Budapest, 2003. október 24.
Párttá alakuló gyűlését tartotta a Jobbik Magyarország Mozgalom, Budapesten.   
A Fidesz minden érdeme mellett pragmatikus liberális pártként csak retorikájában képes a nemzetpolitikai célokat képviselni, az 
MSZP-SZDSZ-kormány tönkretette a gazdaságot, a vidéket, ezért szükség van egy nemzeti keresztény értékeket radikálisan képviselő erőre - indokolták a zászlóbontást. Az új párt a 2006-os választásokon már indulni kíván, s arra az 500 ezer szavazóra számítanak, akik a nemzeti stratégiai kérdésekre várnak választ, és nincs politikai képviseletük. 
A képen:  Papp Dániel médiareferens.
MTI Fotó: Rózsahegyi Tibor
Média

A hírhamisító Papp Dániel újabb feladatot kapott a közmédiától

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 13. 22:34

Ő vette át az Új Média és Teletext Kft. (az MTVA leányvállalata) felügyelő bizottságában az ötéves eltiltás alatt álló, a 24.hu cikke nyomán visszahívott Tóth Tamás helyét.
Korábban a témában:

Nagy a jövés-menés manapság az MTVA 100 százalékos leányvállalatánál, az 1988-ban még Új Képújság Kft. néven létrehozott Új Média és Teletext Kft.-nél. Először október közepén Nobilis Márton váratlan távozásáról adtunk hírt. (Róla azt érdemes tudni, hogy a leggazdagabb magyarok listáján is szereplő Nobilis Kristóf fia, egyébként pedig korábban a 2002 őszén folytatólagosan elkövetett, különösen nagy vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette miatt jogerősen felfüggesztett egyéves börtönbüntetésre ítélt Várhegyi Attila volt fideszes államtitkár és szolnoki polgármester és felesége, Várhegyiné Fekete Mariannának a tulajdonában lévő Prestige Mediánál volt tanácsadó, illetve az állam reklámköltéseinek eloszlásáról döntő Nemzeti Kommunikációs Hivatalnak (NKH) volt vezetője.)

Mennie kellett az eltiltás alatt álló Tóth Tamásnak

Majd miután a 24.hu Nobilis távozását követően arról írt, hogy az Újmédia és Teletext Kft. felügyelő bizottságában egy olyan ember foglal helyet Tóth Tamás személyében, akit a bíróság 5 évre eltiltott cégvezetéstől, mivel előzőleg kényszertörlés alá került céget vezetett (sőt két problémás cégben is volt szerepe), az MTVA egy rövid vizsgálatot követően szinte azonnal visszahívta őt a leányvállalat működésének ellenőrzésére hivatott testületből.

Hírhamisító kapta a visszahívott tag helyét

A személyi változásoknak azonban itt még nincs cége. A legújabb fejlemény az, hogy kiderült, ki vette át az fb-tagságától megfosztott Tóth Tamás helyét: az a Papp Dániel, akiről a bíróság 2015-ben jogerősen is megállapította, hogy jogszerűen nevezhető hírhamisítónak, és aki idén nyáron megkapta az egész MTVA teljes műsorstruktúrájáért felelős igazgatói posztját is.

Papp Dániel jobbikos médiareferensből lett MTVA-vezető. Ő készítette 2011-ben a meghamisított Cohn-Bendit-riportot, amit Papp úgy vágott meg, mintha a zöldpárti uniós politikus riporteri kérdés hatására hagyott volna ott egy sajtótájékoztatót, miközben ez nem így történt. Papp a hírhamisítási ügyről cikkező Indexet beperelte, de a bíróság végül jogerősen is kimondta, hogy Pappot jogszerű hírhamisítóként emlegetni. Papp Dániel karrierjét a hírhamisítási ügy sem törte meg, sőt többször előléptették. Miután a hírszerkesztőség vezetője lett, az általa irányított szerkesztőség egy riportban manipulatív módon kitakarta Lomnici Zoltán arcát. Pappot azonban 2014-ben újra előléptették: ő lett az MTVA tartalomszolgáltatási igazgatója.

Százmilliók felett őrködik majd

Idén nyár óta a programming terület felelőseként Papp Dániel felel az MTVA valamennyi csatornájának műsorstruktúrájáért. Ez a megbízatása egészül most ki azzal, hogy a tavalyi évet 908,7 millió forint nettó értékesítési árbevételű, de pénzügyi beszámolója alapján mindössze 1,5 millió forint adózott eredménnyel záró társaság törvényes működését felügyelje.

Egyébként az Új Média és Teletext Kft. a közmédia portáljait, valamint csatornáinak teletextjét működteti. Erről a cégről derítette ki korábban a Direkt36 oknyomozó portál, hogy 2014 májusában 110, egymáshoz nagyon hasonló, főleg MTI-híreket közlő internetes oldal megvásárlására elköltött 120 millió forintot. Az eladó egy olyan cég volt, amely Várhegyi Attila családtagjainak többségi tulajdonában volt. A weblapok egymáshoz nagy mértékben hasonlóak voltak, domain neveik pedig településnevekből és a híradó szóból álltak. Az ügy kapcsán rendőrségi feljelentés is született (Szigetvári Viktor, az ellenzéki Együtt vezetője tette a bejelentést), de a rendőrség egyelőre nem talált nyomozni valót. A rendőrség álláspontja szerint azért nem történt bűncselekmény a weblapháló ügyében, mert az adásvételbe bevont vagyonértékelő cég szerint a 110 darab weblap piaci értéke még nagyobb is a vételárnál. Az Együtt a feljelentés elutasítása ellen panasszal élt.

(Kiemelt kép: Papp Dániel, a párttá alakuló Jobbik Magyarország Mozgalom médiareferenseként 2003. október 24-én. Fotó: MTI/Rózsahegyi Tibor/archív)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. július 18.
Az izraeli miniszterelnök delegációjának egyik tagja Budapesten, az Országházban 2017. július 18-án.
MTI Fotó: Mohai Balázs
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.