újságok
Média

A vidéki lakosság ma még leginkább nyomtatott médiával érhető el

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 09. 22. 14:09

Korábban a témában:

Bár a megyeszékhelyeken magas az internetelérés, a vidéki lakosság sikeres eléréséhez kihagyhatatlannak tűnik a print média használata. Ez a Goldfish by Whitereport & Ipsos kutatása alapján a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) által készített elemzésből derül ki. A Goldfish eddig 12 megyeszékhelyre kiterjedő cross-médiafogyasztási adatai alapján az MLE elemzése szerint összességében elmondható, hogy – bár a városokban jelentős a verseny a különböző médiatípusok között és az átlagszámok is igen nagy szórást mutatnak városonként – mind a tartalmi, mind a hirdetési lehetőségeket figyelembe véve, a versenyben továbbra is a nyomtatott lapok vezetnek. Továbbá a Whitereport Financial 2015. évre vonatkozó adatai szerint a médiavállalatok pénzügyi, azon belül is a reklámbevételi adatait vizsgálva kiderült, hogy a helyi sajtóhoz áramlik a hiperlokális hirdetésre szánt költségvetések jelentősebb része.

A Whitereport mediabrowser felmérése szerint 2016 második negyedévében is több mint 4500 lokális, regionális elérésű és tartalmú média működött Magyarországon, amelyeknek közel fele print: a megyei lapok és azokhoz kapcsolódó kiadványok mellett számos városi-, közéleti-, önkormányzati- és apróhirdetési-, illetve valamely piaci szegmenshez köthető print lap jelenik meg, az egyetemi lapoktól kezdve egészen az egyházi kiadványokig.

A Whitereport és az Ipsos Goldfish-adatai szerint a megyeszékhelyi tévék, rádiók, lapok, siteok és mozik között a városonként 40-50 hiperlokális (városi) médium adatai alapján az átlagelérésben a print a legnagyobb a mért 12 városban.
A Whitereport és az Ipsos Goldfish-adatai szerint a megyeszékhelyi tévék, rádiók, lapok, site-ok és mozik között a városonként 40-50 hiperlokális (városi) médium adatai alapján az átlagelérésben a print a legnagyobb a mért 12 városban

Az elemzést az MLE annak kapcsán tette közzé, hogy jelenleg is folyik egy országos kampány, mely a nyomtatott sajtót népszerűsíti a hazai lapkiadók összefogásában.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.