Barnóth Zoltán. Foót: Berecz Valter, 24.hu
Média

Lemondott az IAB Hungary elnöke

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 05. 31. 11:00

Korábban a témában:

Június végén távozik IAB Hungary nevű internetes reklámszakmai szervezet éléről Barnóth Zoltán elnök. Barnóth 2016 januárja óta volt a szervezet első embere.

Az IAB Hungary közölte: az új elnök megválasztására rendkívüli közgyűlésen kerül sor a szervezet alapszabályában rögzített keretek között. A közgyűlés várható időpontja az IAB elnökség döntése értelmében június utolsó hetében lesz.

Az IAB közleménye szerint a távozás oka, hogy az aktív IAB fejlesztési feladatok megnövelték az IAB elnöki elfoglaltságokat.

Az IAB ügyeinek napi irányítása olyan mértékben vette igénybe az időmet az utóbbi másfél évben, ami munkahelyemen és a magánéletemben is komolyabb nehézségeket generált. Az IAB elnöki pozíciója viszont továbbra is nagy elánt igényel, ezért szomorú szívvel úgy döntöttem, hogy a ciklus felénél átadom a helyemet egy új elnöknek, aki változatlan lendülettel tudja folytatni a megkezdett utat. Köszönöm a felém kimutatott bizalmat, megtisztelő volt elnökként segíteni a szervezetet, az eredmények alapján nyugodt szívvel adom át a stafétát a következő elnöknek, akinek sok erőt és kitartást kívánok

– mondta Barnóth Zoltán, aki egyébként a GroupM médiaügynökségi csoportban ezután is ellátja feladatait és pozícióját.

Barnóth tavalyi megválasztásakor aktív, autonóm, szolgáltatás-centrikus és működésében megújuló IAB-t ígért a szervezetnek. Erről egy interjúban részletesen is beszámolt a 24.hu-nak.

Utánpótlásgondokkal küzd a digitális reklámipar - interjú az IAB elnökével
Barnóth Zoltán, az IAB (Interactive Advertising Bureau) internetes reklámszakmai szervezet néhány hónapja megválasztott elnöke, egyben a GroupM médiaügynökségi hálózat digitális vezetője a 24.hu-nak adott interjúban digitális reklámszakember-hiányról, reklámadóról, illetve a digitális médiapiac jelenlegi helyzetéről és a reklámblokkolásról is beszélt. Persze, szóba került a Google és a Facebook megadóztatása is.

A közlemény felidézi, hogy az IAB-nál folyó fejlesztések eredményeként már tíz munkacsoport működik, melyek munkájában 60-nál is több tagcég és száznál is több aktív IAB tag vesz részt. Az aktív és jól működő Médiaszekció mellett a Hirdetői Klub újraélesztése is cél volt. Kidolgoztak továbbá egy fenntartható digitális kommunikációt támogató programot, illetve az elnökséggel együtt megújult a szervezet működése és új ügyvezető is került az IAB élére Máth András személyében.

Konferencia előadásokon bemutatták az internetes reklámtortát, új kutatást vezettek be AdExpect néven, tagsági felmérést végzett a szervezet, a programmatic területen képzés és szakmai sorvezető készült. Kutatásokkal támogatta az IAB a programmatic és reklámblokkolás téma ismereteinek bővítését. A sztenderdizálás folyamatban a mobil terület került sorra, és új tagokat kapcsoltak be a munkába a tavaly őszi Projektpályázattal. Az IAB aktívan részt vesz a Digitális Jólét Program kialakításában is.

Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 79 tagja van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, illetve egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Kiemelt kép: Barnóth Zoltán, az IAB Hungary távozó elnöke. Fotó: Berecz Valter, 24.hu

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

BERLIN, GERMANY - MAY 03:  Abdulrahman Mohamed, a Syrian refugee, carries pieces of furniture as he helps a friend move out of a shelter for refugees and migrants in Marienfelde district to an apartment in the city as other shelter residents walk past on May 3, 2017 in Berlin, Germany. The shelter currently houses approximately 450 people, the majority of whom are still waiting for their asylum applications to be processed. Most of the residents come from countries including Syria, Iraq, Afghanistan and Iran, as well as Lebanon, Turkey and Chechnya, and half of them are under 18, as the shelter only admits families. Most of the children go to local schools and German has become their common language. Germany took in over one million refugees and migrants between 2015 and 2016.  (Photo by Sean Gallup/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.