Média

Kiderült, mikor indul az RTL Spike tévécsatorna

RTL Spike
RTL Spike
Egy konferencián elhelyezett tévéképernyő elárulja, mikor indul a Viacom médiavállalat új magyarországi tévécsatornája, az RTL Spike.

A Budapesten csütörtökön és pénteken zajló Brandfestival 2016 konferencia egyik támogatója az RTL Magyarország reklámértékesítő háza, az R-time. Emiatt a rendezvény helyszínén, a Budapest Music Centerben (BMC) elhelyezett tévéképernyőkön látható egy reklámvideó, amelynek egyik másodpercében egy árulkodó időpontból derül ki, mikor indul a legújabb tévécsatorna, az RTL Spike. Nos, a dátum: 2016. december 1.

Az új televíziós csatorna – mely ezek szerint körülbelül egy hónappal az Andy Vajna kormánybiztos érdekeltségei közé tartozó TV2 Média Csoport legújabb tévéjének, a Humor+  csatornának a rajtja után indul el – érdekessége, hogy annak műsorait nevével ellentétben nem az RTL Magyarország gyártja majd, műsorstruktúráját sem az RTL határozza meg, hanem az egyebek mellett a Music Televisiont (MTV) és a Comedy Centralt is működtető Viacom médiavállalat, mely a névhasználatról licencmegállapodást kötött az RTL-lel. A reklámidőt viszont az RTL reklámértékesítő háza, az R-Time fogja értékesíteni.

Férfias csatorna lesz

Az RTL Spike indulását idén szeptember második felében, a Médiaplatform konferencián jelentették be, de pontos indulási időpontot eddig nem közöltek, pusztán azt, hogy valamikor decemberre tervezik. Az új csatornáról azt lehet még tudni, hogy egyedi, itthon még nem látott nemzetközi sorozatokat és helyi gyártású műsorokat is képernyőre tűz majd.

A Viacom egyébként Spike néven már több országban is működtet televíziót, de úgy gondolták, hogy Magyarországon az RTL-lel közösen vezetik be a nevet, így lett a csatorna RTL Spike.

A fiatal felnőtteknek szóló Spike az Egyesült Államokban már az egyik legsikeresebb kábelcsatorna, de Európában még az elején tart a bevezetése. Örülünk, hogy Magyarország is az elsők között lehet, ahol látható lesz. Az RTL-lel való újszerű együttműködés komoly segítséget biztosít számunkra ahhoz, hogy az új csatorna minél hamarabb megtalálja a méltó helyét a nézők körében

– mondta még szeptemberben Bartosz Witak, a Viacom International Media Networks (VIMN) közép-kelet-európai és izraeli alelnök ügyvezető igazgatója.

Szorosabban együtt az RTL és a Viacom

Az RTL és a Viacom között egyébként eddig is volt már együttműködés, hiszen az RTL száz százalékos tulajdonában lévő reklámértékesítő ház, az R-Time árulta például a Comedy Central reklámidejét. Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a bejelentéskor arról beszélt, hogy az RTL és a Viacom a jövőben még szorosabbra fűzi a szálakat.

Az utóbbi időben már látható egy szorosabb és jól működő együttműködés a két cégcsoport között, ezt emeljük most egy újabb szintre azzal, hogy engedélyt adunk az egyik márkanevünk használatára, így egy olyan megállapodásról beszélhetünk, ami kiaknázza a két cég közötti szinergiákat. Hiszünk abban, hogy az RTL név egy olyan márkaértéket képvisel Magyarországon, ami garancia lehet az új csatorna sikeréhez

A Viacom médiacéghez olyan televíziók tartoznak egyébként mint a  Nickelodeon, a VIVA, a Music Television (MTV), a Comedy Central és a Paramount Channel.

Dudás Gergely, az R-Time ügyvezető igazgatója azt mondta a csatorna beharangozásakor szeptemberben, hogy a Viacom legújabb csatornájával a 18-49-es célcsoportot tudják megszólítani, és ezáltal a kereskedelmileg legfontosabb célcsoportban tudnak erősíteni. Hozzátette, hogy az RTL Spike-hoz kapcsolódó összes reklámfelületet, vagyis mind a spotértékesítést, mind a non spot felületek értékesítését ők látják majd el idén.

A Brandfestival 2016 konferencián egyébként ma Vidus Gabriella RTL-vezér ott is volt. Médiapiaci fogyasztói változásokról beszélt, többek között arról, hogy a tévé ma is megkerülhetetlen, de az általuk előállított rövid formátumú videókat online is egyre inkább érdemes terjeszteni, ezért is vásárolnak 30 százaléknyi tulajdonrészt a (24.hu-t is működtető) Central Digitális Kft.-ben. Vidus és a kerekasztal-beszélgetésben ugyancsak résztvevő Vörös Csilla (Nielsen Közönségmérés) és Carra Anita (UPC Magyarország) szavairól itt számoltunk be bővebben.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik