mediaworks

A Népszabadság bezárójának bizalmasa a rehabilitáló

A Forgács Bernadettet felvevő Kálmán Erika a BorsodChemnél, a Vienna Capital Partnersnél (VCP) és a Mediaworksnél is dolgozott Heinrich Pecinának, utóbbi cégnél az igazgatóság tagjaként a Mediaworks megalakulásától egészen idén tavaszig dolgozott, és jelentős szerepe volt a hatvanéves múltú, legnagyobb pénzért értékesített közéleti napilap, a Népszabadság „felfüggesztését” követően is, miután a vállalatot akkoriban irányító Rónai Balázs vezérigazgató és vállalat többi igazgatója távozott a cégtől, és így a Népszabadság utolsó főszerkesztőjével, Murányi Andrással neki kellett (volna) tárgyalnia a lap jövőjéről. Nem sokkal később került a Mediaworks Mészáros Lőrinchez, és jelentették be, hogy a Népszabadságot nem jelentetik meg többé, vagyis nem csupán egyszerű felfüggesztésről volt szó, de egyben a lap kivégzéséről. Kálmán Erika a Russmediát megvásárló Media Development Management (MDM) cégben is ügyvezetői státuszt kapott, Fodor István, valamint a ciprusi lakóhellyel rendelkező Maria Kitromilidou mellett. (Az MDM-et egy ciprusi cégen keresztül hozták létre Pecináék.) Kálmán egyébként idén tavasszal még mindig a Mediaworksnél volt, szervezetfejlesztési és vállalatszervezési igazgatóként tevékenykedett Liszkay Gábor mellett.

További érdekesség, hogy a magyarországi Russmedia-kiadó újra Inform Media néven folytatja tovább tevékenységét. Ezen a néven egyszer már működött a cég, de ezt 2014-ben megváltoztatták.

Többször is kerestük az ügyben Forgács Bernadettet, hogy az új munkájáról, terveiről és arról érdeklődjünk, mi lett a volt munkáltatójától, a Mediaworks-PLT-től történő elbocsátását követő munkajogi vitájával. Miután az imént visszahívott bennünket, annyit mondott, keressük az ügyben az Inform Media pr-esét. Amennyiben Forgács mégis hajlandó nyilatkozni a későbbiekben, vagy a nevében az Inform Media pr-ese válaszol, arról természetesen beszámolunk.

Budapest, 2017. február 7.
Andy Vajna, a magyar filmipar megújításáért felelős kormánybiztos a Miért jönnek a hollywoodi sztárok és produkciók Magyarországra? című háttérbeszélgetésen Budapesten, a Magyar Nemzeti Filmalap székházában 2017. február 7-én.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Aláírták: Andy Vajnáé a Bors, a Délmagyarország és a Kisalföld kiadója
A Lapcom eddigi tulajdonosa, a Radio Bridge Media Holdings vezetősége és a filmügyi kormánybiztos aláírta az adásvételi szerződést, így hivatalosan is Vajnáé lehet a lapkiadó és a hozzá tartozó két nyomda.
Kiemelt kép: Németh Forgács Bernadett, a Russmedia új tartalomfejlesztési vezetője és főszerkesztője a Veszprém TV vendégeként korábban
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Man on roof with arms outstretched
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.