autórádió
Média

Simicska még mindig fontos szereplője a hazai rádiós piacnak

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 09. 12. 10:36

Noha Simicska eladta a Class FM-et, mely idén november második felében el is némul majd, az április-júliusi időszakra vonatkozó legújabb rádióhallgatottsági adatok alapján a most még piacvezető Class mellett a második legnagyobb közönsége egy másik, Simicska-féle rádiónak volt.
Korábban a témában:

Közzétette a TNS Hoffmann–Mediameter konzorcium az idén április-júliusi időszakra vonatkozó rádióhallgatottsági kutatásának eredményeit. Ez alapján naponta országosan közel 6 millióan, míg a fővárosban több mint 1 millióan rádióznak.

A legtöbb hallgatója – az idén november 19-én frekvenciája elvesztése miatt elnémuló, idén májusig Simicska Lajoshoz tartozó, azóta azonban a Sláger Rádió Zrt. által felvásárolt – Class FM-nek volt országos és fővárosi szinten egyaránt. Országosan 2,6 milliós közönségük volt (a 15+-os korosztály körében), ezzel egyértelműen piacvezetőnek számít az amúgy november második felében várhatóan elnémuló kereskedelmi rádió. (A fővárosban 429 ezer hallgatójuk volt.)

A sorban a második ezután a még most is Simicska Lajos érdekeltségei közé tartozó Music FM lett, 768 ezer hallgatóval. A Sláger TV-t, a DoQ és a Fishing&Hungting csatornákat működtető (Radu Morar romániai származású vállalkozóhoz tartozó) Tematic Media Group által megvásárolt egykori Juventus Rádió, mely egy jó ideje már Sláger FM-ként hallható az éterben, 429 ezer hallgatót ért el ebben az időszakban.

122 ezres közönségével még a Spéder Zoltán féle CEMP alá tartozó InfoRádió tudott bekerülni a nagyok versenyébe. A szintén Simicska-érdekkörbe tartozó Lánchíd Rádiónak amúgy 96 ezer hallgatója volt. Az épp mostanában teljesen megújuló Jazzyt 78, a Klasszik Rádiót 42 ezren hallgatták.

A 2016. április-július közötti hallgatottsági adatok
A 2016. április-július közötti hallgatottsági adatok. Forrás: TNS Hoffmann-Mediameter

A fővárosra szűkítve az adatokat az látszik, hogy a Class FM 429 ezrét a Sláger FM követte 264 ezer hallgatóval, míg a Music FM-et 216 ezren hallgatták naponta. Az InfoRádió napi hallgatótábora 88 ezres, a Jazzyé 49 ezres, a Klasszik Rádióé és a Lánchídé 50 ezer alatti volt.

Rádiós elérések Budapesten
Rádiós elérések Budapesten a TNS Hoffmann-Mediameter adatai alapján

A közmédia rádióit ezúttal sem tudni, mennyien hallgatták

A fenti adatok kapcsán persze nem szabad elfeledkezni arról, hogy a TNS Hoffmann-Mediameter csak azon rádiókról közöl adatokat, amelyek részt vesznek a kutatásban. Emiatt egy ideje már nem tudni hivatalos adatokat, mennyien hallgatják például az adóforintokból fenntartott Kossuth, Petőfi, Bartók és a Dankó Rádiót. Az államnak egyébként az a terve, hogy teljesen maga alá vonja a rádióhallgatottság mérését.

Ha érdekli, hogy a közmédiánál (hivatalos hallgatottságmérési adatok híján) hogyan próbálják jelenleg mérni a saját munkájuk eredményességét, akkor figyelmébe ajánljuk a Petőfi Rádió főszerkesztőjével készített interjúnkat, melyből azt is megtudhatja, készülnek-e a Class FM novemberi elnémulására, amelynek következtében országosan fogható zenei rádió csak a Petőfi, a Bartók és a Dankó Rádió lesz, még ha talán csak átmeneti időre is. Ha pedig arról olvasna inkább, milyen módon kontrollálták a Class FM hírszerkesztését, amikor még Simicska Lajos volt a rádió tulajdonosa és még jó viszonyban volt Orbán Viktor miniszterelnökkel, akkor a Class FM volt munkatársával múlt pénteken készült interjúnkat ajánljuk.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.