Budapest, 2014. április 15.
Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója Telenor jövõkutató szimpóziumán a cég törökbálinti székházában 2014. április 15-én.
MTI Fotó: Beliczay László
Média

Gerkens: Hamarosan nyereséges lesz a TV2

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 10. 13:25

A TV2 Média Csoport irányítását tíz hónapja átvevő Dirk Gerkens vezérigazgató a Marketing&Media című újságnak nyilatkozva azt is mondta, hogy vége azoknak az időknek, amikor a TV2 Csoportot figyelmen kívül lehetett hagyni.
Korábban a témában:

Terjedelmes interjút adott Dirk Gerkens, az Andy Vajna által megszerzett TV2 Média Csoport vezérigazgatója, az RTL Magyarország volt vezetője. Az interjúban Gerkens rendkívül elégedetten beszélt az elmúlt hónapok eredményeiről, mivel elmondása szerint 10 százalékkal nőtt a teljes csoportra vetített nézőszámuk, miközben a riválisaik 10 százalékot veszítettek.

Ez azért is nagy szó, mert nem volt teljesen nyilvánvaló, hogy már ez az év is a növekedésről szól majd. De sikerült!

Újra meghatározó lett a cég

A vezérigazgató azt is mondta, hogy a TV2 Csoport új kábelcsatornáinak lefedettsége hamarosan növekedni fog, ennek köszönhetően pedig tovább nő majd a nézőszámuk. Az interjúban azt is állítja a vezérigazgató, hogy náluk futnak az év legnézettebb showműsorai. Büszke rá, hogy

sikerült a TV2 Csoportot újra a piac meghatározó szereplőjévé tenni, amellyel komolyan számolniuk kell az ügynökségeknek, a hirdetőknek és a műsorterjesztőknek. Vége azoknak az időknek, amikor a TV2 Csoportot figyelmen kívül lehetett hagyni.

Saját gyártású műsorok kellenek a sikerhez

Arra a újságírói kérdésre, hogy ha nem lenne a Sztárban sztár, akkor a TV2 főműsoridős őszi szezonja nem igazán lenne erős, a Sztárban sztárt pedig még az előd, Simon Zsolt (a TV2 volt társtulajdonosa) indította, elismerte, hogy a Sztárban sztár még azelőtt indult, hogy ő megérkezett, “de én ettől még örülök a sikernek”. Gerkens hozzátette, hogy a TV2-n a fókusz továbbra is egyértelműen a helyi gyártású tartalmakon van, mivel ez az egyetlen út előre egy nagy csatorna esetén. A kábeltévéknél viszont más a helyzet, ott a profiltól függ, hogy mennyi saját gyártásra van szükség: valahol kell a helyi tartalomra építeni, például a SuperTV2-n, valahol pedig kevesebb is elég ezekből, vagy nincs is nagy szükség rá, mint például a Mozi+-on.

A Star Academy valóban kudarc volt, de…

Az interjúban szóba került a csúfosan elbukott Star Academy is, mely a  hétköznapokról végül gyorsan kiesett, pedig ahogy a 24.hu megírta iparági forrásai alapján, körülbelül 1,5 milliárd forintba kerülhetett az elindítása.  Az ezt firtató kérdésre a vezérigazgató azt mondta,  ez az egyetlen show, amelyik kevesebbet hozott, mint amit vártak tőle, “de megtettük, amit ilyenkor tenni kell: gyorsan korrigáltunk, és leállítottuk a napi összefoglalókat”. Ami a költségeket illeti, azt mondta, nem mondhatja el, mennyi pénzről van szó, de kevesebbről, mint amit feltételeznek a piacon. “Viszont az igaz, hogy egy ilyen nagy show milliárdforintos tétel.”

A műsor bukásának konklúziója – vélekedett Gerkens-, hogy nagyon nehéz már napi valóságshow-val odakötni a nagyobb csatornák képernyői elé a nézőket. Emellett az összes tehetségkutatóra igaz, hogy kezdenek kifáradni.

Hajdú műsorának nézettségével nem voltak elégedettek

Szóba került Friderikusz is, akiről azt mondta, örült volna, ha az ismert tévés végül visszatér a csatornához.

Hajdú Péter távozása viszont a programigazgató döntése volt, aki nem volt elégedett a számokkal, és úgy döntött, hogy nem lesz szerződéshosszabbítás az új évadra – mondta el Gerkens.

Celebek mennek, jönnek

A vezérigazgató ezután felsorolta az új képernyőseiket, Gönczi Gábort, Marsi Anikót és a FEM3 csatorna napi magazinműsorának házigazdáit, például Mádai Vivient, illetve megemlítette, hogy Várkonyi Andrea, Joshi Bharat és Azurák Csaba mind saját műsort kapott. Emellett “itt van nekünk Pogba, Mourinho és egy csomó híres játékos az egyik kedvenc csatornámról, a Spíler Tv-ről. Egyébként pedig már megszokhattuk, hogy a tévék élete már csak ilyen: a celebek mennek és újak jönnek helyettük”.

Vajna túl elfoglalt, de hetente többször találkoznak

A Marketing&Media ezek után rákérdezett, hogy Andy Vajna mennyire szól bele a napi munkába, hiszen Friderikusszal is a kormánybiztos tárgyalt az esetleges visszatéréséről. Gerkens erre leszögezte, hogy teljes mértékben szabad kezet kapott Vajnától.

Túl elfoglalt ő ahhoz, hogy a mindennapi működésbe belefolyjon. Persze kapok tőle inputokat, ötleteket akár a programokkal kapcsolatban is. Mindenben támogat, amire szükségem van. A döntéseket viszont a menedzsmentre bízza.

A vezérigazgató elmondása alapján ennek ellenére hetente többször is találkoznak, amiben segíti, hogy kettejük irodája nagyon közel van egymáshoz.

Nagy szakadék az RTL és a TV2 nézettsége között

A lap azt is firtatta, hogy a TV2 és az RTL Klub között meglehetősen nagy szakadék van a nézettség tekintetében az RTL Klub javára. Erre Gerkens arról kezdett beszélni, hogy a TV2 és az RTL Klub teljesítményét 10 évvel ezelőtt volt értelme így összehasonlítani, de ma már nem, mivel ma már csatornaportfóliók versenyeznek egymással. “Az RTL korábban lépett, és felvásárlás útján építette ki médiaportfólióját, mi most ezt a lemaradást hozzuk be, de organikusan bővítjük a sajátunkat, amelynek a közönségaránya csaknem 20 százalékkal nőtt az általad is említett korosztályban, a csoportok közti 14 százalékpontos különbség pedig 9-re csökkent”.

Főműsoridőben még nagyobb a különbség

Gerkens elismerte ugyanakkor, hogy a főműsoridőben nagyobb a különbség az RTL-hez képest, de azt mondta, hogy a hirdetőket az érdekli, hogy az egész napos nézettség hogy alakul.

A beszélgetésben ezek után arról esett szó, hogy Gerkens amikor még az RTL-nél volt vezérigazgató, mindig a főműsoridőről és a 18–49 éves korcsoportról beszélt, most mégis 18-59-ről és egész napról kommunikál a TV2 vezetőjeként. Ezt Gerkens azzal magyarázta, hogy régen az RTL a főműsoridőn kívüli időszakot rendszerint elbukta. “De egyébként is teljesen logikus, ha a teljes napot nézzük, hiszen a hirdetők tényleg egész napra vásárolnak. A 18–49 és a 18–59 éves korcsoport között pedig egyébként nincs nagy különbség. Mi ma a csatornaportfólióra koncentrálunk, amelynek kimagasló az idei teljesítménye. Persze megfordíthatom, és azt is mondhatom, hogy a fő fókusz a TV2-nél éppen azért kell, hogy a főműsoridő legyen, mert a nap többi részében mindig piacvezető”.

Egy év múlva új helyzet lesz

Arra a kérdésre, hogy mikorra tudják megelőzni az RTL-t, azt mondta, portfóliószinten nagyon hamar közel fognak kerülni az RTL Csoporthoz. “Azt mondanám, hogy egy év múlva ilyenkor már érdekes helyzet áll elő”.

Nem volt erőszak a kábelszolgáltatók felé

Az interjúban szóba kerültek a kábelszolgáltatók is. Gerkens állítása szerint nem volt rájuk erőltetve, hogy mindegyik új csatornájukat betegyék a kínálatba, mindegyiket tudják önállóan, külön-külön is terjeszteni. “Persze törekszünk arra, hogy a műsorterjesztők igényeit figyelembe véve, megérje nekik az összeset vinni. A csatornák indítását komoly kutatómunka előzte meg, megvizsgáltuk például azt is, milyen zsánerek lehetnek érdekesek a disztribúciós partnereinknek” – folytatta, majd azt mondta, hogy 2017 januárjában a csatornáink hamarosan ott lesznek mindegyik szolgáltató kínálatában.

Megduplázzák a bevételeket, hamarosan nyereségesek lesznek

Szóba kerültek a TV2 Média Csoport üzleti mutatói is. Ezzel kapcsolatban Gerkens azt fejtegette, hogy az idei év egyértelműen átmeneti időszak volt. “Úgy kezdtem itt januárban, hogy azt mondtam: profik vagyunk, de nem varázslók. Az Atmedia csapatához csatlakozva, a cégnek sikerült stabilizálni a kereskedelmi bevételeit. A disztribútorokkal elkezdtük a meglévő szerződések újratárgyalását. Az igazán nagy ugrás jövőre lesz, jelentősen nőhetnek a kereskedelmi és a disztribúciós bevételek is”.

A számok szintjén ez azt jelenti a vezérigazgató szerint, hogy 2015-tel összehasonlítva megduplázzák a bevételeiket, ami azért fontos, mert  TV2 Csoport problémáját állítólag nem a magas költségek, hanem az alacsony bevételek jelentették. “Ezen dolgozunk most, hiszen még mindig nem igazságos a piaci költések eloszlása sem kereskedelmi, sem disztribúciós tekintetben. Tudom, hogy miről beszélek, hiszen ismerem az RTL számait, sokáig én építettem a céget. Teljesen nevetséges, ami most van”.

És hogy mikor lehet nyereséges a TV2? “Jövőre már újra közel leszünk az áttöréshez, 2018-ban pedig már komoly nyeresége lehet a társaságnak, azok után persze, hogy az idén még jelentős veszteség realizálódik a rengeteg befektetés következtében” – mondta Gerkens. (Az interjúban ez nem került szóba, de jövőre várhatóan 5 milliárd forint extra bevételre tesz majd szert a cég, köszönhetően egy idén áprilisi kormányrendeletnek, mely lehetővé tette, hogy műsordíjat kérjenek a TV2 eddig ingyenesen fogható adásáért. Márpedig a csatorna épp 5 milliárd forint körüli veszteséggel zárta a 2015-ös évet.)

„Az RTL erős csapat volt, de nem annyira, mint azt az emberek hitték”

Arra a kérdésre, hogy milyen érzés, hogy korábban az RTL Magyarország vezéreként piacvezető céget irányíthatott, most viszont csak egy második helyen szereplő céget, Gerkens azt mondta, az RTL erős csapat volt, de nem biztos, hogy valóban annyira, mint azt az emberek hitték. “Sokszor szerencsénk is volt. A TV2-nél gyakran cserélődtek a vezérigazgatók, a menedzsment, finanszírozási problémái voltak, valamint a tulajdonosi kör is többször változott. Most nagyon más a helyzet. Megkaptuk a befektetési támogatást, amit igényeltünk, hosszú távú terveink vannak, idehoztam a legjobb embereket a piacról, akik közül többen velem együtt részesei voltak az RTL sikereinek is. Azok az emberek, akik az RTL kábelportfólióját sikerre vitték, Fischer Gábor és Enyedi András, most is nekem dolgoznak, és elhatároztuk, hogy a startvonalról elindulva felépítjük a TV2 Csoport kábelportfólióját. Az eredmény? Alig négy hónap alatt megdupláztuk a kábeles közönségarányunkat.

“Nekünk most van miből építkezni, toptermékeket szeretnénk csinálni teljesen az alapokról, ezt csinálja most a csapatom. Ez az igazán nagy kihívás” – tette hozzá nem sokkal később.

Nem távozik

Szóba került a Magyar Nemzet korábbi cikke is, amelyben azt állították a lap újságírói, hogy Gerkens nem sokára elmegy a cégtől, de erre ő azt mondta az interjúban, marad.

Miért távoznék? Nonszensz az egész. Mindig azt mondtam, hogy ezt a projektet nem lehet egy év alatt megcsinálni, ez a verseny nem sprint, hanem maraton. Továbbra is teljesen elkötelezett vagyok, maradok.

Gerkens arról is szólt, hogy sosem volt rossz a kapcsolata politikával, “már csak azért sem, mert igaziból soha nem volt komoly kapcsolatom vele. Ez nem az én feladatom volt a korábbi helyemen sem, Andreas Rudas vitte ott ezt a vonalat”.

A TV2-nél egyébként semmiféle politikai nyomás nincs, a Tények című műsoruk ügyében sem kap telefonhívásokat, hogy miről készítsenek beszámolót.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.