discovery channel
Média

Elkerülnek az RTL-leánytól a Discovery-csatornák

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 11. 09. 14:13

Korábban a témában:

Az R-Time reklámértékesítő ház (az RTL Magyarország 100 százalékos leányvállalata) helyett a konkurens sales house-hoz, az Atmédiához kerülnek át a Discovery tévécsatornái jövőre. Vagyis az Atmedia fogja értékesítési például a Discovery Channel, a TLC és az ID Xtra televíziók reklámidejét.

Ez a hír nem sokkal azután derült ki, hogy megírtuk, az R-Time viszont az AMC Networks csatornáit szerezte meg az Atmédiától egy tenderen. (A változás 2017 januárjától lép hatályba, addig minden változatlanul működik tovább.)

A fejlemény azért érdekes, mert nemrégiben kétpólusúvá vált a hazai televíziós reklámértékesítő piac, az egyik oldalon az RTL reklámértékesítő leányvállalatával, a másik oldalon pedig az Atmédiával, mely az MTVA és a TV2 reklámidejét is értékesíti. A két vállalat között éles verseny alakult ki a minél nagyobb közönségarányért és csatornaszámért, de mostanra lényegében már csak egymástól tudnak elvinni csatornákat, ugyanis néhány kivételtől eltekintve manapság már szinte minden magyarországi televízió a két sales house-on keresztül árulja a reklámidejét. A trendből csak az olyan csatornák maradtak ki mint a Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó HírTV és a Hit Gyülekezete tulajdonában lévő ATV, melyek házon belül oldják meg a reklámidejük értékesítését.

A Discovery Network csatornái egyébként az idei évben kerültek az R-Time-hoz, bár a két cég együttműködése 2005-re vezethető vissza.

A Discovery-csatornák bekerüléséről egyébként megkérdeztük az Atmédiát, de kommunikációval foglalkozó munkatársuk türelmünket kérte, és későbbre ígértek erről részletesebb tájékoztatást.

Az R-Time-nál egyébként egyelőre szintén türelmünket kérték azzal kapcsolatban, hogy az Origo Media televízióinak (Lifenetwork, Ozone Network) reklámértékesítése megmarad-e náluk az Origo-NWM csoport körüli átalakulás után, ami a Száraz István féle Origo-New Media reklámértékesítési stratégiájának újragondolását jelenti. Az Origo-NWM a napokban jelentette be, hogy visszaveszi házon belülre, az Origo Sales House-hoz a digitális reklámértékesítést a mostanáig ezt végző CM Salestől és Evomédiától. Ezek után merült fel, hogy tévés fronton is vannak-e vajon ilyen elképzelései. Az Origo-NWM-nél nem válaszoltak az ezzel kapcsolatos néhány nappal ezelőtti kérdésünkre.

A magyar reklámipar egyébként egy tegnapi hír alapján nagyon szépen teljesít. Az is kiderül egy most megjelent jelentésből, hogy a televíziós reklámozás változatlanul megkerülhetetlen.

Frissítés: Megszólalt a Discovery

Cikkünk megjelenése után néhány nappal a Discovery is bejelentette a lépést. Azt írják, hogy a Discovery Magyarországon 9 csatornával van jelen, amelyek közül három, a Discovery Channel, a TLC és az ID Xtra csatornákon történik helyi reklámértékesítés. Ezenkívül megszólalt Victoria Davies, a Discovery Communications CEE country managere, aki arról beszélt, hogy az Atmédiával kötött együttműködés új fejezetet nyit az életükben, de továbbra is arra törekszünk, hogy még szorosabbra fűzzék kapcsolatukat a magyar nézőkkel és a helyi partnereinkkel, akik számára lehetőséget kínálnak arra, hogy közkedvelt, egyedülálló műsorokhoz csatlakozhassanak márkáikkal, illetve megköszönte a közlemény szerin az R-time-mal már 10 évre visszanyúló eredményes szakmai együttműködéséért. Arról írnak továbbá, hogy a portfólió zászlóshajója, a Discovery Channel a 2017-es évet a nagysikerű sorozat, az Aranyláz Alaszkában új évadával indítja, melyhez az Amcsi benzinfalók legújabb részei is csatlakoznak, valamint Everest Rescue címmel érkezik az a vadonatúj sorozat, mely az Everesten dolgozó hegyimentők életét mutatja be. A TLC, a portfólió női életmód és szórakoztató csatornája többek között az Elplasztikázva című sorozat új évadával, és Katie Price, a népszerű modell Katie Price’s Poney Club című új sorozatával indítja az évet, de jönnek a Tortakirály legújabb részei is. Az ID Xtra, a portfólió rejtély és suspense csatornája jövőre is a legrejtélyesebb eseteket hozza el a nézőknek: a Sötét titkok a mocsárból című sorozat új évada, és a Valóra vált rémálom című sorozat új részeit mutatják majd be.)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

WASHINGTON, DC - JULY 24:  U.S. President Donald Trump waves as walks to Marine One while departing from the White House on July 24, 2017 in Washington, DC. President Trump is traveling to Beaver, West Virginia where is will speak to Boy Scouts at the at the 2017 National Scout Jamboree.  (Photo by Mark Wilson/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.