Média
plakátpiac out-of-home

Újra megszólalt a plakátpiac átalakítása kapcsán a Magyar Reklámszövetség

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 05. 10. 11:01

Korábban a témában:

Ahogy arról a napokban többször is beszámoltunk, a közterületi reklámozást alapjaiban érintő kományrendeletet fogadott el a kormány áprilisban. A témáról interjút is közöltünk Urbán Zsolttal, a Magyar Reklámszövetség elnökével, valamint Szelei Szilárddal és Samu Tímeával, az egyik plakátpiaci cég, a JCDeacux vezetőivel.

A friss fejlemény most az ügyben, hogy a Magyar Reklámszövetség OOH Tagozata most egy szakmai állásfoglalást tett közzé, amiben a kormány 104/2017.  számú, a településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek április 28-án megjelent végrehajtási rendeletének értelmezéséhez nyújt segítséget.

Az állásfoglalás legelőször is tisztába teszi, hogy az idén április 28-án megjelent és 30 napos hatállyal érvénybe lépő 104/2017 számú kormányrendelet valójában a már tavaly elfogadott, a településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvénynek a végrehajtási rendelete. A rendelet értelmében a 30 nap elteltével, idén május 28-tól csak olyan új eszköz helyezhető ki, amely megfelel az abban foglalt kritériumoknak, mindemellett a régi, már meglévő és a településképi törvénynek nem megfelelő eszközök a szerződésük lejártáig, de legkésőbb 2020. december 31-ig változatlanul kint maradhatnak és az eddig megszokott módon használhatók.

Az állásfoglalás értelmében a rendelkezés 3 és fél évet ad a piacnak az új szabályozásnak való megfelelésre, tehát csak 2021. január 1-jétől kell minden használatban lévő eszköznek megfelelnie az új paramétereknek. A közterületen történő reklámozás lehetősége tehát nem szűnik meg, a tervezett kampányok zökkenőmentesen megvalósíthatók – olvasható az MRSZ OHH (out-of-home, vagy más néven Közterületi) Tagozatának állásfoglalásában, mely szerint a 3 és fél év elegendő időt biztosít a közterületi piac szereplőinek, hogy az új szabályozásnak megfeleljenek, és mindeközben teljesüljön az a kormányzati szándék is, hogy a reklámzaj csökkenjen.

Az OOH/Közterületi Tagozat a Magyar Reklámszövetség keretein belül létrejött tagozat, melynek célja az iparág prosperálásának elősegítése a közterületi reklám szegmensén belül. Az MRSZ OOH Tagozata 21 piaci szereplőből álló szakmai csoportosulás, mely tavaly november 25-én tartott újjá alakuló taggyűlésén választott vezető tisztségviselőket. A tagok ekkor szavazták meg egyhangúlag Hantosi Bálintot (Outdoor Media Audit Kft.) elnöknek, míg az elnökség tagjai sorába került Fecske Zoltán (Publimont Kft.), Szabó Henriett (Odex Outdoor Expert Kft.), Szelei Szilárd (JCDecaux Hungary Zrt.), Tarnócay Zsolt (Kroc Kft.).

A tagozat tagja lehet bármilyen magyar jogi, vagy magánszemély, aki tagja a Magyar Reklámszövetségnek, közterületen vagy magánterületen elhelyezett reklámcélú berendezésekkel rendelkezik. A Közterületi Tagozat szívesen látja tagjai sorában azokat az MRSZ tagsági viszonnyal rendelkező cégeket is, amelyek azonosulni tudnak a tagozat céljaival. A tagsági viszony a tagozat elnökségének döntésével jön létre.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.