programmatic buying
Média

Növekedés várható a magyar programmatic piacon

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 02. 09:48

Első alkalommal mérte fel az IAB Hungary és kutatási partnere, az FMG R&D, hogy a digitális reklámpiac szereplői hogyan vélekednek az úgynevezett programmatic piacról, milyen elvárásokkal fordulnak irányába, valamint milyen gátakat látnak a fejlődés előtt.
Korábban a témában:

Az IAB Hungary és az FMG R&D kutasából az derült ki, hogy a piac szereplői zömükben 2015-2016-ban léptek be a szegmensbe, amellyel kapcsolatban nagy várakozással tekintenek, ám bizonyos gátak leküzdését szükségesnek tartják. A megkérdezett szereplők, legyen szó akár hirdetőkről, akár ügynökségekről, sales house-okról vagy médiatulajdonosokról, gyakorlatilag egyöntetűen a programmatic piac bővülését várják.

A válaszadók a programmatic-kal (azaz programozott piactereken, automatizált módon történő reklámértékesítéssel) kapcsolatos fő motivációk között mások mellett a folyamatok hatékonyabbá tételét, a jobb célzást, a más módszerekkel kevésbé vagy egyáltalán nem elérhető célcsoportok megszólításának lehetőségét említették. A legfontosabb gát ugyanakkor nem annyira a technológia, inkább a szakember- és tudáshiány.

2016 első féléve jelentős bővülést hozott, és 2017-ben is intenzív bővülést prognosztizál a piac. Különösen fontos, hogy nem csupán egy-egy szereplőtípus számol növekedéssel, hanem a vásárlói és az értékesítői oldal egyaránt optimista. Az látható azonban, hogy az edukáció terén sok a teendőnk, ezzel kapcsolatban sokféle elvárás megfogalmazódott. Miközben a szakemberhiányra például nincs gyors megoldás, de esettanulmányokkal, képzésekkel, tudástárakkal tudjuk támogatni a piac fejlődését. Ennek az egyik első lépése volt a teltházas IAB Thematics/Programmatic képzés, amelyet az Oktatási munkacsoporttal közösen szerveztünk, és ebbe a körbe tartozik a kutatás is, amelyet folytatni tervezünk a jövőben is

– mondta Vándor Attila, az IAB Programmatic munkacsoportjának vezetője, a magyar programozott piactér, a HOPPex ügyvezetője.

Íme a kutatás adatai:

A kérdőíves adatfelvételt szeptember 26. és október 10. között végezte az FMG R&D, a válaszokat pedig mélyinterjúkkal egészítették ki. A kutatást az IAB Hungary oldaláról a Programmatic és a Kutatási munkacsoport koordinálta.

Az IAB Hungary 2008 novemberében létrejött reklámszakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az digitális hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 82 tagja van. Célja az online, interaktív, digitális marketing- és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketingkommunikációs iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, Ssakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.