programmatic buying
Média

Növekedés várható a magyar programmatic piacon

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 12. 02. 09:48

Első alkalommal mérte fel az IAB Hungary és kutatási partnere, az FMG R&D, hogy a digitális reklámpiac szereplői hogyan vélekednek az úgynevezett programmatic piacról, milyen elvárásokkal fordulnak irányába, valamint milyen gátakat látnak a fejlődés előtt.
Korábban a témában:

Az IAB Hungary és az FMG R&D kutasából az derült ki, hogy a piac szereplői zömükben 2015-2016-ban léptek be a szegmensbe, amellyel kapcsolatban nagy várakozással tekintenek, ám bizonyos gátak leküzdését szükségesnek tartják. A megkérdezett szereplők, legyen szó akár hirdetőkről, akár ügynökségekről, sales house-okról vagy médiatulajdonosokról, gyakorlatilag egyöntetűen a programmatic piac bővülését várják.

A válaszadók a programmatic-kal (azaz programozott piactereken, automatizált módon történő reklámértékesítéssel) kapcsolatos fő motivációk között mások mellett a folyamatok hatékonyabbá tételét, a jobb célzást, a más módszerekkel kevésbé vagy egyáltalán nem elérhető célcsoportok megszólításának lehetőségét említették. A legfontosabb gát ugyanakkor nem annyira a technológia, inkább a szakember- és tudáshiány.

2016 első féléve jelentős bővülést hozott, és 2017-ben is intenzív bővülést prognosztizál a piac. Különösen fontos, hogy nem csupán egy-egy szereplőtípus számol növekedéssel, hanem a vásárlói és az értékesítői oldal egyaránt optimista. Az látható azonban, hogy az edukáció terén sok a teendőnk, ezzel kapcsolatban sokféle elvárás megfogalmazódott. Miközben a szakemberhiányra például nincs gyors megoldás, de esettanulmányokkal, képzésekkel, tudástárakkal tudjuk támogatni a piac fejlődését. Ennek az egyik első lépése volt a teltházas IAB Thematics/Programmatic képzés, amelyet az Oktatási munkacsoporttal közösen szerveztünk, és ebbe a körbe tartozik a kutatás is, amelyet folytatni tervezünk a jövőben is

– mondta Vándor Attila, az IAB Programmatic munkacsoportjának vezetője, a magyar programozott piactér, a HOPPex ügyvezetője.

Íme a kutatás adatai:

A kérdőíves adatfelvételt szeptember 26. és október 10. között végezte az FMG R&D, a válaszokat pedig mélyinterjúkkal egészítették ki. A kutatást az IAB Hungary oldaláról a Programmatic és a Kutatási munkacsoport koordinálta.

Az IAB Hungary 2008 novemberében létrejött reklámszakmai szervezet, amely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az digitális hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 82 tagja van. Célja az online, interaktív, digitális marketing- és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketingkommunikációs iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése, Ssakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben, iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

The rescued private owned submarine UC3 Nautilus that sank on Friday 11. August, are dragged into Copenhagen Harbor 12. August 2017 by the Salvage ship Vina. The Swedish journalist Kim Wall which was on board the submarine is still missing. Owner and Captain Peter Madsen was rescued and charged with negligent manslaughter. (Foto: Jens Noergaard Larsen/Scanpix 2017)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.