Média

A Habony hitelezője által felvásárolt Atmedia bekebelezi az MSC-t és megkezdi a rádiós piac meghódítását

100 százalékos tulajdonosává válik a Media Services Company (MSC) Kft.-nek az Atmedia televíziós reklámértékesítő ház, melyet épp a napokban vásárolt fel Tombor András, Habony Árpád hitelezője, Orbán Viktor biztonságpolitikai tanácsadója. Egy új céget is létrehoznak a HGY Investtel közösen. Az új cég rádiók - máris több mint 60 darab - reklámidejét árulja majd.

Egy december 27-re időzített sajtóbejelentés értelmében január elsejétől az Atmedia Kft. ügyvezetője, Lukács Csaba tölti be az MSC Kft. ügyvezető igazgatói posztját is, mivel az Orbán Viktor biztonságpolitikai tanácsadójaként és Habony Árpád hitelezőjeként is ismert Tombor András által a napokban felvásárolt, jelenleg 35 hazai televízió reklámidejét értékesítő kereskedőház 100%-os tulajdonosává válik az MSC Kft-nek.

Lukács Csaba, Atmedia, MSC ügyvezető fotó: Pál Anna Viktória / 24.hu
Lukács Csaba, Atmedia, MSC ügyvezető fotó: Pál Anna Viktória / 24.hu

Ezentúl az így megalakuló Atmedia cégei látják el a közszolgálati tv- és rádiócsatornák reklámértékesítési tevékenységeit. Ezzel párhuzamosan a rádiós reklámpiacon tovább erősíti pozícióját az Atmedia azzal, hogy a HGY Invest Kft.-vel létrehozza a Radio Sales House Kft-t, amely ezentúl mindkét cégcsoport rádiós reklámértékesítési tevékenységét látja majd el.

Az Atmedia Kft. és az MTVA közötti szakmai kapcsolat tavaly novemberben indult, amikor az Atmedia kivásárolta a közszolgálati csatornák teljes tévés reklámidejét a tendert eredetileg elnyerő MSC-től. A Media Services Company (MSC) megvásárlásával pedig a cégcsoporthoz kerül a televíziós mellett a rádiós reklámértékesítés is.

Belépnek a rádiós piacra is

Ezzel egyidőben az Atmedia 49%-os tulajdonosi részesedés mellett a Krskó Tibor fémjelezte, a kormány menekültellenes plakátjait, és több más, állami közbeszerzést elnyerő HG-csoporttal azonos címen működő HGY Invest Kft.-vel (51% részesedés) közös új céget alapított, Radio Sales House Kft. néven, amely átveszi mindkét cégcsoport rádiós reklámértékesítési tevékenységét.

Ez azt jelenti, hogy 2017. január 1-jétől a közszolgálati rádiók reklámértékesítését végző MSC valamint a regionális rádiók reklámértékesítését ellátó KOD Média sales house-ok tevékenységét egy cégbe integrálják a tulajdonosok, az újonnan alapított Radio Sales House Kft.-be.

Az új értékesítő cég az országos közszolgálati rádiócsatornák mellett közel 60 regionális rádió reklámidejét értékesíti együttesen, amellyel a legnagyobb rádiós elérést biztosítja a hirdetők számára. Azt is bejelentették, hogy a tulajdonosok a Radio Sales House Kft. ügyvezetésével Hanák Tamást bízzák meg. A kereskedelmi vezetői feladatokat pedig Galavics András, az MSC Média Sales House jelenlegi kereskedelmi igazgatója látja majd el.

Hanák Tamás
Hanák Tamás még a Mediaworks egyik vezetőjeként

Az Atmedia egyébként régebb óta tervezte, hogy megjelenik a rádiós piacon, erről Lukács Csaba egy vele megjelent interjúban már áprilisban is beszélt a 24.hu-nak, és a téma szóba került Guttengéber Csabával, az Atmedia ügyvezető-helyettesével is, aki azt mondta egy december elején megjelent interjúban, hogy annak ellenére is be fognak lépni a rádiós piacra, hogy a Class FM elnémítása miatt a rádiós piac nehéz időszak elé nézhet. 

Több mint 60 rádió, valamint a közmédia reklámidejét értékesítik

Az új cég, a Radio Sales House (RSH) egyébként a KOD Média Kft. portfóliójába tartozó közel 60 regionális rádióadó valamint az MSC Kft. portfóliójába tartozó Petőfi, Kossuth, Bartók és Dankó Rádió reklámidejét is árulja majd.

Nem kétséges, hogy ez a bejelentés alapjaiban fogja meghatározni az egész piac működését 2017-ben. Ezeknek a változásoknak elsősorban azok a hazai hirdetők lesznek a nyertesei, akik továbbra is egy kézből, kényelmesen és a legnagyobb piaci lefedettséggel akarják elérni a számukra fontos rádióhallgatókat

– nyilatkozta Hanák Tamás, az RSH ügyvezetője

A rádiós piac pedig nem csak tovább erősödik, de lassan újra a fénykorát éli. A rendelkezésünkre álló kutatási adatok szerint a legnagyobb fogyasztói elérést még mindig a rádiókkal lehet elérni, többet mint az internettel vagy az újságokkal. Ráadásul a számok önmagukért beszélnek: a folyamatosan növekvő rádiós hallgatottságnak köszönhetően egy hét alatt a felnőtt lakosság közel 95%-a -7,7 millió ember – érhető már el ezzel a médiummal, arról nem is beszélve, hogy közülük majdnem minden második innen értesül elsőként a világ dolgait érintő változásokról

– tette hozzá Hanák.

Az RSH 3 milliárd forintos árbevétellel számol az első évre

A piaci átalakulások és a Class FM megszűnése miatt az újonnan megalakult sales house a jelenlegi portfóliójának hallgatottságát a mostani 2,8 millióról 3 millió fölé várja. A KOD Media és MSC Media 2016-os működése során 2,7 milliárd forint bevételt ért el, ami az új sales house esetében a terveik szerint a piaci folyamatokat figyelembe véve növekedni fog és a 2017-es évben közel 3 milliárd forint lesz.

Az új vállalkozás menedzsmentje jelezte azt is, hogy számos rádióval folytatnak együttműködési tárgyalásokat, amelynek eredményeképpen hamarosan tovább bővülhet az RSH portfóliója.

(Kiemelt kép: Tombor András, az Atmedia és immáron az MSC új tulajdonosa)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik