újságok
Média

A vidéki lakosság ma még leginkább nyomtatott médiával érhető el

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 09. 22. 14:09

Korábban a témában:

Bár a megyeszékhelyeken magas az internetelérés, a vidéki lakosság sikeres eléréséhez kihagyhatatlannak tűnik a print média használata. Ez a Goldfish by Whitereport & Ipsos kutatása alapján a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) által készített elemzésből derül ki. A Goldfish eddig 12 megyeszékhelyre kiterjedő cross-médiafogyasztási adatai alapján az MLE elemzése szerint összességében elmondható, hogy – bár a városokban jelentős a verseny a különböző médiatípusok között és az átlagszámok is igen nagy szórást mutatnak városonként – mind a tartalmi, mind a hirdetési lehetőségeket figyelembe véve, a versenyben továbbra is a nyomtatott lapok vezetnek. Továbbá a Whitereport Financial 2015. évre vonatkozó adatai szerint a médiavállalatok pénzügyi, azon belül is a reklámbevételi adatait vizsgálva kiderült, hogy a helyi sajtóhoz áramlik a hiperlokális hirdetésre szánt költségvetések jelentősebb része.

A Whitereport mediabrowser felmérése szerint 2016 második negyedévében is több mint 4500 lokális, regionális elérésű és tartalmú média működött Magyarországon, amelyeknek közel fele print: a megyei lapok és azokhoz kapcsolódó kiadványok mellett számos városi-, közéleti-, önkormányzati- és apróhirdetési-, illetve valamely piaci szegmenshez köthető print lap jelenik meg, az egyetemi lapoktól kezdve egészen az egyházi kiadványokig.

A Whitereport és az Ipsos Goldfish-adatai szerint a megyeszékhelyi tévék, rádiók, lapok, siteok és mozik között a városonként 40-50 hiperlokális (városi) médium adatai alapján az átlagelérésben a print a legnagyobb a mért 12 városban.
A Whitereport és az Ipsos Goldfish-adatai szerint a megyeszékhelyi tévék, rádiók, lapok, site-ok és mozik között a városonként 40-50 hiperlokális (városi) médium adatai alapján az átlagelérésben a print a legnagyobb a mért 12 városban

Az elemzést az MLE annak kapcsán tette közzé, hogy jelenleg is folyik egy országos kampány, mely a nyomtatott sajtót népszerűsíti a hazai lapkiadók összefogásában.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

US actress Sharon Stone arrives on May 21, 2013 for the screening of the film "Behind the Candelabra" presented in Competition at the 66th edition of the Cannes Film Festival in Cannes. Cannes, one of the world's top film festivals, opened on May 15 and will climax on May 26 with awards selected by a jury headed this year by Hollywood legend Steven Spielberg.     AFP PHOTO / LOIC VENANCE / AFP PHOTO / LOIC VENANCE
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.