Média

Új vezető veszi át az IAB irányítását

Máth András, IAB Hungary ügyvezető
Máth András, IAB Hungary ügyvezető
Máth András váltja Somogyi Endrét a 2008-ban megalapított internetes reklámszakmai szervezet élén.

Márciustól Máth András váltja Somogyi Endrét az IAB Hungary internetes reklámszakmai szervezet ügyvezetői pozíciójában.

Máth András korábban több mint tíz éven át a Ringier/Mediaworks Hungary kutatási és szervezési igazgatójaként dolgozott, időben ezzel átfedve 2015 óta elnökként vezeti a Digitális Közönségmérési Tanács munkáját, mely pozícióját az IAB mellett is megtartja. A Ringier előtt dolgozott az Indexnél, valamint pályája kezdetén média-, és digitális kutatási igazgatójaként a GfK-ban. Az IAB Hungary ügyvezetői megbízását 2017 március elejétől vállalta.

Máth Andrással újabb nagy tudású, tapasztalt személlyel erősödik a digitális reklámpiac legnagyobb szakmai szervezete. Mivel a szervezet tevékenysége túlnyomórészt más elfoglaltság melletti önkéntes közreműködésre épül, érdemi változást jelent a váltás a dedikált ügyvezetői pozícióban. Ezzel a szervezet központi, azaz nem munkacsoportokban zajló programjainak és persze a teljes működés-koordinációnak is új lendületet remélünk adni. Ehhez András tudása, operativitása és kreativitása is érdemben hozzá tesz majd

– mondta el Barnóth Zoltán, az IAB Hungary elnöke.

Az IAB Hungary közölte: a korábbi, 2016 januári teljes körű tisztújítást követően az elnökség elsőként a projekteket és a lehetőségeket tekintette át, és változtatott a szervezet működésén és struktúráján. A Barnóth Zoltán elnök, Kardos Gábor és Ziegler Gábor alelnökök által a közös elnöki pályázatban megfogalmazottakkal összhangban az átalakítás célja egy dinamikus, munkacsoportokra és aktív elnökségi munkára alapozott működési rend kialakítása volt.

Endre rendkívül sok fronton és sokat tett a hazai IAB-ért, ezen keresztül az egész digitális reklámpiaci közösségért az elmúlt években, nélküle ez a szervezet nem válhatott volna azzá, amiként ma ismerjük. Számos elnöki cikluson át önállóan vitte a szervezet operációját és adminisztrációját, képviselt bennünket – két évig az európai szervezet elnökségi tagjaként is – a nemzetközi IAB-s és iparági fórumokon. Mindezért nagy köszönet illeti a teljes jelenlegi és korábbi elnökségek, valamint a tagság részéről

–méltatta a leköszönő Somogyi Endrét az IAB Hungary elnöke.

Az IAB Hungary 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az digitális hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 82 tagja van. Az IAB Hungary célja az online, interaktív, digitális marketing- és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketingkommunikációs iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, valamint egy iparági „közös hang” megteremtése, illetve a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Kiemelt kép: Máth András, az IAB Hungary új ügyvezetője

Ajánlott videó

Olvasói sztorik