Kálmán Olga
Média

Jogi lépést tesz a HírTV az Origóval szemben

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 03. 30. 16:39

Ezt Tarr Péter vezérigazgató-helyettes mondta a 24.hu-nak. Egy, az Origón megjelent cikk az oka ennek.
Korábban a témában:

A “jobbikossá lett milliárdos, Simicska Lajos Hír TV-jéről” és az ott indult Kálmán Olga műsorról, az Egyenesenről és a műsorvezető fizetéséről közölt cikket az Origo. A honlap az írásban egyrészt állítja, hogy a műsorvezető 4 millió forintot keres havonta (ezt Kálmán Olga egyszer már cáfolta, sőt azt mondta, jóval kevesebbet kap a HírTV-től, mint az ATV-nél korábban), másrészt a cikk már a címében is az Egyenesen “bukásáról” ír.

Nem is volt nézettségi adatuk

Az Origo egyébként úgy írt cikket a HírTV állítólagos bukásáról, hogy nem állt rendelkezésére tényleges, a csatornára vonatkozó nézettségi adat. (Állítólag próbálkoztak kérni ilyet, de nem kaptak.) Ezért úgy kalkuláltak, hogy vették Kálmán Olga műsorának idején 38 kis kábelcsatorna együttes nézettségi adatát (összesen 135 ezren nézték a teljes lakosságban a 38 csatornát), majd meg nem nevezett “nézettséggel foglalkozó szakértőre” hivatkozva úgy tekintették, hogy a 38 csatorna összesített adataiból legfeljebb egyharmad vonatkozhat az említett hírcsatornára, vagyis egyszerűen elosztották a számot hárommal, illetve még valamit hozzáadtak, nem világos, mi alapján. Így aztán az jött ki, hogy maximum 47.500 nézője lehetett tegnap Kálmán Olgának. A portál állította, hogy az ATV-n látható, hasonló jellegű “de összehasonlíthatatlanul érdekesebb” Egyenes beszédet egy rosszabb napon is több mint 100 ezren nézik. Az Origo azzal magyarázta az állítólagos HírTV-s “bukást”, hogy a

Hír TV nézői még nem készültek fel teljesen arra, hogy a milliárdos Jobbik-támogató Simicska Lajos a tévéjében is a Jobbikot népszerűsítse. Ráadásul éppen Kálmán Olgával.

“Minden szakmai alap nélkül”

A 24.hu az említett cikket olvasva kereste meg Tarr Pétert, a HírTV vezérigazgató-helyettesét. Azzal kezdte válaszát:

Óriási bukás az Origo cikke

Tarr szerint ugyanis az internetes portál új szakmai szintre emelte a konkrét számadatokkal foglalkozó hírek közlését, melyhez a saccolás módszerét hívta segítségül,ugyanakkor a Hír TV nézettségét firtató írás minden szakmai alapot nélkülöz. Ugyanis a cikkben a névtelen szerző a tényleges nézettségi adatok hiányában egyetlen adásnap – a valóságtól jelentősen eltérő – csoportos nézettsége alapján vont le messzemenő következtetéseket az Egyenesen Kálmán Olgával című műsor nézőszámáról. A cikkben megjelentekkel ellentétben az igazság Tarr szerint az, hogy Kálmán Olga műsorának köszönhetően duplájára nőtt a HírTV nézettsége a 19:30 és 21 óra közötti sávban.

Tarr megjegyezte: az Egyenesen Kálmán Olgával műsornak az eddigi legmagasabb nézőszáma 171.208 volt, amely szám ismeretében már jobban értelmezhető a HírTV Egyenesen és az ATV Egyenes Beszéd című műsorának nézettségi aránya. A vezérigazgató-helyettes szerint az Origo által sugalmazott „bukás” már csak azért sem igaz, mert az Egyenesen című műsor múlta már felül nézettségben az M1 fél nyolcas híradóját is.

Fontosnak tartotta kiemelni azt is, hogy az Egyenesen adásai a HírTV 21 órakor kezdődő műsorainak a nézettségét is jelentősen megemelték. Például pont a tegnapi napon a Szabadfogás című műsor nézőszáma 142.964 volt.

A hamis és félrevezető információ közlése miatt a Hír TV megteszi a szükséges jogi lépéseket az Origóval szemben – zárult Tarr Péter válasza.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.