Média

Új kézben a Klasszik Rádió

rádió keverőpult
rádió keverőpult

Új többségi tulajdonosa van a Klasszik Rádió 92.1-nek, pontosabban a rádiót működtető Aeriel Rádió Műsorszóró Kft.-nek. Az új tulajdonos a finn Futuvision Media OY.

Klasszik Rádió 92.1
A Klasszik Rádió 92.1-t működtető cég veszteséggel zárta a tavalyi évet

Szondy Réka, a rádió szóvivője közölte: a tulajdonosi szerkezet átalakulása a Klasszik Rádió 92.1 működésében nem hoz változásokat, az Aeriel Rádió Műsorszóró Kft. ügyvezetője továbbra is Nagy Tamás lesz, és a rádió műsorstruktúrájában sem várhatóak átalakítások, “a rádió a jövőben is Mozarttól a filmzenékig szórakoztató, élményt nyújtó, értéket adó és befogadható zenékkel várja hallgatóit egész nap”.

Az új tulajdonossal 2010 óta volt már együttműködés

A szóvivő megemlítette: a Klasszik Rádió és az új tulajdonos kapcsolata már hétéves előzményre tekint vissza, hiszen a Budapesten és 60 km-es körzetében fogható, a barokktól a 21. század elejéig terjedő időszak klasszikus zenei tételeit sugárzó kereskedelmi médium 2010 december közepén indította el ázsiai, ezen belül hangsúlyosan kínai  tartalmú délutáni műsorsávját. A műsorkészítésben sikeres együttműködés után döntöttek úgy a felek idén júniusban, hogy még szorosabb formában folytatják a közös munkát, ezután vásárolt a finn Futuvison Media OY többségi üzletrészt az Aeriel Rádió Műsorszóró Kft. eddigi 100 százalékos tulajdonosától, a MetroMedia Kft.-től.

Heinrich Pecina
A Népszabadság bezárójához köthető cég megvette a Russmedia lapjait
Ezzel a teljes magyar megyei napilappiac, azaz mind a 18 megyei lap a Fideszhez közeli üzleti körök tulajdonába kerül.

A Klasszik Rádiónak Budapesten 52 ezer hallgatója van a Kantar Hoffmann–Mediameter legutóbbi rádióhallgatottsági kutatása alapján. Az Inspira Media Research viszont jóval kisebb, 26 ezres közönségtábort mutatott ki a Klassziknak Budapesten.

A rádiót működtető Aeriel Rádió Műsorszóró Kft. a 2016-ra vonatkozó pénzügyi beszámolója alapján a legutóbbi üzleti évet 42,7 millió forint nettó értékesítési árbevétel mellett 5,7 millió forint veszteséggel zárta adózás után. A társaság osztalékot nem tudott fizetni.

Népszerűbb lett a rádiózás
Országosan 200 ezerrel nőtt a rádióhallgatók száma. A magyarok 67 százaléka naponta rádiózik, 92 százalékuk pedig legalább hetente egyszer. Ez is kiderül a Kantar Hoffmann–Mediameter legutóbbi rádiós kutatásából.

(Korrekció: a hír eredeti változatában tévesen azt írtuk, hogy a kft. nyereséges volt, de valójában 5,7 millió forint mínusszal zártak.)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik