Toyota
Média

Változás a Toyota európai kommunikációjában

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 10. 10:11

A kommunikáció mozgatórugója a digitális átalakulás lesz.
Korábban a témában:

A Toyota Motor Europe a The&Partnership ügynökséget bízta meg kreatív, digitális, tartalomszolgáltató, digitális tervezés és médiatervezés feladatainak ellátásával. Az ügynökség testre szabott, integrált hálózati központokat hoz létre a Toyota számára, amellyel támogatja az autómárka átalakulását egy új, jobban integrált, a digitálist előnyben részesítő irányba, valamint a mai Európára jellemző médiafogyasztói és autóvásárlási szokások alapján újrafókuszálja a márkastratégiát.

Célunk, hogy megszilárdítsuk a Toyota brandimidzsét Európában, ehhez még jobb autókat készítsünk, világos brandüzeneteket kommunikáljunk és maximalizáljuk a médiabefektetéseink hatékonyságát. Hiszünk abban az új üzleti modellben, amelyet ezeknek a céloknak az elérésére hoztunk létre. Ez az üzleti modell integráltabb és felhasználóbarátabb az eddigieknél, mozgatórugója pedig a digitális átalakulás. Ezért döntöttünk amellett, hogy a The&Partnership legyen az egyetlen, integrált ügynökségi partnerünk az összes európai marketing, digitális és médiatevékenységre

– magyarázta Karl Schlicht, a Toyota Motor Europe ügyvezető alelnöke.

Az ‘&TOYOTA’ alapja egy speciális adatanalizáló egység lesz, amely a Toyota brand fejlődése érdekében adatokat integrál, kreatív, ötletes médiatervezést végez, fokozza az értékesítést, kreatív egységességet biztosít, valamint minden piacon és csatornán megosztja az információt.

A megegyezés azt követően jött létre, hogy a The&Partnership az utóbbi években egy sor testre szabott, integrált ügynökséget hozott létre, amelyekben különböző tevékenységek specialistái dolgoznak együtt az alapoktól kezdve. Ezek a Pulse Creative, a News UK számára teljes körű szolgáltatást nyújtó ügynökség; a The Fuse, mely a The Wall Street Journal / Dow Jones számára dolgozik; a The&Partnership’s, mely egy testre szabott, több színhelyen tevékenykedő szolgáltató, egyebek mellett a kanadai TELUS telekom-vállalat és a londoni TalkTalk partnere.

Johnny Hornby, a The&Partnership alapítója szerint „ez egy újabb nagy győzelem a The&Partnership’s teljes körű szolgáltatást nyújtó, innovatív modellje számára, mely olyan ügyfeleknek segített tevékenységüket és brandjüket a jövő kihívásainak megfelelően alakítani mint a TalkTalk, a TELUS, a News UK vagy a The Wall Street Journal. A Toyota egy fantasztikus márka, amely megérdemli, hogy kommunikációja ötletes és kategóriaelső legyen. Büszkék vagyunk arra, hogy újra együtt dolgozhatunk a Toyotával.”

A The&Partnership kreatív ügynöksége, a CHI&Partners 2003 és 2010 között hét évig már dolgozott a Toyotával. Emellett a CHI&Partners (a cég társtulajdonosa) hosszú kapcsolatot ápolt a Toyota luxusmárkájával, a Lexussal. Ennek a kapcsolatnak olyan kreatív csúcspontjai voltak mint a Cannesban idén Gold Cyber Lion díjat nyert Lexus légdeszka. Mindezek mellett a CHI&Partners volt 2016-ban a Cannes Lions-on legtöbbet díjazott független brit ügynökség és a Campaign BIG Awards-on az Év Digitális Ügynöksége.

A Toyota kommunikációja terén nemrégiben Magyarországon is változás volt. Erről itt írtunk bővebben.

Ezt még érdemes tudni a győztes ügynökségről

A The&Partnership egy független ügynökségi holding, amelyben a többségi tulajdonosok a különböző vállalkozások alapítói és tulajdonostársai, akiknek célja a közös alapokon történő munka. A The&Partnership négy kontinensen tíz üzletágat tömörít, 1500 fős csapattal. Az egyik tulajdonos a CHI&Partners, mely egy Egyesült Királyságbeli, 2001-es alapítású reklámügynökség. A Sunday Times’ Top Track 250 és International Track 200 listája szerint ez a leggyorsabban növekvő, magántulajdonú ügynökség – nem csupán az Egyesült Királyságban, hanem nemzetközi szinten is. A CHI&Partnersnek New Yorkban, Kanadában Ázsiában és Európában is vannak irodái, amelyek olyan nemzetközi ügyfelek számára dolgoznak mint az Argos, a British Gas, a Carphone Warehouse, a Diageo, a GSK, a Lexus, a News UK, a Royal Bank of Scotland, a Samsung, a TalkTalk és a Travelodge. A másik társtulajdonos, az m/SIX a leggyorsabban növekvő médiatervező és vásárló ügynökség az Egyesült Királyságban. Három kontinensen 30 képviselettel rendelkezik, és része a világ legnagyobb kommunikációs ügynökségi hálózatának, a WPP-nek. Az m/SIX ügyfelei között megtalálható a Britvic, a JUST EAT, a News UK, a TalkTalk és a Virgin Money. Az m/SIX tulajdonostárs a The&Partnershipben.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.