óriásplakát MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Média

Plakátadó: kifakadt a reklámipar a kormányzat tervei miatt

24.hu
24.hu

2016. 12. 06. 17:17

Indokolatlannak, illetve káros piaci beavatkozásnak tartja a Magyar Reklámszövetség (MRSZ)  a reklámtörvény módosítását, valamint az újabb különadók bevezetését.
Korábban a témában:

Közleményben ismertette állásfoglalását a magyar reklámipar képviselőit reprezentáló Magyar Reklámszövetség a tegnap közzétett T/13159. számú „egyes pénzügyi és gazdasági tárgyú törvények módosításáról” szóló törvényjavaslati csomagban lévő két, a reklámipart szorosan érintő törvénymódosítási javaslat kapcsán.  Az MRSZ szerint a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény vonatkozó javasolt módosításai indokolatlanok.

Mint 2016 júliusában, az úgynevezett bónusz törvény bevezetéskor is hangsúlyoztuk: az ilyen mértékű piaci szabályozás indokolatlan beavatkozás a piac működésébe, és további bizonytalanságot kelt.

– írják.

Jön a bejelentési kötelezettség

Továbbá arra is felhívja a figyelmet az MRSZ, hogy a módosítási tervezetben a jogszabály elkerülő magatartás szankciójának szigorítása mellett (az eddigi tízszeres büntetést ötvenszeresre kívánja emelni, és kiterjeszti a jogtalan előnyt juttató félre is) új elemként jelenik a NAV részére az NFH felé való bejelentési kötelem (amennyiben az állami adóhatóság az 5/C. § és az 5/D. § (1) és (4) bekezdésében foglaltak megsértésére utaló körülmény jut tudomására, abban az esetben köteles ezt haladéktalanul a fogyasztóvédelmi hatóság tudomására juttatni).

60 százalékos drágulással járhat a közterületi különadó

Az MRSZ arra is rávilágít, hogy a jelenlegi törvénytervezet nem csak a reklámtörvényt kívánja módosítani, hanem ismételten a közterületi reklámeszközök kerültek fókuszba, viszont ezúttal adóügyi szempontból. A helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény módosításával ugyanis a jogalkotó a közterületi reklámeszközök megadóztatását javasolja úgy, hogy az akár 60 százalékos áremelkedést is jelenthet a közterületi reklámpiacon. A közterületi reklámeszközök nagyságának és számának ismeretében ez a szabályozás 4-6 milliárd Ft adóterhet róhat a piacra. (A plakátadóról itt írtunk bővebben.)

Az MRSZ üdvözli, hogy a kormány nyitottságot mutatott az egyeztetésre a sajtóban kiszivárgott – településkép védelméről szóló törvény – plakátpiac szabályozására irányuló módosítás kapcsán. Az MRSZ Out of Home (Közterület) Tagozata által készített szakmai vállalás csomag részletes kidolgozása tárgyában megkezdődtek az egyeztetések az elmúlt héten.

A Magyar Reklámszövetség felhívja a figyelmet, hogy a teljes közterületi piac az MRSZ 2016-ban bemutatott reklámköltési adatai alapján nem haladta meg a 15 milliárd forintot. Egy ilyen mértékű adóteher a közterületi piac ellehetetlenítését vonja maga után; hiszen egy teljesíthetetlen külön adót ró a reklámadó mellett a kültéri reklámszegmensre.

A Magyar Reklámszövetség a fenti érvek alapján most azt kéri a kormányzattól, hogy fontolja meg a tervezett jogszabályváltozások reklámpiacot érintő részeit.

(Kiemelt kép: MTI/Czeglédi Zsolt)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Picture taken on June 25, 2013 in Aachen, western Germany, shows British actor and UNICEF Goodwill Ambassador Roger Moore and his Danish wife Kristina Tholstrup waving from a carriage as they visit the CHIO World Equestrian Festival.
Moore, who will forever be remembered for playing the womanising superspy James Bond, died May 23, 2017, aged 89, his family announced in a statement. / AFP PHOTO / dpa / Henning Kaiser / Germany OUT
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.