Média

Sikeres volt az Origo.hu kiadójával szembeni végrehajtás

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 08. 10. 12:04

Eredményesen lépett fel a bíróság, így a Matolcsy Ádám cége által felvásárolt New Wave Media Zrt. végül kifizette a tartozását és helyreigazítást is lehozott.
Korábban a témában:

Végrehajtást rendelt el az origo.hu portált működtető, a jegybankelnök fiának, Matolcsy Ádámnak a tulajdonában lévő New Wave Media Group Zrt.-nél nemrégiben a Fővárosi Törvényszék. A Fővárosi Törvényszék sajtóosztályán a 24.hu kérdésére válaszolva elmondták, a július 11-én a cégnél indult és augusztus 2-án lezárult bírósági végrehajtás megindítását egy magánszemély kezdeményezte a céggel szembeni pénzkövetelése behajtása érdekében.

Végrehajtási eljárást akkor szokás valaki ellen kezdeményezni, ha az illető nem hajtja végre a bíróság jogerős határozatait, például nem fizeti ki valakinek a számára megítélt összeget. Hogy jelen esetben is ilyesmi történt, azt már a New Wave Media Grouptól tudtuk meg, ahol kérdésünkre a kommunikációs részlegükön azt a hivatalos választ adták, hogy egy fatális hiba következtében fajult idáig az ügy:

Az említett végrehajtási ügy egy helyreigazítással kapcsolatos, és egy 66.137 Ft-os összeget takar. Az összeg átutalásának elmulasztása meglehetősen prózai: a bíróság a saját felületén keresztül, online tette közzé a végzést, amit a cégcsoport egyik munkatársa ugyan letöltött, és ezzel az átvétel hivatalosan megtörtént, de az okirat a vezetőséghez már nem jutott el. A kért helyreigazításnak eleget tettünk, valamint az említett összeg átutalásáról is gondoskodtunk, ezzel az ügy a végéhez is ért.

Vona Gábor végrehajtója inkasszózni próbált

Hogy ki volt a titokzatos magánszemély, aki végrehajtást kért a médiacég ellen a bíróságon, azt sem a törvényszéki sajtóosztályon, sem pedig az Origo kiadójánál nem mondták el. Azonban sejthető, kiről lehet szó. Július 31-én ugyanis a Jobbik tett egy bejelentést, hogy Vona Gábor pártelnök néhány nappal korábban végrehajtási eljárást kezdeményezett az Origo ellen. Az időbeli egybeesések alapján szinte biztosan az ő ügyéről lehet szó, mivel augusztus 2-i keltezéssel Vona Gáborral kapcsolatban némi keresgélést követően találtunk is egy helyreigazítást az oldalon.

Frissítés: kerestük az ügyben a Jobbik sajtóosztályát is, akik megküldték Vona Gábor pártelnök és a New Wave Media Group közötti bírósági per ítéletét és a végrehajtói iroda tájékoztatóját, melyben inkasszóval próbálnak leemelni éppen 66.137 Ft kiegyenlítetlen összeget a New Wave Media Group Zrt. bankszámlájáról, ezzel tehát megerősítik a feltételezést, hogy Vona ügyéről van szó. Válaszukban azt írják, hogy augusztus 2-án – tehát már a végrehajtási eljárás végén – a portál végül valóban közölt ugyan egy helyreigazítást, de állítólag nem az ítéletnek megfelelően, vagyis nem a cikk elé rakták be, hanem egy külön linken, amit csak a mai napon korrigáltak. A Jobbiknál hozzátették, az egészben az a “szomorú”, hogy ezt csak végrehajtás hatására tették, nem pedig maguktól, a bírósági ítéletet betartva. Megemlítették, hogy egy másik médium, a Magyar Idők ellen jelenleg is három ilyen végrehajtásuk van folyamatban, ugyanis ők sem hajlandóak közölni a jogerős bírósági ítéletekbe foglalt helyreigazításokat.

Matolcsy egyszer már magyarázkodhatott végrehajtás miatt

Az origo.hu-t működtető New Wave Media Group Zrt.-t idén június végén vásárolta meg Matolcsy Ádám korábban a bútor- és ingatlaniparban tevékenykedő cége, a Magyar Stratégiai Zrt. Száraz Istvántól, aki 2016 elején szerezte meg a médiavállalat tulajdonjogát, melyet mindössze alig több mint egy évvel később tovább is passzolt a jegybankelnök és volt gazdasági miniszter fiának.

Matolcsy Ádám és a Magyar Stratégiai Zrt. nem most találkozik először végrehajtással, hiszen tavaly már beszámoltunk róla, hogy NAV-végrehajtás indult a Magyar Stratégiai Zrt. ellen. Az adóhatóság azért kezdeményezett végrehajtást a céggel szemben, mert nem utalták át a bérek utáni járulékokat a NAV járulékszámláira. Matolcsy ekkor így magyarázta a mulasztást:

Szabadságolások miatt mindenki azt hitte, hogy a másik utalja. Természetesen már pótoltuk is a hiányt, így az eljárás rövidesen megszűnik és a jövőben kiemelten figyelünk az utalási határidőkre.

A napokban egyébként más kormányközeli médiumok ellen is végrehajtási eljárások voltak. A Ripost elleni végrehajtásról itt, a Mészáros Lőrinc-féle médiavállalat, a PLT-vel szembeni lépésről pedig itt írtunk. Az Andy Vajna féle TV2-nél is gondok adódtak nemrég: épp egy képzési támogatást szerettek volna igénybe venni, de egy korábbi lezárt végrehajtási eljárásuk miatt akadtak adminisztratív nehézségeik.

Az Origo-New Wave 79 millióért kapta meg a közmédia online reklámfelületeit
Az MTVA utólag, néhány nappal a szerződés által érintett kilenc hónapos időszak kezdete után papírozta le az ügyletet az MTVA digitális reklámfelületeihez hozzájutó Origo Mediával.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

PARKES, AUSTRALIA - JANUARY 12:  Elvis impersonator Dean Vegas prepares to go onstage at the Parkes Leagues Club during the Parkes Elvis Festival January 12, 2007 in Parkes, Australia. The festival, now in it's 15th year is expected to draw over 6,000 people to the small country town for the event. For one weekend every year, Parkes is innundated with Elvis fans, impersonators and performers from around the world. This year's festival will mark the 30th anniversary of the death of Elvis Presley.  (Photo by Ian Waldie/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.