Média

A Star Wars a világ legértékesebb médiamárkájává tette a Disney-t

24.hu
24.hu

2017. 03. 10. 10:48

A világ legértékesebb médiamárkáinak listájának második helyére a FOX, a harmadikra az NBC került.
Korábban a témában:

Elkészült a világ 25 legértékesebb médiamárkájának aktuális rangsorával a Brand Finance. Ezt ismertség, fogyasztói hűség, vállalati hírnév, marketing-költségvetés, és számos más mutató felhasználásával készítették el.

Bár a rangsor elkészítésekor több ezer céget néztek meg, a listát főleg amerikai cégek uralják, hiszen a 25-ből 17 médiamárka amerikai kötődésű. Megőrizte tavalyi vezető helyét a Walt Disney, melyet 34,5 milliárd dollárra (a megelőző évinél mintegy 10 százalékkal magasabb) értékeltek, és AAA+ besorolást kapott, ami egyfelől a Star Wars franchise-nak, másrészt a világ számos pontján megtalálható Disney-parkoknak köszönhetnek. Második helyezett a FOX lett a maga 15,8 milliárd dollárra taksált értékével, ami egy hellyel jobb a tavalyinál. Az NBC értékét 13,7 milliárdban határozták meg, ami ezzel a harmadik helyet szerezte meg.

A 4. helyre került a UNIVERSAL. CBS az 5., az ABC a 6., a Warner Bros a 7. lett.

16 százalékkal romlott a BBC értéke

Az első nem-amerikai márkát a lista 8. helyén lehet fellelni, ahová egy helyet rontva került a BBC a megelőző évhez képest. A brit közmédia márkáját 5,9 milliárd dollárra hozták ki, ami azt jelenti, hogy 16 százalékkal romlott a BBC értéke egy év alatt. A brit ITV a 14. lett, 3 helyet rontva korábbi pozícióján.

A holland TNT 17., a Wolters Kluwer 19., a luxemburgi központú RTL 1,8 milliárd dolláros értékeléssel, 4 helyet és 3 százalékot rontva a 21. lett. Szintén 4-4 pozícióval esett vissza a 22. francia Canal+ és egyetlen nem amerikai és európaiként a 24. lett a mexikói Televisa. Az év legnagyobb, 44 százalékos értéknövekedését a 23. helyen álló brit LexisNexis produkálta.

A hazánkban is jól ismert márkák eredményei (zárójelben a 2016-os helyezés):

7. (8.) Warner Bros. – 8 milliárd dollár
9. (9.) 21st Century Fox – 5,3 milliárd dollár
10. (10.) Thomson Reuters – 5 milliárd dollár
13. (13.) HBO – 3,8 milliárd dollár (30% növekedés)
15. (15.) Discovery Media – 3,2 milliárd dollár (34%-os növekedés)
20. (19.) MTV – 1,8 milliárd dollár
25. Comedy Central – 1,3 milliárd dollár (a korábbi listán még nem szerepeltek)

A listán egyébként a 11. helyen szerepel az ESPN sportcsatorna, 12. helyen a Bloomberg. 16. lett a Sirius, 18. a TBS.

A részletes adatsor ide kattintva található meg.

(A warc.com és a mediapiac.com nyomán készült.)

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Election posters with the leading candidates for the presidential elections in France with  Le Pen (l) and E. Macron (c) can be seen in Henin-Beaumont, France, 23 April 2017. A total of eleven candidates participates in the first round of the presidential elections. Photo: Kay Nietfeld/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.