Média

A Médiatanács megbírságolta az RTL Klubot

Az NMHH Médiatanácsa 150 ezer forintos bírsággal sújtotta az RTL Klub médiaszolgáltatóját, az RTL Magyarországot a csatorna StílusKalauz című műsorszámának két tavaly decemberi adása miatt, ahol egy csomagküldő szolgáltatót a testület szerint szabálytalan termékmegjelenítéssel, indokolatlan hangsúllyal népszerűsítettek.

A testület véglegesítette a Kaposvár 99,9 MHz, a Veszprém 90,6 MHz és a Pécs 101,7 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőségekre vonatkozó pályázati felhívások szövegét. A dokumentumok május 18-tól, illetve 19-étől olvashatók a Médiatanács honlapján.

A NAV Szerencsejáték Felügyeleti Főosztályának tájékoztatásából kiderült, hogy egy, az adóhatóság engedélyével nem rendelkező magyarországi online fogadóiroda logója jelent meg a Touch Down Magazin idei februári számában. Emiatt a Médiatanács felhívta a kiadó, a G-ADAM Könyv- és Lapkiadó Kft. figyelmét a jogszabályok betartására. A grémium a bírság nélküli jogkövetkezmény alkalmazásakor figyelembe vette a magazin olvasóközönségének alacsony számát és azt is, hogy a médiatartalom-szolgáltatóval szemben idáig nem állapított meg ilyen típusú jogsértést.

A Médiatanács bejelentette azt is, hogy idén is meghirdeti a közösségi médiaszolgáltatók műszaki fejlesztését támogató pályázatát a Magyar Média Mecenatúra program keretében, összesen 110 millió forintos keretösszeggel. Az igényelhető maximális támogatás televízióknál ötmillió forint, rádióknál hárommillió forint, kisközösségi rádióknál egymillió forint, de nem haladhatja meg a tervezett összköltség 80 százalékát. Az első fordulóra a jelentkezési határidő június 22.

A Médiatanács eheti ülésén fogadták el azt a tanulmányt is, amely megállapította, hogy az elmúlt időszakban a TV2 Tények című műsorában sugározták a legtöbb klasszikus bűncselekményről szóló hírt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik