Az M5 logója
Média

Az MTVA költségvetésének közel tizedét elviszi az új, kis nézettségű csatornája

24.hu
24.hu

2016. 10. 07. 11:20

Hosszadalmas folyamat végén végre kiderült, mennyibe kerül az MTVA legújabb csatornája, az M5, amelynek nézettsége huszadakkora sincs, mint az ugyancsak közszolgálati Duna TV-é.
Korábban a témában:

A Népszabadság még augusztus végén kért közérdekűnek minősülő adatokat a köztelevíziótól, mennyi pénzt költ idén a szeptember közepén elindított új kulturális-ismeretterjesztő csatornára, és mekkora az M5 ­2016-os és 2017-es költségvetési kerete. Az MTVA azonban csak az új csatorna indulása után két héttel árulta el a lapnak, mekkora pénzekről van szó.

Eszerint 2016-ban az M5 csatorna költségvetési kerete bruttó 2,5 milliárd forint. Ez az összeg tartalmazza a műsorgyártás- és terjesztés személyi és dologi költségeit.

Az M5 csatorna első teljes éve 2017-ben lesz: ekkor a költségvetési kerete bruttó hétmilliárd forint lesz.

Az összeg nagyságrendjének érzékeltetése érdekében a lap felidézte, hogy az MTVA teljes költségvetése a tervek szerint jövőre 80 milliárd forint lesz, vagyis a teljes költségvetés közel tíz százalékát felemészti az új tévé működtetése.

Az MTVA amúgy azt közölte a lappal, hogy az M5 indításához nem volt szükség jelentős beruházásra, mivel a szükséges televíziós infrastruktúra jelentős része már rendelkezésre állt.

Habonyhoz vagy Fideszhez közel álló cégektől rendelik a műsorokat

A napilap megemlítette azt is, hogy a műsorok jelentős részét az M5-re külsős beszállítóktól rendelték, a beszállítócégek többsége pedig a Fideszhez vagy Habony Árpádhoz, a miniszterelnök nem hivatalos tanácsadójához közelinek nevezhető vállalkozás. A velük kötött szerződések 2017 végéig érvényesek. Az M5 2016-ban készülő 24 műsorának több mint 1100 epizódja születik külső gyártásban, amelyekért várhatóan mintegy 940 millió forint+áfát fizetnek ki. Belső gyártásban 18 műsor 698 epizódját gyártják idén.

Törpe nézettség

A lap is megírta, amit már mi is, hogy milyen kis nézettséggel indult a csatorna.  Még a legsikeresebb műsorokként kommunikált műsoraikat is csak 10-20 ezer néző választja, ami azt jelenti, hogy még huszadannyi néző sem kapcsol az M5-re, mint a Duna TV sikeres műsoraira, például a Maradj talpon! című vetélkedőre. Azt is írják, hogy az állami média tévéinek átlagos nézettsége egyébként messze elmarad az RTL Klub és a TV2 számai­tól, és csak az M4 sportcsatorna egyes adásai tudják felvenni a versenyt a kereskedelmi tévékkel.

Kobza figyelmeztetést kapott?

A Népszabadság egyébként azt is megtudta, hogy felelősségre vonták Kobza Miklóst, az MTVA sajtófőnökét. Vaszily Miklós azért részesítette őt szóbeli figyelmeztetésben a lap állítása szerint, mert az ­MTVA-ban működő üzemi tanácsok és a meghatározó szakszervezetek két héttel ezelőtt a vezérigazgató vizsgálatát kérték, miután a cég sajtóosztálya különböző számokat kommunikált a 145 fős csoportos létszámleépítésről, majd a az érdekvédőket tette felelőssé a médiában megjelent információkért.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.