Siklós András műsorvezető a Híradó stúdiójában 1995. április 25-én. MTI-fotó
Média

Újabb személyi változások az Origónál

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 08. 29. 13:10

A 24.hu információi szerint egy ismert tévés veszi át az Origo gazdasági rovatának vezetését. Ez utóbbi rovatnál egy éve volt legutóbb rovatvezető-váltás.
Korábban a témában:

Ismét személyi változások zajlanak az Origo Mediánál, melyet tavaly decemberben vásárolt meg a Magyar Telekomtól a New Wave Media (NWM) 4,2 milliárd forintból, egyébként jelentős mértékű állami hiteleket is felhasználva. A 24.hu információi szerint Siklós András, a Story TV 7/24 elnevezésű (a Story TV tulajdonosváltását megelőzően eleinte még Hír24 néven jelentkező, jelenleg éppen szünetelő) híradójának volt főszerkesztője váltja Németh Teréz Katalint az Origo Gazdaság rovatának élén, aki tavaly szeptember óta felügyelte a területet a médiavállalatnál. Németh Teréz Katalin a változások után is az Origónál maradhat, ő a jövőben Siklós András felügyelete alatt elsősorban az Origo portfóliójába tartozó uzletresz.hu oldalnak (lényegében a gazdasági főrovat egyik alrovatának) dolgozik majd.

A 24.hu természetesen kereste az ügyben érintetteket, ugyanis az Origo impresszumában még nem látszik a változás. Borsány-Gyenes Andrást, a Story TV csatornákat működtető Digital Media and Communications Zrt. vezérigazgatóját kerestük először, aki telefonon azt mondta, egy ideje már nem dolgozik nekik Siklós András, de az egyik legjobb tévés szakembernek tartja őt.  Németh Teréz Katalin nem válaszolt a neki küldött e-mailünkre, telefonon utolértük viszont Siklós Andrást, aki az Origo-főszerkesztőhöz, György Bencéhez irányított bennünket.

A főszerkesztő ezután megerősítette, hogy  szeptember elsejétől Siklós András lesz a gazdasági rovat vezetője. Mint mondta, a gazdasági rovat kiemelten fontos az Origo Media számára, ezért e terület élére egy nagy tapasztalatú, nagy tudású és professzionális szakembert kértek fel. Megerősítette azt is, hogy Németh Teréz Katalin foglalkozik majd az uzletresz.hu-val, és Siklós Andrásnak tartozik majd beszámolási kötelezettséggel.

Rádiósból tévés

Siklós András karrierje az 1980-as években rádiós vonalon indult. A Magyar Rádióban kezdte pályáját, ahol hírszerkesztőként dolgozott, majd a Krónikának lett a szerkesztője. Nagyobb országos ismertségre 1990-ben tett szert, amikor a Magyar Televízió egyik sokat szereplő képernyőse lett: ő volt a szerkesztő-műsorvezetője a Híradónak, a Panorámának, valamint ő vezette a parlamenti műsorokat is. 2000-ben azonban a tévés pályája egy időre zárójelbe került, ezért ekkoriban a UPC-nél a Chello portál magyarországi elindításán dolgozott, majd 2002-ben néhány hónapig az MTI-nél volt projekt menedzser. Az akkoriban újszerű termékek, például az SMS, MMS és a nemzeti hírügynökség webtv-s kísérleti projektje tartozott hozzá.  2003-ban viszont visszakerült az MTV-hez, ahol 2011-ig dolgozott: a Híradó mellett a Parlamenti napló és a Kormányváró című politikai műsorok tartoztak hozzá. 2004-től a Magyar Televízió hirado.hu portáljának megújításán is dolgozott mint az MTV Újmédia Kft. ügyvezetője. A köztévé után lett a Story TV-n 7/24 elnevezéssel jelentkező hírműsor főszerkesztője, mely feladatkört 2013 júniusától töltötte be. A 7/24 hírműsor azonban nem tudott igazán nagy nézettségre szert tenni, feltehetőleg ezzel függ össze, hogy a műsor jelenleg szünetel.

Siklós András 1992-ben az egyik köztévés hírműsor vezetőjeként

Itt pedig Siklós András műsorvezetésével azt mutatják meg, hogyan készült a Híradó régen

Németh Teréz Katalin . Fotó: Linkedin
Németh Teréz Katalin ezután az uzletresz.hu-val foglalkozik majd. Fotó: Linkedin

Németh Teréz Katalin az Origót megelőzően egyébként három évig a tőzsdefórum.hu főszerkesztője, azt megelőzően közel másfél éven át a Piac&Profit szerkesztője volt, de megfordult már a Bankometernél is. Három éven át a HVG Ecoline főszerkesztője, illetve öt éven át a Világgazdaság, nyolc éven át a Geomédia kiadóhoz tartozó Magyar Tőkepiac főszerkesztője volt.

Jövés-menés az Origónál

Az Origónál több személyi változás is történt mostanában. Tavasszal távozott például Szörényi Péter, a site vezető szerkesztője, de a Lázár János luxusútjairól szóló cikksorozat miatt elküldött Sáling Gergő helyét még a telekomos időkben átvevő Pálmai L. Ákos főszerkesztő is a távozók között volt, helyére György Bence, a faktor.hu volt főszerkesztője, a TV2 egykori program- és hírigazgatója került. Pálmai egyébként azután az Andy Vajna kezére került TV2 Tények Extra című műsorához ment, de onnan alig pár hónappal később ugyancsak távozott.

(Kiemelt kép: Siklós András műsorvezető az MTV Híradó stúdiójában 1995. április 25-én. MTI Fotóadatbank / archív fotó)

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind