Image: 73593366, Repülőnap a Class FM reggeli műsorával, a Morning Show-val május elsején Budaörsön., Place: Budaörs, Hungary, License: Rights managed, Model Release: No or not aplicable, Property Release: Yes, Credit: smagpictures.com
Média

Eltiltották a cégvezetéstől a Simicskával üzletelő rádiótulajdonost

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 03. 23. 09:28

Új vezetője van a Class FM-et működtető Advenio Zrt.-nek és az Adveniót tulajdonló Sláger Rádió Zrt.-nek, miután az eddigi vezetőt, John Michael McNuttot tavaly októberben öt évre eltiltották a cégvezetéstől.
Korábban a témában:

Különös dologkra lettünk figyelmesek ma reggel a cégbírósági adatbázist bogarászva: John Michael McNutt, aki tavaly tavasszal a tulajdonában lévő Sláger Rádió Zrt.-n keresztül megvásárolta Simicska Lajostól a Class FM-et működtető Advenio Zrt.-t, 5 éves cégbírósági eltiltás alatt áll, méghozzá már tavaly október 28. óta. Ez azonban eddig nem derült ki.

A bírói végzés értelmében az amerikai McNutt a jogerőre emelkedéstől számított öt évig nem szerezhet gazdasági társaságban kizárólagos vagy többségi befolyást, nem válhat gazdasági társaság korlátlanul felelős tagjává, egyéni cég tagjává, továbbá nem lehet cég vezető tisztségviselője.

A cég, amelynek McNutt tulajdonosa volt, és ami miatt az eltiltás van, a HS Electronics Kft., ennek kényszertörlése során nem rendezték a céggel szembeni 300 ezer forintot meghaladó adótartozást, valamint további 3 millió forint kiegyenlítetlen tartozásuk van az EOS Faktor Zrt.-vel szemben. Ezt azonban nem tudják már rendezni, mivel a cégnek a bíróság nem lelte fellelhető vagyonát.

Az eltiltásnak máris megvan az első következménye: az amerikai McNutt helyett egy hódmezővásárhelyi személy, bizonyos Patak Attila vette át a Class FM-et működtető Advenio Zrt.-ben McNutt helyét az igazgatóságban, és őt nevezték ki az Advenio anyavállalata, a Sláger Rádió Zrt. igazgatóságában is McNutt helyére.

Ugyanakkor McNutt a tulajdonrészét egyelőre megtartotta, jelenleg is többségi tulajdonosként szerepel a cégbírósági adatok között.

Ő vette meg az Indexet is Simicskának?

McNutt személye azért is érdekes, mert korábban az Origo kész tényként tálalta, hogy Simicska Lajos üzletember McNutt segítségével megvette tavaly júniusban, nem sokkal a Class FM felvásárlása után az Index.hu-t.

Az Origo állítása azonban nem nyert bizonyítást, bár máig sok a találgatás azzal kapcsolatban, kihez kerül az Index, miután a Simicskához hasonlóan ugyancsak kormányzati kegyvesztetté vált Spéder Zoltán elkezdte eladogatni üzleti érdekeltségeit, köztük több médiacégét, és a piacon többen arra számítanak, hogy az Index lehet a következő. Az Index.hu Zrt. és az azt tulajdonló CEMP Zrt. mindenesetre a cégbírósági információs rendszerek szerint még mindig Spéder nevén van. Így ha Simicska, McNutt, vagy bárki más, például a mostanában sokat emlegetett Schmidt Mária esetleg meg is szerezte a médiavállalatot, akkor azt vélhetően olyan ügyes jogi megoldásokkal – például opciós szerződésekkel – fedhették el, hogy az egyelőre ne derüljön ki.

McNuttra visszatérve: 13 éve Magyarországon él, elmondása alapján jó ismerője a magyar médiapiacnak. Ezért is bízott benne, hogy sikerül tovább működtetni a Class FM-et, de ezt jelenleg mégis csak webrádióként tudja megtenni, a Class FM frekvenciája pedig pereskedés miatt évekre beragadt. Egy tavaly novemberi, az Indexen megjelent interjúban McNutt azt is megerősítette, hogy a Vlagyimir Putyint hatalomra segítő, de a céghálózatát ért támadások miatt jelenleg az orosz államot perelő Szergej Pugacsov orosz bankár jogi és stratégiai tanácsadója.

Stratégiai tanácsokkal látom el abban a 12 milliárd dolláros bírósági eljárásban, amelyet az orosz állam ellen folytat Hágában. Körülbelül 25 éve van egy tanácsadó cégem, több ügyfelem van, köztük Pugacsov úr is. Ebben semmi furcsa nincs, nagyon jövedelmező vállalkozás

mondta McNutt, aki egyébként már az interjú idején is cégbírósági eltiltás alatt volt.

Egyre több eltiltott médiásba futunk bele

McNutt amúgy már a sokadik vezető a médiaiparban, akiről megírtuk az elmúlt hónapokban, hogy 5 éves cégbírósági eltiltás alatt áll. Így járt Megyeri András Jonatán, a Klubrádió kisebbségi és a 168 óra kizárólagos tulajdonosaként ismert Brit Média vezetője és Tóth Tamás Antal is, aki a közmédiához tartozó Újmédia és Teletext Kft. felügyelőbizottsági tagja volt, amikor kiderült, hogy korábban kényszertörléssel szűnt meg a cége. Azóta a TV2-nél dolgozik, szakmai területen: ő a Tények című hírműsor egyik felelős szerkesztője. 

 

Ha érdekli, hogy mi várható a rádiós piacon a következő időszakban, például hogy a Simicska Lajos féle Lánchíd Rádió jövőre komoly kihívás elé néz, ide kattintson.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.