Média

Jelentős veszteség a közmédia leánycégénél

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 06. 26. 16:36

Az Újmédia és Teletext Kft. növekvő árbevétel mellett is százmillió forintot meghaladó veszteséget hozott össze. A mínuszossá vált céget - mely korábban még, ha szerényen is, de nyereséges volt - tavaly októberig az a Nobilis Márton vezette, aki a távozásakor minisztériumi vezető állást kapott.

Feltöltötte éves pénzügyi beszámolóját a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) 100 százalékos leányvállalata, az Újmédia és Teletext Kft. A közmédia teletext szolgáltatásának frissítése mellett a vállalat internetes oldalait is kezelő, 1998-ban még Új Képújság Kft. néven megalakult cég a 2016-os évet több mint 109 millió forint veszteséggel zárta adózás után.

Mindez annyiban nem meglepő, hogy az egész közmédia gazdálkodása is meglehetősen rosszul alakult tavaly, hiszen összesen 87,55 milliárd forintból működött tavaly az MTVA, ami az eredetileg tervezettnél 10 milliárd forinttal több. Annyiban viszont meglepő az Újmédia és Teletext Kft. által kimutatott veszteség, hogy a leányvállalat a korábbi években, ha nagyon szerényen is, de nyereséges volt. A jelentős veszteség ráadásul most annak ellenére keletkezett, hogy a kft. árbevétele még jelentősen (963 millió forintra) növekedett is 2015-höz képest, amikor 1,4 millió forint volt a vállalat adózott eredménye 908 millió forint árbevétel mellett. Vesztesége a cégnek az elmúlt öt évben eddig nem volt.

németh balázs (Array)
Sokkal több pénzből működött a közmédia a tervezettnél
Összesen 87,55 milliárd forintból működött tavaly az MTVA. Ez az eredetileg tervezettnél 10 milliárd forinttal több.

Nobilis vezette a céget tavaly októberig

A társaságnál egyébként az elmúlt időszakban jelentős személyi változások zajlottak. 2016 októberében váratlanul távozott a céget 2015 óta irányító Nobilis Márton, a kormány reklámköltéseit központosítottan kezelő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) volt elnöke, a milliárdos Nobilis Kristóf fia, aki az NKH-t megelőzően a közmédiától is jelentős megbízásokat elnyerő Prestige Mediánál volt tanácsadó. Ez a cég a 2002 őszén folytatólagosan elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette miatt jogerősen felfüggesztett egyéves börtönbüntetésre ítélt Várhegyi Attila volt fideszes államtitkár és szolnoki polgármester és felesége, Várhegyiné Fekete Mariannának a tulajdonában van.

Aztán jött Nagy Antal Zsolt

Nobilis tavaly októberi váratlan távozását követően Nagy Antal Zsolt lett az Újmédia és Teletext Kft. vezetője, aki  korábban a Simicska Lajos médiaérdekeltségei közé tartozó HírTV-nél volt főrendező, majd nem sokkal Simicska és Orbán Viktor emlékezetes összeveszését követően az MTVA-nál kapott fontos pozíciót, és lett a közmédiánál tanácsadó, majd produkciós igazgató.

Az Újmédia és Teletext Kft.-nél Nagy kinevezését követően más személyi változások is történtek. Miután a 24.hu 2016 októberében bemutatta Tóth Tamás Antal felügyelőbizottsági tag üzleti világban betöltött előéletét, vagyis azt, hogy a cégbíróság ötéves eltiltás alá helyezte őt, az MTVA azonnal visszahívta őt a felügyelőbizottságból, ahol a hírhamisító Papp Dániel lett az utódja. (Tóth Tamás Antalt pedig a TV2-höz vették fel a Tények című műsor felelős szerkesztőjének.) Orbán Viktor volt fotósából, Kobza Miklósból nem sokkal később tartalomigazgató lett a cégnél, Sályi Lőrinc tiszteletbeli konzulból pedig főszerkesztő.

Az MTVA amúgy egy idén áprilisi bejelentés értelmében leszerződött az Origót működtető New Wave Media Group céggel, vagyis a Száraz István nevén lévő érdekeltség árulhatja a közmédia online reklámfelületeit. Izgalmas kérdés lesz, hogy az ügylet hogyan befolyásolja majd az MTVA és az Újmédia és Teletext Kft. következő évi pénzügyi eredményeit.

Az Origo az MTVA-val szövetkezett
Az origo.hu-t működtető New Wave Mediához kerülnek az állami média internetes felületei.

Nobilis minisztériumi állást kapott

Nobilis Márton egyébként az Újmédia és Teletext Kft.-től történt tavaly októberi távozása óta az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő általános főigazgató-helyetteseként dolgozik, e minőségében milliárdok tartoznak alá. Ez a szervezet 2012 augusztusában jött létre az Emberi Erőforrások Minisztériuma hazai forrású pályázati feladatainak ellátására. A szervezet az Emberi Erőforrások Minisztériuma háttérintézményeként 12 támogatási program keretében évente közel 80 ezer pályázatot dolgoz fel, és több mint 17 milliárd forint összegű forrás felett rendelkezik az oktatás, a szociális, a civil, az egyházi, a nemzetiségi és a társadalmi felzárkózás területén. A Támogatáskezelő látja el emellett a TÁMOP Gyerekesély programjának vezetését is. Ez a program 21 kistérségben hivatott elősegíteni a hátrányos helyzetű gyermekek esélykiegyenlítését. Az intézmény székhelye az V. kerületben, az 1898-ban épült hajdani Csillag-palota épületében van. Az Alkotmány utcai palotát még Csillag Béláné Geiger Flóra birtokosnő építtette, és sokáig a külügyminisztérium titkos vendégházaként működött.

Majdnem 60 millió forintot fizet az MTVA az online Ridikülért
A cél egy a családot, a testi és lelki szépséget értékként kezelő online magazin létrehozása.
Budapest, 2010. június 24.
Bödőcs Tibor, a stand-up műfaj fiatal tehetsége (b) átveszi a hazai humoristák elismerésére alapított Karinthy-gyűrűt Such Györgytől, a Magyar Rádió elnökétől.
MTI Fotó: Kovács Attila
Negyedmilliárdos sikerdíj vár a közrádió volt elnökére, a parlament főigazgatójára
274 millió forintot tartalékolt Such György megbízási díja címen a közmédia. Egy pert már megnyert a volt rádióelnök, a fizetendő összegről szóló eljárás még tart.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.