Hands holding smartphone
Média

Egész évben nélkülözhetetlenné vált a mobilnet a magyarok számára

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 09. 27. 08:59

Bár a mobilnet szerepe a nyári pihenés során felértékelődik, az év többi időszakában sem tudtunk már meglenni nélküle – derül ki az eNET piackutató „Jelentés az internetgazdaságról” című legújabb kutatásából, mely a mobilinternet-használatot vizsgálta.

Így készült a kutatás

Az eNET 949, tizennyolc évnél idősebb internetező bevonásával, 2016 augusztus-szeptemberében végezte kutatását. A felmérés a Véleményem Van (Veva.hu) online kutatási közösség tagjainak körében készült. Az adatok nem, kor és régió alapján reprezentálják a 18 évnél idősebb hazai internetezők véleményét.

Az idén augusztusban és szeptemberben elvégzett online kutatás alapján okostelefont már a felnőtt magyar internetezők kétharmada, táblagépet pedig negyede használ. Okostelefonján és/vagy tabletjén WiFi-t 98 százalék (több mint 3 és félmillió ember), mobilnetet pedig már 72 százalék használ (azaz 2,6 millióan). A mobilnet-előfizetők körében a 4G szolgáltatással rendelkezők aránya már eléri a 62 százalékot.

A mobilnetet használók mára hozzászoktak az általa nyújtott előnyökhöz, különösen informálódásban és kapcsolattartásban tartják kulcsfontosságúnak. Nem volt ez másképp nyáron sem:

  • 62 százalék szerint a mobilinternet elősegítette, hogy nyaralás, pihenés, fesztiválozás során is tájékozott és jól informált maradjon; több mint felük szerint e nélkül sokkal nehezebb lett volna a programok, látnivalók, éttermek keresése;
  • 45 százaléka pedig főleg mobilnet segítségével tartotta a kapcsolatot az otthon maradt rokonaival, barátaival, ismerőseivel

– áll a kutatásban, amely alapján a mobilnet szerepe már a nyári programok tervezésében, szervezésében is megkerülhetetlenné vált:

  • az előfizetők 33 százaléka időjárás-előrejelzés megnézéséhez; 32 százalék GPS navigációhoz, térképekhez;
  • 25 százalék utazásszervezéshez (is) gyakrabban használt mobilnetet, mint az év többi időszakában.

Nyári kikapcsolódás, pihenés (például nyaralás, utazás, fesztivállátogatás, kirándulás) során már egyértelműen az információkeresésé volt a főszerep:

  • okostelefonon és/vagy tableten mobilnetet a legnagyobb arányban közlekedési lehetőségek keresésére (74 százalék);
  • programok, valamint látnivalók, nevezetességek keresésére (egyaránt 70 százalék);
  • és éttermek, szórakozóhelyek keresésére (66 százalék) használtunk.

A fentieknek megfelelően nyáron mobilnetet az otthon (58 százalék) mellett főként utazás közben, közlekedési eszközön (70 százalék); a szabadban (például vízparton, fesztiválon, parkban) (61 százalék); illetve szálláshelyen (például nyaralóban, szállodában, kempingben) (56 százalék) használtunk.

A nyár a mobilnet csúcsszezonja
A nyár a mobilnet csúcsszezonja

Bár nyáron bizonyos mobilnetes tevékenységek előtérbe kerültek, ezek többsége, mint például a böngészés, információkeresés, e-mailezés, közösségi média, vagy akár a csetelés — évszaktól független, mindig és mindenhol végezzük őket.

Nem meglepő az sem, hogy a mobilnet terjedésének a nyár elmúlta sem vet véget: a következő egy évben az okostelefonján és/vagy tabletjén jelenleg mobilnetet nem használók 19 százaléka tervez előfizetni a szolgáltatásra, további 15 százalék pedig fontolgatja ezt.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.