Média

Fejfájást okoz a Facebook a médiatulajdonosoknak

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2017. 02. 13. 12:13

Ma már az online hírek harmadát a közösségi médián keresztül érik el az olvasók. Akik sokszor azt sem tudják, kitől olvasnak tartalmakat. Ez pedig elég komoly probléma lesz a médiatulajdonosok számára.
Korábban a témában:

A Pew Research Center több mint 2000 online hírfogyasztó médiahasználati szokásait vizsgáló legújabb kutatásában azt vizsgálta, hogy hogyan találnak meg az amerikaiak egy hírtartalmat az interneten.  Ez alapján az derült ki, hogy például a Facebook számukra ma gyakorlatilag olyan, akár egy hírportál. Ahová bejárnak, megnézik, mi újság az ismerőseikkel és közben innen jutnak el a hírtartalmakra is.

Manapság már csak a felhasználói hírfogyasztás 36 százalékában érvényes az, hogy közvetlenül olyan oldalakat nyitnak meg, ahonnan a híreket beszerzik. Az idő 35 százalékában pedig a különböző közösségi médiás felületeket használják a hírek megtalálásához. Keresőmotorok segítségével is sokan keresnek még híreket, de csak az idő 20 százalékára érvényes ez.

Az adott médiumoktól érkezett e-mail és értesítő szöveges üzenetek, hírlevelek a látogatási idő 15 százalékát teszik ki, míg a barátoktól, családtagoktól érkező üzeneteken keresztül érkező látogatások 7 százalékot jelentenek.

A tanulmány – melyről a minap olvastunk a warc.com szakportálon – érdekes tapasztalata volt az is, hogy amikor arra kérték a hírfogyasztókat, hogy nevezzék meg azt a portált, ahová eljutottak egy linken keresztül és ott olvastak el valamit, nem mindig tudták ezt megtenni.Például a válaszadók 10 százaléka magát a Facebookot nevezte meg mint hírforrást, nem pedig azt a médiumot, amely a tartalmat ténylegesen előállította. Ez különösen aggasztó lehet a médiatulajdonosok számára, akik a tartalmaikat a Facebookon keresztül terjesztik. Ez Amy Mitchell, a Pew kutatási igazgatója szerint is fontos figyelmeztetés a médiatulajdonosoknak, hogy igyekezzenek közvetlen kapcsolatot kialakítani a közönségükkel, illetve próbáljanak meg önálló márkaismertséget építeni, valamint igyekezzenek forrástudatossá tenni látogatóikat.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Election posters with the leading candidates for the presidential elections in France with  Le Pen (l) and E. Macron (c) can be seen in Henin-Beaumont, France, 23 April 2017. A total of eleven candidates participates in the first round of the presidential elections. Photo: Kay Nietfeld/dpa
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.