online reklám
Média

Kóka János és az Adverticum új céget alapított

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 18. 10:00

DataMe néven hozott létre új leányvállalatot az ismert magyar hirdetéskiszolgáló rendszert működtető Adverticum Zrt. és Kóka János egykori gazdasági miniszter befektetési cége, a KJ IFS. A reklámzaj ellen csatáznak.

Az interaktív (online) hirdetéskiszolgálás magyarországi meghatározó szereplője, a hazai tartalomszolgáltatókat adserver szolgáltatással ellátó Adverticum Zrt. és a cégnyilvántartás szerint Kóka János volt gazdasági miniszter tulajdonában lévő KJ IFS Kft. adatmenedzsmentre szakosodott leányvállalatot alapított DataMe Interaktív Adatmenedzsment  Kft. néven, 3 millió forint törzstőkével. A cég alapításáról közleményt is kiadtak, ami alapján a startup vállalkozásként induló DataMe legfontosabb célja különböző piacokon adatbázisok építése, illetve azok bekapcsolása a nemzetközi automatizált hirdetéskiszolgálói rendszerekbe. Az így felépülő szoftverrendszer lehetővé teszi, hogy a netes felületeket böngésző felhasználók jobbára csak a számukra releváns hirdetésekkel (esetleg tartalmakkal) találkozzanak. Ezzel csökkenhet a zavaró reklámzaj, és a feleslegesen kiszórt hirdetések, az úgynevezett meddőszórás minimalizálásával a hirdetők is hatékonyabban juttathatják célba üzeneteiket.

Manapság az adatvezérelt megoldások felé tolódik a digitális reklámpiac

– nyilatkozta az új cég ügyvezetője, Szutor Ferenc, aki az adatokat menedzselő szoftverek kifejlesztésének, a DataMe felfuttatásának időszakában az Adverticum vezérigazgató-helyettesi pozícióját is megtartja.

Több adat kell a hatékony kampányokhoz

Az új vállalat létrehozatalát azzal magyarázzák, hogy miközben az online hirdetések menedzselésében, célzásában, hatékonyságában egyre nagyobb szerephez jut az automatizáció, az úgynevezett programozott kampányvásárlás (programmatic buying), az ügynökségek, a hirdetők és a hirdetési felületet biztosító tartalomszolgáltatók is egyre jobban érzik, hogy az egyes piacokon nincs elegendő adat, amely képes lenne az automatizált rendszereket táplálni, vezérelni. Ezt a hiányt akarják felszámolni.

Míg korábban kampánymenedzserek és kampánytervezők választották ki a megfelelő felületeket a megfelelő célcsoportoknak, a jövőben ezeket a döntéseket már programok fogják meghozni helyettünk. Mi emberek csak támogatni fogjuk a döntéseket különböző rendszerekkel. Ilyen megoldás a DMP (Data Management Platform), amely AdXchange-eken keresztül látja el adatokkal a DSP (Demand Side Platform) és a SSP (Supply Side Platfrom) rendszereket. Az Adverticum magyarországi tapasztalatait most nemzetközi piacokon szeretnénk kamatoztatni

– tette hozzá Szutor.

Az ügyvezető elmondta azt is, hogy terveik szerint helyi partnerekkel összefogva elsősorban európai és ázsiai piacokat támadnak majd, és kiemelt gondot fordítanak az adatvédelemre, valamint a nemzetközi jogosultsági szempontok figyelembevételére. A felhasználóknak lehetőségük lesz a saját adataik teljes körű védelmére és akár a szolgáltatásból történő kiiratkozásra is.

Az új céget megalapító Adverticum Zrt. a 2015-ös pénzügyi évet 233 millió forint nettó árbevétellel és 25 millió forintos adózott eredménnyel zárta. A Kóka János féle KJ IFJ Kft. 9,99 millió forint árbevételt és 3,4 millió forint adózott eredményt mutatott ki.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.