Médiatanács
Média

Médiatanácsi oké a Hearst-Central Médiacsoport összefonódásra

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 05. 10:11

Rábólintott a Médiatanács, hogy egyedüli tulajdonos legyen a Central Médiacsoport a Hearst Central Kft.-ben, emellett helyi rádiófrekvenciák pályáztatásával, a televíziós műsorok akadálymentesítésének ellenőrzésére vonatkozó legfrissebb jelentéssel, valamint a Média Mecenatúra programmal foglalkozott legutóbbi ülésén a grémium.
Korábban a témában:

A Médiatanács előzetes szakhatósági hozzájárulást adott legutóbbi ülésén, hogy a Central Médiacsoport Zrt. kivásárolja a Hearst Magazine International 50 százalékos részesedését az eddig közösen tulajdonolt Hearst Central Kft.-ből.

A Central Médiacsoport és a Hearst International idén szeptember 26-án jelentette be, hogy az ügyletet követően a Varga Zoltán üzletember tulajdonában lévő Central-csoport egyedüli tulajdonos lesz a Cosmopolitan és ELLE márkák kizárólagos magyarországi licenckiadójában. Ennek azonban egyik előfeltétele volt a médiatanácsi engedély megszerzése.

(A 24.hu kiadója a Central Digitális Média Kft., mely tulajdonosi átfedésben van a Central Médiacsoporttal)

Egri, paksi és budapesti rádiós ügyek

A Médiatanács arról is határozott, hogy az Eger 101,3 MHz helyi frekvencia pályázati eljárásában hiánypótlást kér mindkét pályázótól, a Mátra Centrum Kft.-től és az FW Befektetési Kft.-től. A Paks 96,3 MHz hasznosítására szintén két pályázati ajánlat érkezett, ahol a grémium ugyancsak hiánypótlásra szólította fel a Rádió 96,3 Kft.-t és a Hullám Média Kft.-t. A Médiatanács továbbá felvilágosítást kér a Közösségi Rádiózásért Egyesülettől, amely a budapesti kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség elvi hasznosítására egyedüliként nyújtott be pályázatot.

Egyre több műsort akadálymentesítenek hallássérültek számára

A Médiatanács ezenkívül elfogadta a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a televíziós műsorok akadálymentesítésének ellenőrzésére vonatkozó legfrissebb jelentését. A hallássérültek számára készített feliratokkal és jelnyelvi tolmácsolással kapcsolatos jogszabályi feltételek teljesülését a hatóság az m1, az m2, az m3, az m4, a Duna Televízió, a Duna World, az RTL Klub és a TV2 programjában vizsgálta. A 2016 első félévét ismertető eredmények szerint az akadálymentesítendő műsoridő 98 százalékát feliratozták a médiaszolgáltatók, melyek közül a Duna World, az m2, az m3, az m4 és a TV2 teljesítette maradéktalanul az elvárást. A televíziók minden közérdekű közleményt, politikai reklámot, hírműsort és politikai tájékoztató vagy fogyatékos személyekről szóló programot kötelesek a hallássérültek számára segédlettel ellátni. A vizsgált csatornákon összességében a műsoridő több mint 80 százaléka vált hozzáférhetővé a hallássérült nézők számára, a segédlet nélkül sugárzott műsorok száma radikálisan csökkent. A közszolgálati csatornák a műsoridő 85 százalékában nyújtottak segédletet, míg a kereskedelmi csatornák műsoridejének 72 százaléka volt elérhető hallássérültek számára. Az akadálymentesített műsorokban a szolgáltatók elsősorban a teletext feliratot alkalmazták, 99,6 százalékban, a jelnyelvi tolmáccsal ellátott műsorok aránya minimális volt (0,4 százalék).

A leghosszabb időtartamban az m4, a legrövidebb időtartamban az RTL Klub adott közre akadálymentesített műsorszámokat. A szolgáltatók minden közlekedési és sporthírt feliratozva mutattak be, a híradóknak az öt százalékához nem volt segédlet. Az elemzők minden hónapban rögzítettek hosszabb-rövidebb ideig tartó részletes felirathiányt és tartalmi pontatlanságot. A legtöbb hiba a nem felvételről rögzített, élő műsorokban fordult elő – állapította meg a hatóság. Az ellenőrzött napokon észlelt jogszabálysértések miatt a hatóság minden esetben eljárást indított az érintett médiaszolgáltatókkal szemben, és összesen közel 17 millió forint bírságot szabott ki.

Újabb százmilliót osztottak ki

A Médiatanács azt is bejelentette, hogy hírműsorok, közéleti és kulturális magazinok egy éven át tartó elkészítésére összesen 104,6 millió forint támogatást ítélt meg huszonkettő helyi és körzeti televíziónak a Magyar Média Mecenatúra program keretében futó műsortámogatási pályázatának harmadik fordulójában. A tanács a döntéssel a Győr+ Televízió, a Gyula Televízió, a Kapos Televízió, a Bajai Televízió, a Veszprém TV, a kiskunhalasi Halas TV és a XII. kerületi Hegyvidék Televízió hírműsorainak elkészítéséhez járul hozzá. Közéleti magazinműsor kategóriában támogatást nyert a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Irány Televízió, a Hajdúszoboszlói Városi Televízió, a Rábaközi Televízió, a mohácsi Csele TV, a Soltvadkerti TV, a Gotthárd TV, a Hajdúnánási Televízió és a Pest megye 35 településén elérhető Régió Plusz Televízió. Kulturális magazinok finanszírozásában kap segítséget a Gyula Televízió, a Zalaegerszegi Televízió, a szigetszentmiklósi DunaMédia TV, az Ózdi Városi Televízió, az Érd TV, a Nyíregyházi Televízió, a Szarvason, Csabacsűdön és Békésszentandráson látható Körös Televízió, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kölcsey Televízió.

A testület döntött a 2016-os Nemeskürty István történelmi dokumentumfilm pályázat kiírásáról is. A maradandó kulturális értékeket képviselő, archív anyagok felhasználásával készülő, XX. és XXI. századi történelmi eseményeket feldolgozó közszolgálati műsorok gyártásának támogatására a Médiatanács összesen 105 millió forintot különít el. Egy-egy 50-52 perces filmre maximum 25 millió forintos támogatásért lehet pályázni úgy, hogy az elnyert összeg nem haladhatja meg az alkotás tervezett összköltségének háromnegyedét.

Változás a bírálóbizottság összetételében

A 2016-os online alkotások készítését támogató Neumann János pályázati eljárásban a tanács újraválasztotta a pályázat bírálóbizottságának elnöki tisztségére Koltay Gábor film- és színházi rendezőt, a bizottság tagjainak pedig továbbra is Gajdics Ottó újságírót és Sipos Szilvia szerkesztő-műsorvezetőt.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.