Média

Világszervezet jött létre a reklámipar önszabályozására

A napokban megalakult az International Council on Ad Self-Regulation (ICAS) nevű nemzetközi platform, mely a reklámipart érő globális kihívásokra ad választ.

Az ICAS-t az európai önszabályozó reklámtestület, az EASA hozta létre, hogy a reklámipart érintő globális kihívásokra adjon választ.

Az EASA egyébként eddig is lényegesen több volt egy európai szervezetnél, hiszen eddig is rendelkezett 11 Európán kívüli taggal, köztük a hatalmas reklámpiaccal rendelkező Kanadából, Ausztráliából, Új-Zélandról, Indiából, Brazíliából, Mexikóból és Indiából, de nemrég úgy döntöttek, hogy a hiteles válaszokhoz és a nagyobb globális lefedettséghez nevében és struktúrájában is új szervezet kell.

Megmarad az EASA is, sőt szoros együttműködés lesz

Az európai szervezetek számára ugyanakkor fontos a brüsszeli székhely és az európai jogalkotókkal való párbeszéd, ezért az EASA mint az európai reklámipari valamint az önszabályozó testületeket tömörítő szervezet továbbra is megmarad, az ICAS tagja lesz, az új ICAS „bölcsője” pedig szintén a brüsszeli irodában lesz. Az Európán kívüli szervezetek továbbra is részt kívánnak venni az EASA munkájában, az üléseken és a workshopokon, mert a 28 európai önszabályozó szervezet tapasztalata óriási segítséget jelent a munkájukban.

Erősebb válaszok kellenek

Az új szervezet kapcsán Stephan Loerke, a WFA (Hirdetők Világszövetsége) elnöke, egyben az új ICAS alelnöke, aki az alakuló ülés idején kapta meg és osztotta meg a hírt a kínai önszabályozó szervezet megalakulásáról és csatlakozási szándékáról, azt nyilatkozta, hogy az új szervezetre azért volt szükség, mert reklámipart érő kihívások  globálissá váltak, ezekre pedig a korábbiaknál szélesebb, erősebb és hivatalosan is globális válasz, vagyis az önszabályozás legjobb gyakorlatának világméretű alkalmazása szükséges.

Ausztráliának is szerepe van

A jogalkotókkal folytatott párbeszéd során eddig is fontos üzenet volt, hogy az önszabályozás gyakorlatával nem vagyunk egyedül, az megfelel a nemzetközi gyakorlatnak, tagja vagyunk nemzetközi szervezetnek, sőt több „Best Practice Award” díjjal is büszkélkedhetünk. Bár azt furcsa volt mondani Ausztráliában, hogy a szervezetet Európai Önszabályozó Szervezetnek hívják. Az új szervezet bizonyára ösztönzőleg hat az APEC térség (Ázsia és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés) más országaiban lévő önszabályozó szervezetek további fejlődése és csatlakozása számára – fogalmazott Fiona Jolly, az Ausztrál Önszabályozó Szervezet igazgatója, az APEC térséget képviselő új ICAS alelnök.

Spanyol lett az ICAS elnöke

Büszkék vagyunk arra a hatalmas munkára, amelyet az EASA tett fennállásának 25 éve alatt a legjobb gyakorlatok kialakítása és az önszabályozás nemzetközivé tétele területén. Globális kihívásokkal nézünk azonban szembe, és a felelős kommunikáció globálissá tétele is új feladatokat jelent. Ezért kell az ICAS – hangsúlyozta José Domindo Gómez Castallo a spanyol önszabályozó szervezet igazgatója, az ICAS megválasztott elnöke, aki az elmúlt évek során az alapítás vezére volt.

Magyarországról érkezett a javaslat a nemzetközivé válásra

Nem felejthetjük el azt sem, hogy négy éve Fazekas Ildikó volt az, aki – még EASA elnökként – felvetette a nemzetközivé válás ötletét, és megfogalmazta az erre vonatkozó javaslatot, ezért mindenképpen a hamarosan felálló elnökségében van a helye – tette hozzá az elnök.

(Fazekas Ildikó, az EASA korábbi elnöke jelenleg a magyarországi Önszabályozó Reklám Testület, az ÖRT főtitkáraként dolgozik.)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik