Média

Túl van a legnehezebb éveken a reklámipar

online reklám
online reklám
5,7 százalékos lehet a globális reklámpiaci növekedés idén a Magna Global szerint. Jövőre nemzetközi összesítésben is megelőzheti az online reklámipar a televíziót, a teljes piac növekedése viszont nagyot lassulhat.

2010 óta a legnagyobb, 5,7 százalékos növekedést jósol a globális reklámpiacnak a Magna Global.  A fejlődés mozgatórugója a digitális szegmens, mely idén 17 százalékkal, 178 milliárd dollárra emelkedik, jövőre pedig már globálisan megelőzi a televíziót is. A meghatározó reklámpiacok jellemzően a globális átlagot meghaladó fejlődést tudnak felmutatni idén – írja az mmonline.hu a Global Advertising Market jelentés kapcsán.

A portál szerint 2016-ban várhatóan 493 milliárd dollár lesz a globális reklámpiac volumene.

Az mmonline emlékeztet rá, hogy Magna Global ügynökség legutóbbi, júniusban közzétett prognózisában még 5,4 százalékos bővüléssel számolt, vagyis az év első feléhez képest tovább javultak a reklámpiaci kilátások.

A meghatározó reklámpiacok közül az

  • Egyesült Államokban 6,9,
  • Kínában 7,2,
  • Ausztráliában 5,4 százalékos
  • az Egyesült Királyságban 5,2 százalékos

lehet a növekedés.

Az elmúlt évek legnagyobb mértékű bővüléséhez hozzájárul, hogy idén két nagy sporteseményt is rendeztek – olimpia és labdarúgó Eb -, valamint az amerikai elnökválasztás is megdobta a reklámköltéseket. Az Egyesült Államokban például 12 éve nem tapasztaltak ilyen mértékű bővülést.

A cikk szerint az offline hirdetési platformok összbevétele éves szinten 0,3 százalékkal csökkenhet idén. A tévé ugyanakkor viszonylag jól teljesített, televíziós reklámokra idén az előrejelzés alapján 186 milliárd dollárt költenek, ami 4 százalékkal múlja felül a tavalyi értéket.

A globális reklámpiac növekedése egyébként jövőre már lassulhat, de még így is 3,6 százalékra becsülik.

A reklámpiac bővülésével foglalkozik a warc.com is, ahol további részleteket olvashatnak az érdeklődők angol nyelven.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik