Média
Tombor András, az Atmedia új tulajdonosa

Orbán volt főtanácsadójához kerülhet a Mandiner

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 05. 24. 11:42

Korábban a témában:

Mandiner Press néven jegyeztetett be céget Tombor András, Orbán Viktor volt miniszterelnökségi főtanácsadója, aki tavaly decemberben már felvásárolta az akkor 35, azóta már 37 tévécsatorna reklámidejét értékesítő Atmedia sales house-t. Tombor az Atmedián keresztül résztulajdonosa továbbá a számos rádió, köztük a közmédia reklámidejét értékesítő Radio Sales House-nak (RSH).

A cégbejegyzést elsőként észlelő Átlátszó blogja szerint a Habony Árpád hitelezőjeként is elhíresült üzletember célja valószínűleg bekebelezni a Mandiner.hu nevű, polgári konzervatív véleményportált.

A mandiner.hu portál impresszumában egyébként még a hasonló nevű Mandiner Kft. szerepel. A kft.-nek elég komoly anyagi gondjai vannak, mivel 2015-ben mintegy 30 millió forint vesztesége volt, tőkéje pedig mínusz 40 millió forint volt. Anyagi problémákra utal az is, hogy NAV-végrehajtásuk is volt. Nemrég ráadásul egy meghatározó mandineres figura, Stumpf András is elment a Mandinertől, pontosabban visszatért a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó Heti Válaszhoz, ahonnan korábban a Mandinerhez érkezett.

A portál kereste Gerényi Gábort, a Mandiner Kft. ügyvezetőjét,  de ő nem kívánt nyilatkozni a fejleményről.

Az új céget a blog szerint május elején alapították meg, és a napokban jegyezte be a cégbíróság. A kft. ügyvezetője Szalai Zoltán, a Tombor által alapított konzervatív tanintézmény, a Mathias Corvinus Collegium ügyvezetője lett, az egyetlen tulajdonos pedig maga Tombor. A vállalat 3 millió forint alaptőkével jött létre, székhelye Tombor budai lakcíme, fő tevékenysége vagyonkezelés.

A Mandiner.hu impresszumában szereplő Mandiner Kft.-nek egyébként a cégnyilvántartás alapján négy magánszemély, Rajcsányi Gellért, Juhász Gábor, Balogh Ákos Gergely és Skrabski Fruzsina a tulajdonosa.

Tombor neve korábban a Népszavát eredetileg felvásárolni kívánó liechtensteini bejegyzésű XXI Century Invest AG kapcsán is felmerült, de Tombor ügyvédje tagadta, hogy köze lenne az üzletembernek az ügylethez. Végül a Népszavát az a Puch László MSZP-pénztárnok vette a nevére, aki már korábban is jelen volt a Népszava körül. Tombor körülbelül tíz évvel ezelőtt a JCDecaux közterületi reklámcég elődjének, a Multireklámnak volt vezérigazgatója. Nevét a mai napig emlegetik a közterületi reklámpiac kapcsán is, de a JCDecaux Hungary társvezérigazgatói épp néhány hete nyilatkozták a 24.hu-nak, hogy Tombornak nincs már köze a reklámcéghez.

Egyébként nem először hallani, hogy a Mandiner tulajdonost válthat. Már 2015-ben azt írta a Heti Válasz, hogy Lázár Jánossal és Giró-Szász Andrással is jó kapcsolatokat ápoló Tombor András tulajdonrészt vásárolna az oldalban.

Régóta keresek fórumot a Mathias Corvinus Collegiumban (MCC) tanuló diákjaink számára, ahol kipróbálhatják magukat, és megtehetik első lépéseiket az újságírói, közírói pályán. Nincs okom elkapkodni a döntést, több eshetőség is szóba jön, köztük a Mandiner is, mely az igényes fiatal nemzedék egyik fóruma

– válaszolta a Heti Válasz két évvel ezelőtti kérdésére Tombor, aki tévedésnek nevezte, hogy sajtót vásárolnak magának és társainak, valamint tagadta, hogy strómanként venne részt az ügyletben.

Voltam én már a lapok szerint Csányi Sándor embere, újabban pedig Lázár Jánosé – ami azért pikáns. Valahogy nem tudják megemészteni az újságírók, hogy valaki önálló személyiség lehet

– mondta 2015-ben Tombor.

Budapest, 2011. november 12.
Puch László, az MSZP pártigazgatója érkezik a Magyar Szocialista Párt soron kívüli kongresszusára a Syma csarnokba.
MTI Fotó: Beliczay László
Puch László: Számítok Németh Péterre, szükségem van a tapasztalataira
Németh Péter, a Népszava leköszönő főszerkesztője és Puch László, a napilap tulajdonosa a váltás körülményeiről és részleteiről beszélt lapunknak.
Durvul a vita, ki árulhatja a Reggeli Show reklámjait
Feloldhatatlannak tűnő ellentétek vannak a Tombor András és Krskó Tibor féle RSH, valamint a Rádió 1 Pécs és az Andy Vajna féle Rádió 1 között a Reggeli Show reklámideje kapcsán. Egymást cáfolgatják.
Kiemelt kép: Tombor András, Orbán Viktor volt főtanácsadója, az Atmedia és a Mandiner Press Kft. tulajdonosa
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.