Média

Növelte ügyfélszámát a UPC Magyarország

Az árbevétel is nőtt, méghozzá kétszámjegyűt. Nem sokára azonban elveszíthetik piacvezető pozíciójukat a tévés szegmensben.

Kiemelkedő, 11,4 százalékos árbevétel-növekedést ért el 2017 második negyedévében a UPC Magyarország, a Liberty Global hazai leányvállalata 2016 második negyedévének eredményeihez képest.

Az idei második negyedévben közel 44 ezer új előfizetőt szerzett a társaság, az előfizetések összesített száma – valamennyi vezetékes és mobil szolgáltatást is beleértve – pedig 1.989.000-re nőtt, amely 6,7 százalékos növekedést jelent a 2016. júniusi eredményekhez képest. A szélessávú internet előfizetések száma elérte a 645.300-at, amely 40.500-zal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. Az analóg és digitális televíziós előfizetések száma szintén dinamikus növekedést mutat, a 2016. júniusi eredményekhez képest 17.000 új előfizető választotta a UPC szolgáltatásait, így 2017. június 30-ra összesen 673.100-re nőtt a televíziós előfizetések száma. A telefonos szolgáltatások szintén jól teljesítettek: a vezetékes telefon előfizetések száma 39.500-zal nőtt 2016. június 30. óta, így 2017 második negyedévének végére elérte az 596.000-et, míg a mobil szolgáltatások előfizetői tábora 74.700-ra bővült, ami 27.300-zal több mint a 2016. június végi eredmény.

Az előfizetések számának alakulása 2017 második negyedévében az egyes szolgáltatások szerint lebontva:

TV

Internet

Telefon

Mobil

673.100

645.300

595.800

74.700

+17.000 új előfizetés
az előző év azonos időszakához képest

+40.500 új előfizetés
az előző év azonos időszakához képest

+39.500 új előfizetés
az előző év azonos időszakához képest

+27.300 új előfizetés
az előző év azonos időszakához képest

A UPC közlése szerint a növekedés az új, illetve a felvásárlások által bővített körzetekben történő dinamikus hálózatfejlesztési aktivitásoknak köszönhető. A UPC emlékeztetett, hogy folytatták a korszerű RFoG technológiára építő hálózatfejlesztési tevékenységüket a monori régióban: itt az első fázis lezárásával összesen mintegy 13 ezer háztartásban, míg a NET TV ügyfeleinek átvételével további többezer háztartásban tette elérhetővé szolgáltatásait. 2017 júniusára országszerte több mint 1 748 000 háztartásban elérhetőek a UPC szolgáltatásai, a lakossági és üzleti ügyfelek száma pedig megközelíti a 836 ezret, amely 11 ezres növekedést jelent a 2017. márciusi adatokhoz viszonyítva.

2018-ban már 4K-ban is tévézhetnek a magyarok
Ezt Balan Nair, a Liberty Global, a világ egyik legnagyobb kábelkommunikációs cége, a UPC anyavállalatának második embere nyilatkozta a 24.hu-nak szerdai magyarországi villámlátogatása alkalmával Monoron.

A UPC közölte azt is, hogy a digitális televízióra előfizetett ügyfelek közel fele rendszeresen használja az úgynevezett ReplayTV funkciót, negyede pedig aktív felhasználója a Horizon Go által nyújtott szolgáltatásoknak. A UPC prémium, nagysebességű wifi routere, a Connect Box elterjedtsége közel hétszeresére nőtt a tavaly júniusi adatokhoz képest.

Bár a kábelszolgáltató üzleti eredményeiről beszámoló közleményben pozitívan nyilatkoznak a cég helyzetéről, egy néhány nappal ezelőtti cikkünk alapján hamarosan elveszítheti piacvezető pozícióját a UPC a tévés szegmensben, a DIGI és az Invitel fúziója miatt.

DIGI
Elbúcsúzhat a piacvezetőségtől tévés fronton a UPC
Ha a versenyhatóság jóváhagyja, hogy a DIGI felvásárolja az Invitel lakossági és kisvállalati üzletágát, a DIGI válik a legnagyobb magyarországi kábeles és műholdas műsorterjesztő céggé.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik