Média

Médiatulajdonos lett a Sanoma volt vezérigazgató-helyettese

Ruszkai Nóra, Kürti István, Cserni Tímea
Ruszkai Nóra, Kürti István, Cserni Tímea
Ruszkai Nóra, a Sanoma Media Budapest egykori vezérigazgató-helyettese ötvenszázalékos tulajdonossá vált az egyik szakkiadóban.

Szerény nyereséget termelt a felvásárolt Litaretura Medica Kiadó

Az 1990-ben alapított Litaretura Medica Kiadó a cégbírósági adatok szerint 2015-ben 115 millió forint nettó árbevételre tett szert, adózás előtti eredménye 2,7 millió forint volt. A megelőző üzleti évben viszont még veszteségesek voltak: adózás előtti eredményük mínusz 4,2 millió Ft volt.

Megvette az orvosi szaklappiacon 25 éve meghatározónak számító Litaretura Medica Kiadó 50 százalékát Ruszkai Nóra, a Sanoma Media Budapest (a mai Central Médiacsoport jogelődjének) egykori vezérigazgató-helyettese.

A kiadó a tulajdonosváltással összefüggésben idén júliustól LifeTime Média Kft. néven működik tovább.

Az új tulajdonosi struktúrában a kiadót 20 éve vezető Cserni Tímea 50 százalékban továbbra is tulajdonos marad. Cserni Ruszkaival társügyvezetőként együtt vezeti a céget ezután, de felbukkan a vezetőségben még egy egykori sanomás vezető is, Kürti István személyében. Kürti 2001 és 2011 között a Sanoma kereskedelmi igazgatója volt, most pedig operatív szinten segíti a LifeTime-ot.

A kiadó most azt tervezi, hogy a továbbra is Literatura Medica néven működő orvosi szaklapportfólió bővítése mellett elindít egy jelentős fogyasztói magazint, valamint digitális téren is erősíteni kívánnak. (Már jelenleg is a digitális portfóliójukba tartozik az elitmed.hu címen elérhető gyógyászati szakportál.)

A már évek óta sikeresen működő, jelenleg 12 lapot kezelő sales house (reklámértékesítői) tevékenység továbbfejlesztése is szerepel a terveikben.

1990-ben elsőként kezdtünk a piacon, ma szeretnénk a legnagyobbak is lenni. Hatalmas potenciált látunk továbbra is a szakkiadványokban és az átfogó piacismeret, amellyel rendelkezünk, biztos alapot ad ahhoz, hogy még tovább növekedjünk.

– mondta Cserni Tímea, aki a jövőben is gondozza majd az orvosi kiadványokat, valamint a B2B nemzetközi kapcsolatokat.

Tizenegy év alatt sok mindent kaptam a Sanomától, de leginkább tudást és önbizalmat arra vonatkozóan, hogyan lehet egy sikeres kiadót felépíteni.  Hatalmas kihívásnak és izgalmas feladatnak tartom, hogy végre a saját cégünkbe fektethetem ezt a sok magammal hozott muníciót

– tette hozzá Ruszkai Nóra.

Bár kívülről úgy tűnhet, hogy egy sales house-t összehozni nem nagy ügy, ugyanakkor kevesen vannak, akik ezt az ügyfelek megelégedésére jól is tudják menedzselni. A mi sikerünk a speciális szakértelemmel bíró értékesítési kollégákban és abban a rengeteg tapasztalatban rejlik, amellyel többen is rendelkezünk a csapatban

– fűzte hozzá Kürti István.

Kilenc éven át vezette a Sanomát

Ruszkai Nóra 1999-től 2010-ig dolgozott a Sanoma Media Budapest Zrt.-nél, ebből kilenc évet töltött vezérigazgató-helyettesként Szabó György vezérigazgató mellett. Ruszkaihoz tartozott a magazindivízió, az üzletfejlesztés, a kereskedelmi igazgatóság, a központi marketing és PR-tevékenység felügyelete, sőt 2006-tól a Story tévécsatornákat működtető részvénytársaság vezérigazgatója is volt. A szakember 2010 júniusában közös megegyezéssel távozott a Sanomától, majd egy ideig a Sanomától a Figyelő hetilapot épp akkortájt megvásárló Word Communicationsnél, a ma már Mediacityként ismert kiadónál dolgozott szaktanácsadóként. (A Figyelő kiadójánál azonban nem sokáig maradt, és tudomásunk szerint a későbbiekben más médiavállalatoknak adott stratégiai tanácsokat.)

(A hírben megemlített Sanoma Media Budapest korábban a Hír24, a 24.hu mai elődjének kiadója volt.)

Kiemelt képükön: Ruszkai Nóra, Kürti István, Cserni Tímea, a kiadó új vezetői.

Ha még érdekli a reklámpiac: cmsales.hu (x)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik