Daniel Vogt
Média

Nem tettek le a Népszaváról a kikosarazott „liechtensteniek”?

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 21. 10:22

Megkérdeztük a Népszavát egy októberi bejelentés szerint felvásárolni kívánó, Liechtensteinben bejegyzett és Tombor Andrással, Habony Árpád hitelezőjével is kapcsolatba hozható XXI Century Invest AG cég képviselőjét, mit szólnak hozzá, hogy felmondják velük az aláírt adásvételi szerződést. A válasz alapján úgy tűnik, ők még nem tekintik lezártnak az ügyletet.
Korábban a témában:

A tegnapi nap váratlan fejleménye volt, hogy bejelentették: felmondják azzal a liechtensteini XXI Century Invest AG nevű céggel az adásvételi szerződést, mely egy októberi bejelentés értelmében felvásárolta volna a Népszava napilapot, valamint a Geomédia kiadó lapjait, a Vasárnapi Híreket, a Szabad Földet és hozzá tartozó egyéb médiatermékeket. Az új tulajdonos ehelyett egy Ausztriában bejegyzett cég, a Horizont Handels und Industrie AG, mely az MSZP volt pénztárnokának, Puch Lászlónak és Simon Dénesnek a tulajdonában áll.

Bár egy minapi, az Átlátszón megjelent újságcikkből kiderült az is, hogy a XXI Century Invest AG összefüggésbe hozható Tombor Andrással, Habony Árpád hitelezőjével, a hivatalos közlés szerint a lapokat megvásárolni kívánó liechtensteini bejegyzésű XXI. Century Invest AG-vel kötött megállapodás egyoldalú felmondására mégsem emiatt került sor, hanem mert “a szerződés hatályba lépéséhez szükséges feltételek többszöri hosszabbítás után sem teljesültek. Az októberi aláírás óta bekövetkezett események kiszámíthatatlansága nemcsak a lapok stabil finanszírozását nehezítették meg, de megkérdőjelezték a külföldi tulajdonosjelöltek elkötelezettségét a lapok szellemiségének, közéleti-politikai irányultságának megőrzése mellett”.

Ennek kapcsán megkérdeztük Daniel Vogt üzletembert, aki annak idején aláírta a liechtensteini XXI Century Invest AG nevében a Népszava, a Vasárnapi Hírek, a Szabad Föld és a Geomédia többi lapjára vonatkozó adásvételi szerződést, mit szólnak a fejleményhez, meg tudják-e erősíteni, hogy felmondták velük a szerződést, igaz-e, hogy ők az abban foglaltakat állítólag nem teljesítették, és hogy emiatt meghiúsult az ügylet. Kíváncsiak voltunk, pontosan mi történt az ő szemszögükből, illetve mit fognak most tenni, hogy a Népszavát végül másnak adták el.

Daniel Vogt két nyelven, magyarul és angolul küldte meg meglehetősen rövid egymondatos válaszát:

Nem kommentálunk folyamatban lévő tárgyalásokat/tranzakciót. (“We do not comment any ongoing negotiation & transaction.”)

Vagyis ez alapján úgy tűnik, a “liechtensteniek” egyelőre úgy tekintik, még továbbra is folyamatban van a tranzakció és az adásvétellel kapcsolatban tárgyalásokat folytatnak, azaz még nem teljesen mondtak le a lap felvásárlásáról.

Pedig eközben a XXI Century Invest AG helyére tegnap bejelentett új tulajdonos, Puch László már nagy álmokat dédelgetve beszélt egy rádióinterjúban a lappal kapcsolatban. Azt mondta, reméli, hogy sikerül felfuttatni a Népszava példányszámát 35 ezerre. Elmondta azt is, miért pont osztrák cégen keresztül veszi meg a lapot.

FRISSÍTÉS: Fenti cikkünk megjelenését követően telefonon kerestük meg Puch Lászlót. A vele lefolytatott, szokatlanra sikeredett beszélgetésünkről itt írtunk.

A Népszava meglehetősen érdekes fordulatokban bővelkedő tulajdonosváltásáról itt találja cikksorozatunkat.

(Kiemelt kép: Daniel Vogt, a XXI Century Invest AG nevében az adásvételi szerződést korábban aláíró liechtensteini üzletember)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.