The Telegraph
Média

Megvennék a The Telegraphot, de hiába

Szalay Dániel
Szalay Dániel

2016. 08. 22. 11:32

Mostanában rosszabbul megy a brit napilappiac egyik meghatározójának, a The Telegraphnak. Két komoly vevő is bejelentkezett, hogy megvenné, a kiadó tulajdonosai azonban ellenállnak.

Az elmúlt hat hónapban legalább két felvásárlási ajánlatot is visszautasított potenciális vevőktől Sir David és Frederick Barclay. A Telegraph tulajdonosai azonban leszögezték: nincs olyan tervük, hogy megváljanak a népszerű brit napilaptól – derül ki a The Financial Times beszámolójából.

Kikosarazták az orosz vevőjelöltet

A Telegraph szerkesztősége
A Telegraph szerkesztősége. Fotó: Telegraph

A cikk szerint Aidan Barclay, a Telegraph Media Group (TMG) elnöke, Sir David fia találkozott a London’s Evening Standard tulajdonosával, Evgeny Lebedevvel az idei év korábbi szakaszában. A találkozó alkalmával az orosz vállalkozó kifejezte érdeklődését a Telegraph felvásárlására. Az FT a Barclay testvérekhez közelálló forrásból származó információk alapján azt írta, hogy a találkozót Lebedev kezdeményezte, de előzetesen állítólag nem jelezte, hogy felvásárlási tervek miatt, a téma ugyanis a találkozó közben merült fel. Az FT forrása szerint Aidan Barclay azonban nyilvánvalóvá tette, hogy a Telegraph nem eladó.

A City A.M. egyébként kereste Lebedevet is, de ő nem kívánt nyilatkozni.

A newsweekes Addis is hiába szövetkezett

Eközben azonban Richard Addis újságíró-médiavállalkozóról, a Newsweek és a Daily Express volt főszerkesztőjéről is kiderült, hogy részese egy konzorciumnak, amely szeretné felvásárolni a Telegraphot. Bár Addis nem volt hajlandó elárulni a támogatóit, azt mondta, hogy a dolog meghiúsult, mert a Barclay képviselői nyilvánvalóvá tették, hogy nem érdekli őket az eladás. Addis hozzátette:

Egy kis konzorciumot hoztam létre az év elején, amely a Telegraph felvásárlására jött létre. Az aktivitásunk azonban áprilisig tartott.

Addis hozzátette, hogy ha a Barclay hozzáállása megváltozik, újból összeáll a konzorciuma.

Rosszabbul megy manapság

A Telegraphot 2004-ben 665 millió fontért vásárolták fel a Barclay-testvérek.

A kiadó szóvivője most azt közölte:

nincs olyan terv, hogy a TMG-t vagy bármely részét eladják.

A Barclay-testvérekhez közelálló forrás egyébként ennél is továbbment:

Szerintem sohasem fogják eladni. Több generációnak kell következnie ahhoz, hogy valaha is felmerülhessen ez.

A Telegraph esetleges felvásárlása azután lett téma, hogy a brit napilap súlyos strukturális problémával került szembe. Bár a Telegraph még mindig az egyik legjövedelmezőbb brit napilap, a Telegraph Media Group adózás előtti eredménye 2015-ben 45,7 millió font volt, szemben a 2014-es 57 millió fonttal. A kiadónál leépítésekre is sor került, hogy a költségeken takarékoskodjanak.

Idén májusban például több senior újságírótól is megváltak a cég átvilágítása után, amit a Deloitte tanácsadói hajtottak végre.

Douglas McCabe, az Enders cég médiapiaci szakértője szerint a napilap viszont még most is sokkal jobb helyzetben van, mint a legtöbb brit napilap, mivel nagy előfizetői bázissal rendelkezik, és a példányszáma változatlanul magas. A szakértő hozzátette, hogy a Telegraph meghatározó a brit politikai és kulturális közegben.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.