Média

Íme a három legnagyobb médiaügynökség Magyarországon

recma ranking
recma ranking

Elkészült a médiaügynökségek teljesítményét értékelő RECMA (Research Company Evaluating the Media Industry) legújabb médiaügynökségi listája. Ez alapján kiderült, mely iparági szereplők a legnagyobbak Magyarországon. A legújabb médiaügynökségi rangsorban a MEC, a Mindshare és a Mediacom végzett az első három helyen. Mindhárom cég a GroupM médiaügynökségi csoporthoz tartozik, mely egyébként a felsorolt médiaügynökségeken kívül a Maximize-nak, a Maxusnak és a TRM-nek is tulajdonosa, és mely a világ és Magyarország legnagyobb médiaügynökségi csoportja: a cégcsoport 2016 során az általa kezelt médiaköltés alapján a piac több mint harmadát tudhatta magáénak.

A RECMA nem csak bevételalapú ügynökségi listát készít, hanem minőségi rangsort is. A 2017 júliusi minőségi rangsorban az összes vizsgált hazai szereplő közül szintén a MEC-Mindshare-Mediacom hármasa kapta a legmagasabb (úgynevezett high profile) besorolást. A kutatócég összesen 17 tényezőt vizsgált a digitális és egyéb innovatív szolgáltatásoktól az üzletfejlesztésen és a versenyképességen át az ügyfélportfólió minőségéig.

A RECMA 1991 óta működő, párizsi székhelyű kutatócég, mely 50 ország mintegy 800 médiaügynökségét vizsgálja.

A lista élén végző MEC Hungary Médiaügynökség Kft. a 2016-os pénzügyi évre vonatkozó pénzügyi beszámolója alapján 10,58 milliárd forint árbevételt ért el, adózott eredménye 7,6 millió forint volt.

Újabb nagy változás előtt a hazai közterületi plakátpiac
A JCDecaux Hungary bejelentette, hogy októbertől az eddigi egy hónapos időszakok helyett fél hónapokra fogad el citylight plakátkampányra vonatkozó hirdetéseket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik