HírTV
Média

Ismeretlen Magyar Idők-munkatárs közvetíti az Echo TV és a HírTV közötti háborút

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 04. 06. 16:27

A Magyar Idők hol gestapós módszereket emleget a HírTV-vel kapcsolatban, hol azt állítja, lázadnak a televízió dolgozói Simicska miatt. Megpróbáltunk utánanézni, mi igaz ebből.
Korábban a témában:

Az elmúlt időszakban többször is hangzatos állításokat tett a kormányközeli Magyar Idők a HírTV-vel kapcsolatban. A cikkek megjelenése mindig azonos módon történt. A Magyar Időkben egy bizonyos Zummer Fülöp írt cikket, akinek a neve nem lelhető fel a kiadó impresszumában, a Facebookon sincs ilyen nevű ember, és a LinkedIn szakmai portálon sem található ilyen néven senki.

A titokzatos Zummer Fülöp

A szerkesztőség központi telefonszámán sem kapcsolták, azt mondták, küldjünk e-mailt a központi címre. Próbálkoztunk ezzel is, de egyelőre eredménytelenül, mivel nem érkezett válasz. Pedig azzal az ürüggyel kerestük, hogy fontos információt osztanánk meg vele a HírTV-ről, ami érdekelheti. Merthogy Zummer HírTV-specialistának tűnik: a nevére a Google-ben keresve is mindössze 8 találat van, cikkei pedig szinte mind a HírTv-vel foglalkoznak, igaz, van, amelyik a Magyar Időkhöz közelálló Echo Tv-vel: azzal a riporttal, amikor a Momentumtól érkező vendégbe a műsorvezető időnként belefojtotta a szót.

Az elérhetetlen Zummer ilyen címekkel látta el a témával foglalkozó írásait:

A cikkeket egyébként szinte minden esetben azonnal átvette Habony Árpádék Modern Media Groupjának oldala, a 888.hu is, ahol az írásokat mindig Nagy Gábor szemlézte.

Zummer Fülöp épp akkortájt kezdte meg újságírói tevékenységét ilyen néven a Magyar Időknél, amikor Orbán Viktor barátja, Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester felvásárolta az Echo TV-t, hogy abból saját megfogalmazása szerint “jó, nézhető, jobboldali televíziót” csináljon, amire “a Fidesz természetesen támaszkodhat majd”, de annak “tartalmába a miniszterelnök nem szólhat bele”. Több tucat ember távozott az Orbán Viktor korábbi bizalmasának, Simicska Lajosnak és Fonyó Károlynak az érdekkörébe tartozó HírTV-től, ahol ezzel egyidejűleg megkezdték a távozók pótlását. A távozók többsége az Echo TV-hez ment át.

Tarr, a gestapós

Zummer először arról írt, hogy a HírTV-nél “gestapós módszereket” alkalmaznak, még azt is megtiltották a HírTV munkatársainak, hogy szóba álljanak, barátkozzanak az Echo TV új, a HírTV régi munkatársaival. Ezt állítólag személyesen Tarr Péter, a csatorna vezérigazgató-helyettese tiltotta meg az érintetteknek, bár semmi érdemit nem közölt a Magyar Idők, ami ezt alá is támasztaná.

A 24.hu utolérte Tarr Pétert, aki így reagált a vádakra:

Ha valaki ismeri a modorát és a vezetői stílusát az Echo tévé jelenlegi szakmai vezetőjének, Szikszai Péternek – aki egyébként a G-nap előtt a HírTV vezérigazgató-helyettese, később a Magyar Idők Online társfőszerkesztője volt –, és össze tudja hasonlítani a HírTV-nél jelenleg általános vezetői módszerekkel, az tisztában van vele, hogy az említett cikknek mennyi köze van a valósághoz.

A cikksorozat következő részében Zummer arról írt, hogy a HírTV vezetői megalázó sms-eket küldözgetnek a távozóknak. Az állítást a cikk ezúttal sem támasztotta alá konkrét tényekkel. Tarr erről a cikkről most azt nyilatkozta portálunknak:

A HírTV vezetői biztosan nem küldtek egyetlen sms-t sem a távozóknak, ellenben az Echóból még mindig hívogatják telefonon az itt maradókat, arra kapacitálva őket, hogy ők is mondjanak fel.

A néhány nappal ezelőtti “Ettől lesz ma ideges Simicska” című anyagban arról írt Zummer, hogy újabb távozók vannak, méghozzá a teljes veszprémi tudósítói stábot csábította el az Echo TV. Azt, hogy a tulajdonos Simicska egyáltalán értesült-e a távozásról, illetve tényleg ideges lett-e tőle, ahogy azt a cikk tényként közli, nem tudjuk, de azt igen, hogy a HírTV is elég sok embert felvett mostanában, többek között a TV2-től, az Origótól, a hvg.hu-tól, a Euronewstól és a bezárt Népszabadságtól, de érkeztek emberek az ATV-ből és még az EchoTV-ből is. A terv az, hogy még növelik is a létszámot Simicska tévéjénél az eredeti állapothoz képest, mivel különböző fejlesztések zajlanak a cégnél. Így az sem valószínű, hogy veszprémi információk nélkül maradnának a nézők.

Ultimátum a tulajdonosnak – vagy mégsem?

A legújabb HírTV-s cikket is Zummer jegyzi. Ebben azt állította, hogy a tévé munkatársai petíciót készítettek, mivel “valami megtört a Hír TV-sekben” azután, hogy Simicska Lajos tulajdonos múlt vasárnap a szimpátiájáról biztosította a Jobbikot a hvg.hu-n megjelent interjúban.

A Magyar Idők szerint a petíció valójában a tulajdonosnak küldött ultimátum, ami “nem aratott fergeteges sikert Simicska tévéjének vezetőségében”. A cikk szerzője feltételezte, hogy a petíció megfogalmazóját valószínűleg ki is rúgják vagy legalábbis ellehetetlenítik, “majd még kiderül”.

Az általunk megkérdezett HírTV-sek viszont enyhén szólva is visszásnak minősítették Zummer Fülöp írását. Egyik forrásunk elmondása szerint ugyanis nem petícióról van szó, és pláne nem arról, hogy azt a tulajdonosnak címezték volna. Egyszerűen arról van szó, hogy készült egy szövegtervezet, amiben leszögezik, hogy a HírTV működését nem befolyásolja, hogy a csatorna tulajdonosa kivel szimpatizál. Tarr Péter vezérigazgató-helyettes pedig garanciát is vállalt arra a munkatársainak, hogy semmilyen formában sem kell sem a Jobbikot, sem más pártot támogatni, sőt azt mondta kollégáinak, ha azt érzékeli, hogy bármelyik műsorkészítő elfogult lenne valamelyik párttal szemben, azzal személyesen fog elbeszélgetni, mivel a függetlenként működő szakmai televízióban hisz, a tulajdonos pedig nem kíván beleszólni a szakmai munkába.

Forrásunk állításával egybecseng a Tarr Pétertől kapott válaszunk is:

A HírTV látványosan és folyamatosan emelkedő nézettsége is azt bizonyítja, hogy a csatorna jó úton halad. A feladatunk pedig továbbra is a tévénézők reális tájékoztatása és a kormányzat sajtószerű ellenőrzése, függetlenül attól, hogy a tévécsatorna egyes dolgozóinak, újságíróinak, szerkesztőinek, vezetőinek vagy tulajdonosainak melyik politikai párt nyerte el a személyes szimpátiáját

– írta Tarr.

A vezérigazgató-helyettes hozzátette, hogy aki fogalmazta a „petíciónak látszó” írást, nem megy el, és nem is rúgják ki, ahogyan azt a Magyar Idők híresztelte.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. január 12.
Bienerth Gusztáv, a Magyar Úszó Szövetség új elnöke a sajtótájékoztatója után a fővárosi Radisson Blu Béke Hotelben 2017. január 12-én.
MTI Fotó: Balogh Zoltán
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.