Média

A Star Wars a világ legértékesebb médiamárkájává tette a Disney-t

A világ legértékesebb médiamárkáinak listájának második helyére a FOX, a harmadikra az NBC került.

Elkészült a világ 25 legértékesebb médiamárkájának aktuális rangsorával a Brand Finance. Ezt ismertség, fogyasztói hűség, vállalati hírnév, marketing-költségvetés, és számos más mutató felhasználásával készítették el.

Bár a rangsor elkészítésekor több ezer céget néztek meg, a listát főleg amerikai cégek uralják, hiszen a 25-ből 17 médiamárka amerikai kötődésű. Megőrizte tavalyi vezető helyét a Walt Disney, melyet 34,5 milliárd dollárra (a megelőző évinél mintegy 10 százalékkal magasabb) értékeltek, és AAA+ besorolást kapott, ami egyfelől a Star Wars franchise-nak, másrészt a világ számos pontján megtalálható Disney-parkoknak köszönhetnek. Második helyezett a FOX lett a maga 15,8 milliárd dollárra taksált értékével, ami egy hellyel jobb a tavalyinál. Az NBC értékét 13,7 milliárdban határozták meg, ami ezzel a harmadik helyet szerezte meg.

A 4. helyre került a UNIVERSAL. CBS az 5., az ABC a 6., a Warner Bros a 7. lett.

16 százalékkal romlott a BBC értéke

Az első nem-amerikai márkát a lista 8. helyén lehet fellelni, ahová egy helyet rontva került a BBC a megelőző évhez képest. A brit közmédia márkáját 5,9 milliárd dollárra hozták ki, ami azt jelenti, hogy 16 százalékkal romlott a BBC értéke egy év alatt. A brit ITV a 14. lett, 3 helyet rontva korábbi pozícióján.

A holland TNT 17., a Wolters Kluwer 19., a luxemburgi központú RTL 1,8 milliárd dolláros értékeléssel, 4 helyet és 3 százalékot rontva a 21. lett. Szintén 4-4 pozícióval esett vissza a 22. francia Canal+ és egyetlen nem amerikai és európaiként a 24. lett a mexikói Televisa. Az év legnagyobb, 44 százalékos értéknövekedését a 23. helyen álló brit LexisNexis produkálta.

A hazánkban is jól ismert márkák eredményei (zárójelben a 2016-os helyezés):

7. (8.) Warner Bros. – 8 milliárd dollár
9. (9.) 21st Century Fox – 5,3 milliárd dollár
10. (10.) Thomson Reuters – 5 milliárd dollár
13. (13.) HBO – 3,8 milliárd dollár (30% növekedés)
15. (15.) Discovery Media – 3,2 milliárd dollár (34%-os növekedés)
20. (19.) MTV – 1,8 milliárd dollár
25. Comedy Central – 1,3 milliárd dollár (a korábbi listán még nem szerepeltek)

A listán egyébként a 11. helyen szerepel az ESPN sportcsatorna, 12. helyen a Bloomberg. 16. lett a Sirius, 18. a TBS.

A részletes adatsor ide kattintva található meg.

(A warc.com és a mediapiac.com nyomán készült.)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik