online reklám digitális reklám
Média

Jó hírt kaptak az online médiapiac szereplői

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 23. 10:18

A harmadik negyedévben is jelentős, 14,8 százalékos bővülést mutat a hazai digitális reklámpiaci index, az úgynevezett NORI.
Korábban a témában:

A magyar reklámpiac szempontjából jó hír, hogy mostani közel 15 százalékos növekedést egy egész éves szép felfelé ívelés előzte meg az idei évben. 2016 első negyedévében 9,2 százalékos, a második negyedévben 21,5 százalékos, míg a harmadik negyedévben 14,8 százalékos volt a Médiaszekció tagjainak digitális reklámbevételének bővülése az előző év azonos időszakához képest.

A NORI növekedéssel kapcsolatos friss adatokat az internetes reklámszakmai szervezet, az IAB Hungary Médiaszekciója tette közzé tegnap. Az adatok a tagjainak bevételi önbevallásai alapján, a PwC összesítése alapján készülnek.

A mobilmédia is tör előre rendületlenül

A harmadik negyedévben is folytatódott a mobilreklám térnyerése, míg hagyományos számítógépen (desktop) 11,3 százalékkal, addig a mobilon 63,3 százalékkal több bevételt értek el a bevallásban résztvevő cégek. Az e-mail reklámból származó bevételeik azonban 4,8 százalékkal csökkentek 2015. harmadik negyedévéhez képest.

A legnagyobb hirdetői szektorok

Közölték azt is, hogy változatlanul a telekommunikációs, a pénzügyi és a szolgáltató szektor költi a legtöbbet digitális reklámra a bevallásban érintett médiacégeknél. A régebben stabilan a TOP3 legnagyobb digitális reklámköltő szektorba tartozó közlekedési eszközök szegmense az első fél évben még bővült, de a harmadik negyedévben a tavalyihoz képest csökkent. Hozzátették azt is, hogy a hirdetési megoldások közül továbbra is a mobil display és a videókon történő reklámozás növekedett a legerőteljesebben.

A bevallásban résztvevő cégek bevételeiben továbbra is az ügynökségi hirdetők szerepe a legnagyobb, ezt a direkt értékesítés, majd az automatizált/programmatic bevételek követik, utóbbi növekedése a harmadik negyedévben is meghaladta az első kettőét.

időszak

NORI

2012 q1

3,2%

2012 q2

0,5%

2012 q3

6,8%

2012 q4

-0,1%

2013 q1

2,1%

2013 q2

6,1%

2013 q3

5,9%

2013 q4

11,7%

2014 q1

17,2%

2014 q2

13,7%

2014 q3

12,3%

2014 q4

7,5%

2015 q1

4,9%

2015 q2

-2,1%

2015 q3

11,1%

2015 q4

7,2%

2016 q1

9,2%

2016 q2

21,5%

2016 q3

14,8%

Ezt érdemes tudni a NORI-ról

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthető, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről a hazai szereplők tekintetében.

A felmérést a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette a 2016. évre vonatkozóan: Adaptive Media; CEMP Sales House; Centrál Médiacsoport; Est Media Group; EVO Media; Gmedia; Grabowski Digital; Használtautó; Híreső; HVG Kiadó; HWSW; Infinety; Madhouse; Magyar Jeti (444.hu); Mediaworks Hungary; MTVA Online; Net Média; NoSalty; Optimusz Direkt Marketing; Origo Media Group; ReachMedia; Ringier Axel Springer Magyarország; Russmedia; R-Time; Schibsted

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

The rescued private owned submarine UC3 Nautilus that sank on Friday 11. August, are dragged into Copenhagen Harbor 12. August 2017 by the Salvage ship Vina. The Swedish journalist Kim Wall which was on board the submarine is still missing. Owner and Captain Peter Madsen was rescued and charged with negligent manslaughter. (Foto: Jens Noergaard Larsen/Scanpix 2017)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.