Média

Biztató jelek a The New York Timesnál

The New York Times
The New York Times
Noha a tekintélyes amerikai sajtóorgánum hirdetési bevételei az összbevételének csupán egyötödét adják, és jövőre sem számítanak nagyobb áttörésre, mégis elgondolkodtató adatok láttak napvilágot a The New York Times háza táján.

Terjed a natív hirdetés

A natív hirdetés szerkesztőségi tartalomnak tűnő márkázott tartalom, az elmúlt időszakban gyorsan növekvő hirdetési forma. Megítélése vegyes, leginkább azt szokták felróni bírálói, hogy a natív hirdetések megtévesztik az olvasókat. Előnyének azt tartják, hogy a reklámkerülés jelensége ellen jól alkalmazható.

A The New York Times beszámolt arról, hogy a korábbi reklámbevételeikből származó összegeket milyen egyéb forrásokból sikerült pótolni. Az egyik növekvő bevételi forrás a digitális előfizetéseinek fellendülése, a másik az úgynevezett natív hirdetésekből, valamint a rendezvényekből származó új bevételek.

Mark Thompson, a cég vezérigazgatója reményteli hírekről számolt be a print, azaz a nyomtatott lapra vonatkozó előfizetések kapcsán is: miután 2015-ben a The New York Times kinyilvánította szándékát, hogy 2020-ra megduplázza a digitális bevételeit, nemrég bejelentették, hogy a lap a jelenlegi 1,3 millió digitális előfizetői számát 200 ezerrel növelte csak ebben a negyedévben, részben az amerikai elnökválasztásnak köszönhetően.

A cég befektetői ezt annyira biztatónak találták, hogy a részvények árfolyama 3 százalékkal nőtt az aznapi hírek hatására.

A The Times sikere sajnos nem minden kiadó számára követhető és megismételhető, de a lojális olvasótáborral rendelkező lapok számára ez a példa nem csak az előfizetésekből származó bevételek növekedése miatt lehet érdekes, hiszen az országos lefedettséggel hirdető márkák számára a kiadók prémium áron értékesíthetik felületeiket, ami pedig pozitívan hat a klasszikus hirdetési bevételekre, ráadásul ezzel új lendületet adhatnak a minőségi újságírásnak

– kommentálta a fejleményt a Magyar Lapkiadók Egyesülete.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik